LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuistarief telfort

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
piraatje eenoog
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:25

verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door piraatje eenoog »

ik ben eens op zoek gegaan naar hoe het moet gaan als ik mn telfortaansluiting met vaste telefonie en internet wil verhuizen. ik moet 59 euro betalen omdat ik bij hen klant wil blijven! voor het eerst ben ik laaiend op telfort. NEGENVIJFTIG EURO voor het omzetten van een paar computers. als ik van aanbieder zou wisselen kost het me niets en nu moet ik betalen?!?!

mag dat zo maar in nederland?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

"omzetten van een paar computers" ?
Voor een verhuizing gaat er een monteur naar uw huidige centrale om de aansluiting te slopen.
Ook gaat er een monteur naar uw nieuwe centrale om daar uw nieuwe woning weer aan te sluiten op het Telfort netwerk.
Dat hier kosten voor worden gerekend is niet heel vreemd.
Bij een overname worden dit soort kosten opgepakt door de nieuwe provider die dit hopelijk weer aan u terugverdient.

Hugo
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 05 feb 2010 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door witte angora »

om de aansluiting te slopen.
Dus zo doet Telfort dat? Ik denk toch niet dat ik dan nog klant zou willen zijn.
Ook gaat er een monteur naar uw nieuwe centrale om u daar uw nieuwe woning weer aan te sluiten op het Telfort netwerk.
Stikt van de taalfouten ook nog, ik mag toch hopen dat Telfort van bellen meer verstand heeft. :wink:

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@witte angora,

Dankuwel, zin aangepast. Ook nog iets zinnigs toe te voegen?

Hugo

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door witte angora »

Telfort webcare schreef:@witte angora,

Dankuwel, zin aangepast. Ook nog iets zinnigs toe te voegen?

Hugo
Dat ik u, gezien de vraag, een redelijk onbeschoft en arrogant ventje vindt?

stofzuigertje

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Uw huidige opzeggen want als je langer als jaar zit mag je maandelijks weg!

Dan eventueel op vrouw naam een nieuwe aanvragen met korting.
Dus oude opzeggen en nieuwe op naam van partner en ander bank rekening nummer en ze zien niet dat U in plaats van verhuiskosten juist extra welkoms korting kreeg!

Alleen is Uw telefoon nummer dan wel weg, maar even rond mailen en bellen is goedkoper.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Als u de opzeglijn belt en uw verhaal uitlegt kunnen ze wellicht de verhuiskosten laten vervallen. Dit komt wel voor. Dat scheelt ook een hoop gedoe met nummerporteringen. Ik kan u niets garanderen, dit wordt individueel beoordeeld.

Hugo

piraatje eenoog
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:25

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door piraatje eenoog »

Telfort webcare schreef:"omzetten van een paar computers" ?
Voor een verhuizing gaat er een monteur naar uw huidige centrale om de aansluiting te slopen.
Ook gaat er een monteur naar uw nieuwe centrale om daar uw nieuwe woning weer aan te sluiten op het Telfort netwerk.
Hugo
is dat ook als de verhuizing ca 3 km is met hetzelfde netnummer?

de term paar computers is gebezigd door een dame die ik aan de telefoon kreeg toen ik telfort voor het eerst benaderde met vraag om uitleg.
deze uitdrukking maakt dan bij mij weer een gevoel los, dat een beetje een ict-er het voor bijna niets kan doen. en zeker een bedrijf als telfort die graag groot wil blijven, en dan, door dit soort acties, mij het gevoel geeft dat eigen verdienste belangrijker is dan klanten behouden.

een spreekwoord in de handel doet: je kan iemand 100 keer wat verkopen, maar 1 keer bestelen.

even voor de goede orde, dat is niet iets wat ik in dit geval suggereer, maar wel opmerk omdat heel wat bedrijven toch anders schijnen te denken

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door oppie11 »

Ook bij andere providers worden verhuiskosten berekend die rond hetzelfde bedrag liggen. Er komt fysiek werk aan te pas dat wordt uitgevoerd door KPN. Telfort krijgt deze kosten doorberekend door KPN. Nuon rekent ook verhuiskosten bijvoorbeeld, niet zo raar dus.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Athoz »

hugo schreef:Voor een verhuizing gaat er een monteur naar uw huidige centrale om de aansluiting te slopen.
Ook gaat er een monteur naar uw nieuwe centrale om daar uw nieuwe woning weer aan te sluiten op het Telfort netwerk.
Gewoon voor de gein hoor, maar wat word er precies gesloopt dan?! Ik ben zelf nogal eens bezig geweest met installatie werkzaamheden, en behalve bij storing komt er nooit iemand bij centrales, dat word allemaal centraal (lees: geautomatiseerd) gedaan...

Dus behalve dat er bij invoer van een nieuwe klant op het toetsenbord gehengst moet worden beweert u nu dat er fysiek werk in 'de centrale' bij komt kijken iedere keer dat een klant zich aanmeld of afmeld?? Lijkt me vrij stug, maar ik kan niet wachten om uw uitleg hierover te lezen..

piraatje eenoog
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:25

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door piraatje eenoog »

Athoz schreef:Dus behalve dat er bij invoer van een nieuwe klant op het toetsenbord gehengst moet worden beweert u nu dat er fysiek werk in 'de centrale' bij komt kijken iedere keer dat een klant zich aanmeld of afmeld?? Lijkt me vrij stug, maar ik kan niet wachten om uw uitleg hierover te lezen..
hier nog een die daar wel benieuwd naar is. wat dit verhaal ligt toch echt meer in de lijn van wat de dame vam telfort me aan de telefoon verschafte.

misschien dat de telfort medewerker zelf weer eens kan reageren.

en waar nu mijn aandacht vooral op is: waar zit in sneek mijn huidige centrale? en als ik straks 3 km verhuis en hetzelfde netnummer houdt, zit ik dan nog steeds op mijn huidige centrale, of wordt ik overzgezet naar een andere centrale?

starkmapper
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2010 10:03

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door starkmapper »

Na het bellen van de klantenservice om op te zeggen werd mij toegezegd dat telfort mijn verhuizing kosteloos zou regelen.
Ik moest dus eerst de beslissing maken over te stappen voordat men wakker werd.
Helaas hebben ze wel kosten in rekening gebracht. Dit komt waarschijnlijk doordat de toezegging pas gedaan was nadat ik mijn verhuizing online doorgegeven had. (kortom: deels mijn fout)
Wordt vervolgt dus.
Maar de moraal van het verhaal is: "Opzeggen is goedkoper dan verhuizen".
Zelfs als je uiteindelijk toch "verhuisd" in plaats van "opzegt".
Gaat u schamen Telfort! (En alle andere providers die verhuiskosten rekenen)
Laatst gewijzigd door starkmapper op 08 feb 2010 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Athoz,

Wat betreft het afmelden moet ik mezelf corrigeren. Daarbij blijven de kruisdraden zitten totdat een eventuele volgende partij ze aanpast. Het signaal op de lijnkaart gaat wel uit maar dit is centraal geregeld.
Bij een verhuizing naar een nieuwe centrale of een migratie in een huidige centrale tussen providers op andere netwerken is een aanpassing aan de kruisdraden naar de ISP kast in de colo benodigd.
Dit is een fysieke aanpassing.
Als er bij een oplevering geen sigaal op de aansluiting staat is in veel gevallen ook precies dit het gene wat niet goed zit.

Hugo
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 09 feb 2010 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Athoz »

Telfort webcare schreef:@Athoz,

Wat betreft het afmelden moet ik mezelf corrigeren. Daarbij blijven de kruisdraden zitten totdat een eventuele volgende partij ze aapast. Het signaal op de lijnkaart gaat wel uit maar dit is centraal geregeld.
Bij een verhuizing naar een nieuwe centrale of een migratie in een huidige centrale tussen providers op andere netwerken is een aanpassing aan de kruisdraden naar de ISP kast in de colo benodigd.
Dit is een fysieke aanpassing.
Als er bij een oplevering geen sigaal op de aansluiting staat is in veel gevallen ook precies dit het gene wat niet goed zit.

Hugo
Duidelijk... Merci.

Jvanoostrum
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2010 10:11

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Jvanoostrum »

Nu heb ik onlangs Telfort gebeld en zij kwamen met de mededeling dat ik geen verhuiskosten hoef te betalen omdat ik al langer dan 1 jaar lid ben. Hier wordt niks over vermeld tijdens het invullen van de adreswijziging. Is dit normaal?

gr Jelte

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: verhuistarief telfort

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

Wat heb ik toch een hekel aan mensen/klanten die denken dat ze het beter weten.

Natuurlijk als u verhuist binnen de regio zijn de kosten om u te verhuizen, anders dan als u verhuist naar een ander stad.
De 59 euro die in dit geval Telfort u factureerd is een gemiddeld bedrag om een verbinding te verhuizen. Iedereen die denkt dat het met 1 klik op een magische knop alles omgezet wordt heeft het verkeerd.

Het liefst wil iedereen alles gratis en als het kan ook nu.
Alleen zo werkt het natuurlijk niet.

Providers leveren geen vriendendiensten, maar producten.

Gesloten