LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslagen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Rik1000

Ontslagen

Ongelezen bericht door Rik1000 »

Help! Ik ben net ontslagen...wat moet ik nou doen. Totaal niet gedacht en klap in mijn gezicht. Ben enorm overdonderd en sta nog te trillen..wie kan me helpen? Ik heb een vast contract, dan kan dat toch niet zomaar?

ManondeBoer

Re: Ontslagen

Ongelezen bericht door ManondeBoer »

Hoi Rik,

Ik zou zeggen rustig worden! Ik kan me goed voorstellen dat je overdonderd bent, maar in deze situaties is het verstandig je hoofd erbij te houden. Ik hoop voor je dat je een brief mee naar huis hebt gekregen van je baas, of dat je dit bericht vanaf je werk hebt geschreven.

Wat erg belangrijk is: is er een ontslagvergunning? Dat is het uitgangspunt voor de vervolgactie. Heb je niets gekregen en zit je nog op je werk? Eis dan een brief dat je bent ontslagen en verheven bent van je werk, want ook al ben je ontslagen, tot de einddatum heb je een plicht te werken. De ontslagvergunning is in een dergelijke situatie erg belangrijk.

Succes ermee...

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Waarom ben je ontslagen? Op staande voet? Dan moet de werkgever wel een hele goede reden hebben.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Rik1000 schreef:Help! Ik ben net ontslagen...wat moet ik nou doen. Totaal niet gedacht en klap in mijn gezicht. Ben enorm overdonderd en sta nog te trillen..wie kan me helpen? Ik heb een vast contract, dan kan dat toch niet zomaar?
Zoals Janneke52 al melde, er moet iets ergs gebeurd zijn om op staande voet te worden ontslagen. Een werkgever moet wel heel sterk staan wil hij een dergelijke actie uitvoeren want ook rechters tillen hier zwaar aan. Dus, wat is de reden van dit ontslag op staande voet? De werkgever zal je toch op zijn minst hebben verteld waarom hij deze drastische beslissing nam.Rustig blijven en goed advies vragen aan bv vakbond of advocaat.

zwartemuis

Ongelezen bericht door zwartemuis »

Je wordt niet zo maar ontslagen op staande voet. En dan geef ik de werkgever groot gelijk. Voor mijn gevoel worden werknemers veel te veel beschermd. Als je er een potje van maakt volgens de werkgever dan moet je er gewoon uit. punt. Met of zonder ontslagvergunning, gewoon gaan met die banaan.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

ik heb het ook meegemaakt. wat ik toen heb gedaan was het juridisch loket gebeld. die hebben me aan een advocaat geholpen met rechtbijstand. deze advocaat heeft een brief van bezwaar gestuurd aangetekend. en daar moet het bedrijf op reageren.

deze bezwaar brief MOET je doen. als je instemd met ontrslag op staande voet ga je akkoord met het verwijt werkweigering en dan krijg je problemen met ww of bijstand.

neem ook zoiezo een advocaat, dan sta je sterk. doe geen uitlatingen richting je exwerkgever zonder je advocaat, ook niet als men je uitnodigd voor een gesprek.

bij mij werd uiteinjdelijk beslist door de werkgever dat ik mn tijdelijke contract uit moest dienen, vrije uren werden opgemaakt, en ik heb 2 ijskoude maanden gehad. maar mn ww uitkering begon zonder sanctie. ze hebben nog wel geprobeert wat uit me te krijgen maar mn antwoorden waren algemeen en bij twijfel gaf ik aan eerst met mn advocaat te overleggen.

mihoen

over het algemeen moet naar mijn idee ontbindingen van vaste contracten dat via de rechter. de werkgever moet dan met bewijzen aankomen waarom. met dwingende redenen heeft een werkgever de sterkste kaarten, bijv drugsgebruik/handel, diefstal of andere vormen van fraude, herhaaldelijke aantoonbare waarschuwingen betreffende een bepaalde misstand. als er volgens de rechter geen dwingende redenen zijn zal je denk ik recht hebben op schadevergoeding of een afkoopsom naar gelang de werkduur

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

waar haalt iedereen het vandaan dat het op staande voet is??? heeft iedereen een dikke duim, of lees ik verkeerd.

Het kan zijn dat er sterk bezuinigd moet worden, dan kan jer ook als vaste medewerker uitvliegen. Neem eens conctact op met de vakbond, waarschijnlijk is er een regeling met betrekking tot je ontslag, extra vergoeding en hoe het verder gaat.

Er zijn sectoren waar je gewoon vrijdagmiddag te horen krijgt dat je maandag niet meer hoeft te komen. een x aantal maanden salaris mee en zoek het maar uit.

mihoen

Pindakaaspotje schreef:waar haalt iedereen het vandaan dat het op staande voet is?
je hebt gelijk, het was een verkeerde aanname mijnerzijds. neemt niet weg dat mn 2de post daar niet overging en algemener van aard was

Janneke52

De topic starter reageert helemaal nergens meer op :roll:

jor

Ongelezen bericht door jor »

De op staande voet ontslagen gedachte komt door de zinsopbouw van topicstarter zelf. Hij of zij brengt het op een manier of het net gebeurd is. Maar goed, feitelijk staat het er inderdaad niet.
ik1000
Help! Ik ben net ontslagen...wat moet ik nou doen. Totaal niet gedacht en klap in mijn gezicht. Ben enorm overdonderd en sta nog te trillen..

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Topic starter is nog aan het trillen.
Zo erg dat ze haar computer knopje niet ingedrukt krijg om weer te reageren.
Ontslag op staande voet krijg je niet zo maar.
Daar is meer aan de hand.

Janneke52

Aan de naam te zien is het een HIJ

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

jor schreef:De op staande voet ontslagen gedachte komt door de zinsopbouw van topicstarter zelf. Hij of zij brengt het op een manier of het net gebeurd is. Maar goed, feitelijk staat het er inderdaad niet.
ik1000
Help! Ik ben net ontslagen...wat moet ik nou doen. Totaal niet gedacht en klap in mijn gezicht. Ben enorm overdonderd en sta nog te trillen..
De-op-staande-voet-ontslagen-gedachte is een verantwoordelijkheid van degene die reageert; dat kun je de topicstarter niet in de schoenen schuiven.

Je kunt alleen uit gaan wat er feitelijk wél staat, niet van wat iemand er zelf bij verzint.

We weten niet of TS op staande voet of anderszins ontslagen is.

Rik1000

Ongelezen bericht door Rik1000 »

Hoi reageerders,

Bedankt voor de reacties en sorry dat ik niet gereageerd heb.
Ik was op staande voet ontslagen. Inmiddels met een advocaat aan de gang gegaan en hij gaat voor me aan de slag. Wij zijn er beiden van overtuigd dat het onterecht is. Ik hou jullie wel op de hoogte, maar het zal nog wel even duren.

Ik ga nu dan ook niet dieper op de specifieke situatie in.

GR R

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Rik, er is er maar één die weet hoe het zit, en dat ben jij zelf. Als jij ervan overtuigd bent dat het onterecht is, zul je dat samen met je advocaat aannemelijk moeten maken. Probeer je betoog/verhaal zoveel mogelijk te beperken tot feiten en ter zake doende feiten. Ook naar je advocaat toe.

Succes, en sterkte.

WA

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ik ga nu dan ook niet dieper op de specifieke situatie in
En in je openingstopic smeek je om hulp?

Zoek het dan effe lekker uit!

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

dhc schreef:
Ik ga nu dan ook niet dieper op de specifieke situatie in
En in je openingstopic smeek je om hulp?
Maar dat is toch niet zo gek? Waarschijnlijk gaat hij op advies van de advocaat er nu niet specifiek op in. Lijkt mij heel verstandig. Dus op advies ná het plaatsen van het openingsbericht.
Zoek het dan effe lekker uit!
En daar heeft TS nu dus een advocaat voor!

Ik vind het netjes dat hij in ieder geval al aangeeft hier in de toekomst op terug te komen, nadat het e.e.a. is afgehandeld met de werkgever.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

mihoen schreef:bij mij werd uiteinjdelijk beslist door de werkgever dat ik mn tijdelijke contract uit moest dienen, vrije uren werden opgemaakt, en ik heb 2 ijskoude maanden gehad.
Je hoeft niet te accepteren dat je vrije dagen moet opmaken. De werkgever moet dit na het dienstverband uitbetalen waarbij een vrije uur gelijk staat aan een uur loon.

Gesloten