LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24 jul 2010 08:31
T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Wie heeft er ervaringen met T-Mobile bij het vragen van informatie over hun BKR registratie? Wie heeft ervaring en successen met BKR en T-Mobile?
Ik ontdek ineens dat ze mij "code 2" bij BKR hebben geregistreerd omdat ze mijn adreswijziging niet hebben verwerkt, en mij niet konden bereiken. Ik krijg geen antwoord op mijn vragen wanneer en hoe ze mij geprobeerd hebben te bereiken, slechts vage standaard emailtjes, en ik heb ze nu de volgende brief gestuurd:
aan T-Mobile Netherlands bv
Afdeling BKR / Incasso
t.a.v. Dhr. Jeroen Ouderling
Manager Accounts Receivable & Incasso
Geachte heer Ouderling,
Naar aanleiding van de verwijzing in uw email-antwoord van 22/23 juli jl. heb ik contact gehad met BKR over de beroepsprocedure bij de Geschillencommissie, waarbij zij mij hebben uitgelegd dat T-Mobile zich als BKR-deelnemer moet houden aan de zorgvuldige werkwijze zoals omschreven staat in het BKR-reglement.
Dat houdt in dat ik moet aangeven hoe ik mij aan de contractsvoorwaarden heb gehouden, maar óók dat T-Mobile moet aantonen dat zij in de hele reeks van akties rondom de overeenkomst zorgvuldig heeft gehandeld. De BKR info-lijn wijst mij erop dat ik alle berichten en gegevens van T-Mobile moet meesturen, die hebben geleid tot de uiteindelijke 'code 2' registratie in 2005. Dáár zit de crux!: Al sinds januari jl. probeer ik bij T-Mobile te achterhalen waarom T-Mobile mij negatief registreert maar dankzij de reacties van de Anna's t/m Zulie's op uw klantenservice ben ik helaas niets wijzer geworden dan dat mijn adreswijziging in 2004 door T-Mobile kennelijk niet is verwerkt, en dat T-Mobile mij blijkbaar niet heeft bereikt, zoals u zelf al in uw email van 22 juli jl. ook aangeeft.
Het is nog al boud om zonder toegevoegd bewijs te stellen dat “ In de tussentijd hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen”, als T-Mobile zelfs niet eens het middel van de eigen mobiele telefoondienst gebruikt: mijn 06-nummer bellen of SMS'en. U heeft dus ruim 3 maanden de tijd gehad om mij te bellen of te SMS'en .... Is bellen zo duur???
En op basis van mijn bekende klantgegevens (beroep: student, woonplaats Eindhoven) en uw geavanceerde CRM-systeem had u ook het vermoeden kunnen hebben dat ik als student – zoals velen in die periode augustus-oktober – mogelijk verhuisd was. Reden te meer om zorgvuldig te zijn met binnenkomende adreswijzigingen (een A6-verhuiskaartje is gauw zoekgeraakt!) en om andere communicatiemiddelen in te zetten dan het simpel geautomatiseerd versturen van facturen en herinneringen via een laks postbezorgbedrijf.
Omdat ik in 2004 wél een adreswijziging aan T-Mobile heb gestuurd en ik géén berichten van T-Mobile c.s. heb ontvangen, heb ik sinds januari jl. T-Mobile herhaald via telefoon, email en post de vraag gesteld wat de juridisch basis is voor de 'code 2' registratie, en hoe T-Mobile conform de daarvoor geldende BKR-regels heeft gehandeld. Die gegevens heb ik ondanks herhaald verzoek tot nu toe niet van T-Mobile ontvangen – een klacht die ik vaker op webfora lees – hetgeen mij des te meer laat wantrouwen of T-Mobile überhaupt wel zorgvuldig heeft geregistreerd en/of gehandeld.
Voor de BKR-procedure vraag ik u dringend mij ommegaand een correct overzicht toe te sturen van:
1) de data en mutaties van registratie van mijn adresgegevens in uw klantenregistratiesysteem;
2) datum en adressering en wijze waarop/-mee T-Mobile mij bij eerste registratie conform artikel 28 en artikel 30.3 van het BKR-reglement heeft medegedeeld dat mijn persoonsge-gevens en de gegevens uit de overeenkomst zullen worden verstrekt aan de BKR-stichting;
3) datum en adressering en communicatiewijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/-aankomst, zoals 3S-codes van verzonden aangetekende brieven, e.d.) waarop/-mee T-Mobile mij facturen heeft gestuurd, zoals door u gesteld in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...wij u op 2 juli 2004 een eerste factuur zonden, gevolgd door facturen in augustus, september en oktober...”;
4) datum, tijd, adressering en communicatiemiddel waarop/-mee T-Mobile geprobeerd heeft met mij in contact te komen zoals u stelt in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“);
5) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop T-Mobile mij conform artikel 30.3 van het BKR-reglement in kennis heeft gesteld van het niet voldoen aan de overeengekomen betalingsverplichtingen, respectievelijk van mijn financiële achterstand;
6) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij conform artikel 25 lid 7 juncto artikel 26 lid 1 sub g in gebreke heeft gesteld van het niet binnen de gestelde termijn aan mijn betalingsverplichtingen voldoen;
7) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij vervolgens conform artikel 30.4 van het BKR-reglement tijdig en schriftelijk heeft gewaarschuwd dat verder uitstel van betalen zal leiden tot een zgn. achterstandmelding bij de stichting BKR;
8) de datum waarop T-Mobile conform artikel 26 lid 1 van het BKR-reglement de betalingsachterstand bij de stichting BKR heeft geregistreerd;
9) de datum waarop T-Mobile conform artikel 27 lid 1 van het BKR-reglement bij de stichting BKR heeft geregistreerd dat ik onbereikbaar bleek te zijn (zie uw emailtekst “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“).
Ik zal uw reactie doorzenden aan de BKR en inbrengen in een beroep bij de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,
Ik ontdek ineens dat ze mij "code 2" bij BKR hebben geregistreerd omdat ze mijn adreswijziging niet hebben verwerkt, en mij niet konden bereiken. Ik krijg geen antwoord op mijn vragen wanneer en hoe ze mij geprobeerd hebben te bereiken, slechts vage standaard emailtjes, en ik heb ze nu de volgende brief gestuurd:
aan T-Mobile Netherlands bv
Afdeling BKR / Incasso
t.a.v. Dhr. Jeroen Ouderling
Manager Accounts Receivable & Incasso
Geachte heer Ouderling,
Naar aanleiding van de verwijzing in uw email-antwoord van 22/23 juli jl. heb ik contact gehad met BKR over de beroepsprocedure bij de Geschillencommissie, waarbij zij mij hebben uitgelegd dat T-Mobile zich als BKR-deelnemer moet houden aan de zorgvuldige werkwijze zoals omschreven staat in het BKR-reglement.
Dat houdt in dat ik moet aangeven hoe ik mij aan de contractsvoorwaarden heb gehouden, maar óók dat T-Mobile moet aantonen dat zij in de hele reeks van akties rondom de overeenkomst zorgvuldig heeft gehandeld. De BKR info-lijn wijst mij erop dat ik alle berichten en gegevens van T-Mobile moet meesturen, die hebben geleid tot de uiteindelijke 'code 2' registratie in 2005. Dáár zit de crux!: Al sinds januari jl. probeer ik bij T-Mobile te achterhalen waarom T-Mobile mij negatief registreert maar dankzij de reacties van de Anna's t/m Zulie's op uw klantenservice ben ik helaas niets wijzer geworden dan dat mijn adreswijziging in 2004 door T-Mobile kennelijk niet is verwerkt, en dat T-Mobile mij blijkbaar niet heeft bereikt, zoals u zelf al in uw email van 22 juli jl. ook aangeeft.
Het is nog al boud om zonder toegevoegd bewijs te stellen dat “ In de tussentijd hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen”, als T-Mobile zelfs niet eens het middel van de eigen mobiele telefoondienst gebruikt: mijn 06-nummer bellen of SMS'en. U heeft dus ruim 3 maanden de tijd gehad om mij te bellen of te SMS'en .... Is bellen zo duur???
En op basis van mijn bekende klantgegevens (beroep: student, woonplaats Eindhoven) en uw geavanceerde CRM-systeem had u ook het vermoeden kunnen hebben dat ik als student – zoals velen in die periode augustus-oktober – mogelijk verhuisd was. Reden te meer om zorgvuldig te zijn met binnenkomende adreswijzigingen (een A6-verhuiskaartje is gauw zoekgeraakt!) en om andere communicatiemiddelen in te zetten dan het simpel geautomatiseerd versturen van facturen en herinneringen via een laks postbezorgbedrijf.
Omdat ik in 2004 wél een adreswijziging aan T-Mobile heb gestuurd en ik géén berichten van T-Mobile c.s. heb ontvangen, heb ik sinds januari jl. T-Mobile herhaald via telefoon, email en post de vraag gesteld wat de juridisch basis is voor de 'code 2' registratie, en hoe T-Mobile conform de daarvoor geldende BKR-regels heeft gehandeld. Die gegevens heb ik ondanks herhaald verzoek tot nu toe niet van T-Mobile ontvangen – een klacht die ik vaker op webfora lees – hetgeen mij des te meer laat wantrouwen of T-Mobile überhaupt wel zorgvuldig heeft geregistreerd en/of gehandeld.
Voor de BKR-procedure vraag ik u dringend mij ommegaand een correct overzicht toe te sturen van:
1) de data en mutaties van registratie van mijn adresgegevens in uw klantenregistratiesysteem;
2) datum en adressering en wijze waarop/-mee T-Mobile mij bij eerste registratie conform artikel 28 en artikel 30.3 van het BKR-reglement heeft medegedeeld dat mijn persoonsge-gevens en de gegevens uit de overeenkomst zullen worden verstrekt aan de BKR-stichting;
3) datum en adressering en communicatiewijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/-aankomst, zoals 3S-codes van verzonden aangetekende brieven, e.d.) waarop/-mee T-Mobile mij facturen heeft gestuurd, zoals door u gesteld in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...wij u op 2 juli 2004 een eerste factuur zonden, gevolgd door facturen in augustus, september en oktober...”;
4) datum, tijd, adressering en communicatiemiddel waarop/-mee T-Mobile geprobeerd heeft met mij in contact te komen zoals u stelt in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“);
5) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop T-Mobile mij conform artikel 30.3 van het BKR-reglement in kennis heeft gesteld van het niet voldoen aan de overeengekomen betalingsverplichtingen, respectievelijk van mijn financiële achterstand;
6) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij conform artikel 25 lid 7 juncto artikel 26 lid 1 sub g in gebreke heeft gesteld van het niet binnen de gestelde termijn aan mijn betalingsverplichtingen voldoen;
7) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij vervolgens conform artikel 30.4 van het BKR-reglement tijdig en schriftelijk heeft gewaarschuwd dat verder uitstel van betalen zal leiden tot een zgn. achterstandmelding bij de stichting BKR;
8) de datum waarop T-Mobile conform artikel 26 lid 1 van het BKR-reglement de betalingsachterstand bij de stichting BKR heeft geregistreerd;
9) de datum waarop T-Mobile conform artikel 27 lid 1 van het BKR-reglement bij de stichting BKR heeft geregistreerd dat ik onbereikbaar bleek te zijn (zie uw emailtekst “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“).
Ik zal uw reactie doorzenden aan de BKR en inbrengen in een beroep bij de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
het is toch van de gekke!! als zo'n bedrijf geen relatie met je kan onderhouden en niet eens ff kan bellen, kan je beter opzeggen.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 mei 2010 07:47
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
T-Mobile is een belbedrijf, maar je moet eens proberen écht iemand aan de lijn te krijgen !!! na de zoveelste simpele juffrouw Kim wordt de verbinding verbrroken. En een prachtig kantoor bij Den haag HS, maar verder dan een telefoon kopen kom je niet. Nu OPZEGGEN, dus!
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Edit = betreffende reactie is verwijderd.
Laatst gewijzigd door jor op 25 jul 2010 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jul 2010 09:29
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Als het zo is dat T-Mobile alleen maar automatisch incasseert en bij onvoldoende saldo je op de zwarte lijst zet, dan wordt inderdaad het tijd om te verhuizen naar een ander die meer contact met je onderhoudt. Idioot trouwens dat ze niet eens reageren totdat je escaleert. Als iedereen zo aso doet, zal RADAR het druk krijgen. Er is trouwens nog zoon zaak: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70533
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Het doorgeven van een adreswijziging is m.i. de verantwoordelijkheid van de consument. Dit kan wel eens fout gaan; controleer daarom bij belangrijke contracten (zoals eentje die 'BKR-gevoelig' zijn) of de wijziging is doorgekomen en vraag om een schriftelijke bevestiging.
Ik vind dat je eerlijk gezegd te veel van T-Mobile verwacht en dat je zelf ook tekort bent geschoten, maar anderzijds vind ik ook dat T-Mobile je wel telefonisch had kunnen benaderen alvorens drastische maatregelen te nemen. Daarbij vind ik dat telecombedrijven niet aan het BKR zouden moeten deelnemen, daar zij die verantwoordelijkheid overduidelijk niet aankunnnen. Sowieso belachelijk dat je voor een telefoonrekeningetje straks problemen krijgt met je hypotheekaanvraag. Het wordt tijd dat ze dat afschaffen.
Ik vind dat je eerlijk gezegd te veel van T-Mobile verwacht en dat je zelf ook tekort bent geschoten, maar anderzijds vind ik ook dat T-Mobile je wel telefonisch had kunnen benaderen alvorens drastische maatregelen te nemen. Daarbij vind ik dat telecombedrijven niet aan het BKR zouden moeten deelnemen, daar zij die verantwoordelijkheid overduidelijk niet aankunnnen. Sowieso belachelijk dat je voor een telefoonrekeningetje straks problemen krijgt met je hypotheekaanvraag. Het wordt tijd dat ze dat afschaffen.
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
@winster:
Jij hebt makkelijk praten, want idd moet je zelf zorgen voor versturen van je adreswijziging, maar als jouw adreswijziging door lakse postbode wordt weggegooid, of bij T-Mobile achter de kast valt (aangetekende brief zegt ook niks, want T-Mobile zal dan zeggen dat ze een lege envelop hebben gehad), ben je dus de *** met een negatieve BKR kode voor dik 5 jaar. In de tussentijd kan je nix meer, geen hypo, geen krediet, nix.
Waarom moet een consument alles 10x dubbelchecken, en kan zo'n T-Mobile zich er van afmaken met simpel zonder enig bewijs stellen 'wij hebben u kennelijk tevergeefs geprobeerd te bereiken' en dan je zonder verder bericht een BKR strop om de nekbinden. ????????
Waarom zou een telefoonbedrijf niet eerst alle middelen moeten gebruiken, en bijv. stap voor stap afsluiten, eerst die chicks van de klantenservice je laten bellen "meneer, wij hebben uw betaling nog niet gehad", en dan een paar keer hinderlijke SMSjes laten sturen, op allerlei tijdstippen van de dag, en daarna je eenzijdig afsluiten, dat je wel gebeld kan worden, maar niet kan bellen. En daarna totaal afsluiten, en als je dan wilt bellen krijg je een bericht dat je die klantenchicks weer moet bellen... Kan allemaal automatisch gedaan worden, zonder dat je zo blijvend in de ellende wordt gezet.
??!!
Jij hebt makkelijk praten, want idd moet je zelf zorgen voor versturen van je adreswijziging, maar als jouw adreswijziging door lakse postbode wordt weggegooid, of bij T-Mobile achter de kast valt (aangetekende brief zegt ook niks, want T-Mobile zal dan zeggen dat ze een lege envelop hebben gehad), ben je dus de *** met een negatieve BKR kode voor dik 5 jaar. In de tussentijd kan je nix meer, geen hypo, geen krediet, nix.
Waarom moet een consument alles 10x dubbelchecken, en kan zo'n T-Mobile zich er van afmaken met simpel zonder enig bewijs stellen 'wij hebben u kennelijk tevergeefs geprobeerd te bereiken' en dan je zonder verder bericht een BKR strop om de nekbinden. ????????
Waarom zou een telefoonbedrijf niet eerst alle middelen moeten gebruiken, en bijv. stap voor stap afsluiten, eerst die chicks van de klantenservice je laten bellen "meneer, wij hebben uw betaling nog niet gehad", en dan een paar keer hinderlijke SMSjes laten sturen, op allerlei tijdstippen van de dag, en daarna je eenzijdig afsluiten, dat je wel gebeld kan worden, maar niet kan bellen. En daarna totaal afsluiten, en als je dan wilt bellen krijg je een bericht dat je die klantenchicks weer moet bellen... Kan allemaal automatisch gedaan worden, zonder dat je zo blijvend in de ellende wordt gezet.
??!!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jul 2010 09:29
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Luie geldzuigers zijn het!!! Je moet als consument alles doen en bewijzen, en dat stinkend rijke bedrijf laat met de computer je gewoon het leven zuur maken!!! Ze sturen gewoon automaties herinneringen aan het ronde archief, en klaar zijn ze.
Ze gaan het zomaar makkelijk beslag kunnen legggen ook aan banden leggen. Dat moeten ze ook doen met BKR registraties. De praktijk heeft bewezen dat je dat niet aan de bedrijven kunt overlaten. Die doen helemaal geen moeite om iemand te pakken te krijgen, maar wachten tot de rekening is opgelopen op de 500 euro grens, verbreken dan zonder dat je het weet het belcontract, en maken een BKR achterstandsregistratie. Bingo! De onschuldige consument kan jarenlang geen hypotheek lenen.
Opzeggen is niet voldoende. Ik stem voor een bonus systeem op basis van aantal tevreden klanten op Radar enzo
Ze gaan het zomaar makkelijk beslag kunnen legggen ook aan banden leggen. Dat moeten ze ook doen met BKR registraties. De praktijk heeft bewezen dat je dat niet aan de bedrijven kunt overlaten. Die doen helemaal geen moeite om iemand te pakken te krijgen, maar wachten tot de rekening is opgelopen op de 500 euro grens, verbreken dan zonder dat je het weet het belcontract, en maken een BKR achterstandsregistratie. Bingo! De onschuldige consument kan jarenlang geen hypotheek lenen.
Opzeggen is niet voldoende. Ik stem voor een bonus systeem op basis van aantal tevreden klanten op Radar enzo
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Je kunt bij T-Mobile je adreswijziging toch ook gewoon via My T-Mobile doorgeven (dus digitaal). Na het doorgeven via My T-Mobile kun je daarna ook zien of/wanneer ze je wijziging hebben verwerkt omdat je dan je nieuwe adres ziet staan bij "Mijn persoonlijke gegevens".
Ik vind het ook wel makkelijk om T-Mobile overal de schuld van te geven, een My T-mobile account is zo aangemaakt en daar had je dan kunnen zien dat ze nog steeds je oude adres geregistreerd hadden. Bij zoiets belangrijks als een adreswijziging per post zou ik altijd controleren of het goed is aangekomen, nabellen, of via de My T-Mobile site kijken of het al is aangepast.
Ik vind het ook wel makkelijk om T-Mobile overal de schuld van te geven, een My T-mobile account is zo aangemaakt en daar had je dan kunnen zien dat ze nog steeds je oude adres geregistreerd hadden. Bij zoiets belangrijks als een adreswijziging per post zou ik altijd controleren of het goed is aangekomen, nabellen, of via de My T-Mobile site kijken of het al is aangepast.
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
@milffy53
jaja. maar we hebben het in deze zaak wel over 2004. Toen was er geen adreswijzigen via My-Tmobile. kan wel zijn dat het nu wat beter is geregeld, maar blijft de vraag waarom T-Mobile dan niet via je ""My T-Mobile"" account communiceert. Sturen van rekeningen en aanmaningen enzo gaat gewoon via de tante Pos wat sinds het TNT heet ook niet meer betrouwbaar is. Kijk maar op de forums die over TNT gaan.
jaja. maar we hebben het in deze zaak wel over 2004. Toen was er geen adreswijzigen via My-Tmobile. kan wel zijn dat het nu wat beter is geregeld, maar blijft de vraag waarom T-Mobile dan niet via je ""My T-Mobile"" account communiceert. Sturen van rekeningen en aanmaningen enzo gaat gewoon via de tante Pos wat sinds het TNT heet ook niet meer betrouwbaar is. Kijk maar op de forums die over TNT gaan.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 mei 2010 07:47
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
@ dusus :
Hmmm. is dat zo? Ik herinner me wel dat eind 2004 T-Mobile de website had afgesloten omdat er wereldwijd hackers op zaten. Toen ie begin 2005 weer online was, had Webwereld even later de gegevens van een andere gebruiker gewijzigd. En wéér ging ie offline.
In ieder geval kon je zomer 2004 op T-Mobile geen realtime dingen doen/zien, want ik moest toen voor een verkeerde factuur gewoon naar de winkel.
Overigens, nou we het toch over dienstverlening hebben: wist je dat T-Mobile niet alleen datum en tijd en plaats, maar ook de inhoud van alle SMSjes aan de Inlichtingendienst geeft. Is niet wettelijk vereist, maar ja, als je vriendjes met de politiek wil blijven, dan geef je gewoon wat meer van andermans privacy weg.
Hmmm. is dat zo? Ik herinner me wel dat eind 2004 T-Mobile de website had afgesloten omdat er wereldwijd hackers op zaten. Toen ie begin 2005 weer online was, had Webwereld even later de gegevens van een andere gebruiker gewijzigd. En wéér ging ie offline.
In ieder geval kon je zomer 2004 op T-Mobile geen realtime dingen doen/zien, want ik moest toen voor een verkeerde factuur gewoon naar de winkel.
Overigens, nou we het toch over dienstverlening hebben: wist je dat T-Mobile niet alleen datum en tijd en plaats, maar ook de inhoud van alle SMSjes aan de Inlichtingendienst geeft. Is niet wettelijk vereist, maar ja, als je vriendjes met de politiek wil blijven, dan geef je gewoon wat meer van andermans privacy weg.
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Om dit soort berichten moet ik soms wel even lachen. Men hoort iets en maakt daar hun eigen verhaal van. Informatie die het bericht volledig maakt wordt natuurlijk achterwege gelaten. Mocht je willen waar het over gaat: klik hierneder-belg schreef:@ dusus :
Overigens, nou we het toch over dienstverlening hebben: wist je dat T-Mobile niet alleen datum en tijd en plaats, maar ook de inhoud van alle SMSjes aan de Inlichtingendienst geeft. Is niet wettelijk vereist, maar ja, als je vriendjes met de politiek wil blijven, dan geef je gewoon wat meer van andermans privacy weg.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 mei 2010 07:47
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
sorry hoor, ik wist niet dat je ging lachen
Maar zo grappig vind ik het niet als mijn telefoonbedrijf zonder het te zeggen de inhoud van mijn sms-jes doorgeeft. En dit komt dan toevallig bekend, maar alle andere privacyaantastingen weet je niet eens
Maar zo grappig vind ik het niet als mijn telefoonbedrijf zonder het te zeggen de inhoud van mijn sms-jes doorgeeft. En dit komt dan toevallig bekend, maar alle andere privacyaantastingen weet je niet eens
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Lachen is gezond.
Begrijpend lezen is soms lastig. Je doet alsof die providers zomaar al je gegevens bij de opsporingsdiensten neerleggen. Dit is niet het geval. Alleen als zij verzoeken om gegevens van bepaalde personen worden deze verstrekt. Dat toen om technische redenen de verkeersgegevens en de inhoud niet los verstrekt konden worden is natuurlijk knullig.
Er is absoluut niets mis met het hebben van een mening. Ik vind het alleen jammer dat soms meningen gevormd worden zonder dat men weet of daadwerkelijk moeite doet om te achterhalen hoe de vork in de steel zit.
Begrijpend lezen is soms lastig. Je doet alsof die providers zomaar al je gegevens bij de opsporingsdiensten neerleggen. Dit is niet het geval. Alleen als zij verzoeken om gegevens van bepaalde personen worden deze verstrekt. Dat toen om technische redenen de verkeersgegevens en de inhoud niet los verstrekt konden worden is natuurlijk knullig.
Er is absoluut niets mis met het hebben van een mening. Ik vind het alleen jammer dat soms meningen gevormd worden zonder dat men weet of daadwerkelijk moeite doet om te achterhalen hoe de vork in de steel zit.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 mei 2010 07:47
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
OK boy. Maar we hebben hier dacht ik over de manier waarop T-mobile omgaat met klanten die ze niet bij vertraagde betaling willen bereiken, en dan maar gelijk een BKR registratie voor dik 5 jaar nagelen. Zo op RADAR te lezen http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=70533 zijn er velen, en de helpdesk helpt je niet.
Beste is toch om voor dat het jou overkomt je abonnement op te zeggen.
Beste is toch om voor dat het jou overkomt je abonnement op te zeggen.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24 jul 2010 08:31
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Halfbakken antwoord van de big boss betalen himself:
--------------------
Geachte heer,
Zoals ik u eerder meldde, zal ik niet opnieuw inhoudelijk ingaan op uw argumenten. T-Mobile stelt zich op het standpunt aan alle regels voldaan te hebben. Ik wil u nog behulpzaam zijn door onderstaand overzicht te verschaffen van alle (pogingen tot) contacten in de periode juli-oktober 2004, in totaal 13 keer.
De onderstaande zaken zijn aan u gestuurd in de periode juli-oktober 2004. Wij hebben niet per 1/10/2004 zoals u aangeeft een adreswijziging van u ontvangen. Alle correspondentie is gestuurd naar het ons bekende adres. De sms-berichten en de geautomatiseerde outbound-call ('iron lady') zijn naar het bij ons bekende mobiele telefoonnummer gegaan. Voor de volledigheid treft u in de bijlage kopie-en aan van de verzonden facturen.
facturatie:
21/7/04, factuur 901016890487, eur 28.52;
19/8/04, factuur 901017846753, eur 27.54;
23/9/04, factuur 901018780112, eur 41.25 (inclusief eur 12,60 administratie kosten);
2/10/04, factuur 901019074007, eur 549.58 (inclusief afkoopsom).
Incasso:
9/8/04, herinnering
17/8/04, aanmaning
22/8/04, 'ironlady call' + sms
26/8/04, blokkade uitgaande gesprekken + sms
31/8/04, profit letter
15/9/04, sommatie
29/9/04, brief migratie naar prepaid
29/9/07, brief preventel
Wij kunnen en zullen aantonen dat wij in meer dan voldoende mate u in de gelegenheid gesteld hebben aan uw verplichtingen te voldoen. Wellicht ten overvloede, maar u had zelf ook moeten en kunnen weten dat u abonnements- en belkosten moest voldoen. U simpelweg beroepen op het feit dat u student was en een adreswijziging heeft gestuurd is onvoldoende. Het staat u uiteraard vrij dit te laten toetsen door de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands bv
Jeroen Ouderling
Manager Accounts Receivable & Incasso
-------------------------
Ja. en dus zitten er NIET de kopieën bij van de 6 herinneringsbrieven die ze gestuurd zouden hebben, niet de TNT-codes van het aangetekend verzenden, en niet de bewijzen van hun 13 zogenaamde contactpogingen. Tellen kunnen ze ook niet, want ze specificeren die zogenaamde 13 contacten maar met 7 data acties.
Kortom... de zoveelste keer dat T-Mobile maar wat roept, en niets bewijst!
En waar gaat het om? Om nog geen 85 euro bel- en abonnementskosten, want na 2 maanden hebben ze het nummer afgesloten... Voor die 85 euro is het kennelijk te duur om moeite te doen om je klant te bereiken, maar niet om de klant tot 2010 een BKR-registratie om je nek te hangen.
Opzeggen van T-Mobile is het enige dat helpt tegen dit soort wangedrag.
.
--------------------
Geachte heer,
Zoals ik u eerder meldde, zal ik niet opnieuw inhoudelijk ingaan op uw argumenten. T-Mobile stelt zich op het standpunt aan alle regels voldaan te hebben. Ik wil u nog behulpzaam zijn door onderstaand overzicht te verschaffen van alle (pogingen tot) contacten in de periode juli-oktober 2004, in totaal 13 keer.
De onderstaande zaken zijn aan u gestuurd in de periode juli-oktober 2004. Wij hebben niet per 1/10/2004 zoals u aangeeft een adreswijziging van u ontvangen. Alle correspondentie is gestuurd naar het ons bekende adres. De sms-berichten en de geautomatiseerde outbound-call ('iron lady') zijn naar het bij ons bekende mobiele telefoonnummer gegaan. Voor de volledigheid treft u in de bijlage kopie-en aan van de verzonden facturen.
facturatie:
21/7/04, factuur 901016890487, eur 28.52;
19/8/04, factuur 901017846753, eur 27.54;
23/9/04, factuur 901018780112, eur 41.25 (inclusief eur 12,60 administratie kosten);
2/10/04, factuur 901019074007, eur 549.58 (inclusief afkoopsom).
Incasso:
9/8/04, herinnering
17/8/04, aanmaning
22/8/04, 'ironlady call' + sms
26/8/04, blokkade uitgaande gesprekken + sms
31/8/04, profit letter
15/9/04, sommatie
29/9/04, brief migratie naar prepaid
29/9/07, brief preventel
Wij kunnen en zullen aantonen dat wij in meer dan voldoende mate u in de gelegenheid gesteld hebben aan uw verplichtingen te voldoen. Wellicht ten overvloede, maar u had zelf ook moeten en kunnen weten dat u abonnements- en belkosten moest voldoen. U simpelweg beroepen op het feit dat u student was en een adreswijziging heeft gestuurd is onvoldoende. Het staat u uiteraard vrij dit te laten toetsen door de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands bv
Jeroen Ouderling
Manager Accounts Receivable & Incasso
-------------------------
Ja. en dus zitten er NIET de kopieën bij van de 6 herinneringsbrieven die ze gestuurd zouden hebben, niet de TNT-codes van het aangetekend verzenden, en niet de bewijzen van hun 13 zogenaamde contactpogingen. Tellen kunnen ze ook niet, want ze specificeren die zogenaamde 13 contacten maar met 7 data acties.
Kortom... de zoveelste keer dat T-Mobile maar wat roept, en niets bewijst!
En waar gaat het om? Om nog geen 85 euro bel- en abonnementskosten, want na 2 maanden hebben ze het nummer afgesloten... Voor die 85 euro is het kennelijk te duur om moeite te doen om je klant te bereiken, maar niet om de klant tot 2010 een BKR-registratie om je nek te hangen.
Opzeggen van T-Mobile is het enige dat helpt tegen dit soort wangedrag.
.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 mei 2010 07:47
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Zo te lezen heeft T-Mobile je dus na 2 maanden bellen al geblokkeerd, en na 3 maanden je contract afgebroken. Je achterstallige betaling was nog geen 50 euro, toen ze stopten. Het is haast niet te geloven. WAT EEN MALLOTEN ZIJN DIE T-MOBILERS! En op je overduidelijke vraag om bewijzen antwoorden ze niet. Bla bla verhalen van 'wij hebben alles goed gedaan". Opzeggen en aanklagen, die T-Mobile. Bij zo'n geldzuigend bedrijf wordt je geen klant maar een kaskoe.
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
BKR melding is terecht, je bent verplicht je facturen te betalen. Als je je facturen niet op tijd betaalt word je afgesloten.
Met andere woorden, als je al 2 maanden geen factuur ontvangt kan je dat bedrijf bellen met de vraag of ze de adres wijziging verwerkt hebben en je kan direct het openstaande bedrag opvragen en betalen, er zijn genoeg optie's die ze geven. Ook geloof ik dat T-mobile ook niet zomaar iets overdraagt aan een incassobureau ze geven je duidelijk aan welke actie's ze hebben ondernomen, en jij weet ook als je afgesloten word de kans groot is dat de rekening niet betaald is en je daardoor kunt overgedragen worden.
Bij mij duurt het altijd wel wat langer voordat ik een herinnering krijg, maar ik betaal dan ook 10 van de 12 facturen op tijd d.m.v. automatische incasso.
Ben al sinds 2004 tevreden klant van deze provider.
Begin volgende maand verhuis ik naar een plaats waar geen dekking is jammer genoeg want mijn ervaringen bij Vodafone en Telfort zijn wat minder.
Ik zeg op bij T-Mobile maar wel met een goed gevoel.
Je poll heb ik dus niet beantwoord.
Gr Dimba
Met andere woorden, als je al 2 maanden geen factuur ontvangt kan je dat bedrijf bellen met de vraag of ze de adres wijziging verwerkt hebben en je kan direct het openstaande bedrag opvragen en betalen, er zijn genoeg optie's die ze geven. Ook geloof ik dat T-mobile ook niet zomaar iets overdraagt aan een incassobureau ze geven je duidelijk aan welke actie's ze hebben ondernomen, en jij weet ook als je afgesloten word de kans groot is dat de rekening niet betaald is en je daardoor kunt overgedragen worden.
Bij mij duurt het altijd wel wat langer voordat ik een herinnering krijg, maar ik betaal dan ook 10 van de 12 facturen op tijd d.m.v. automatische incasso.
Ben al sinds 2004 tevreden klant van deze provider.
Begin volgende maand verhuis ik naar een plaats waar geen dekking is jammer genoeg want mijn ervaringen bij Vodafone en Telfort zijn wat minder.
Ik zeg op bij T-Mobile maar wel met een goed gevoel.
Je poll heb ik dus niet beantwoord.
Gr Dimba
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Jij hebt makkelijk praten, Dimba.
Zo te lezen snap jij allemaal wat je moet doen, en doe je dat ook allemaal zoals het hoort. Maar je bent een uitzondering, want ik ken alleen mensen die al die paparassen en regeltjes niet zo goed snappen. Mensen die meer aan hun hoofd hebben dan elke avond netjes je uurtjes en factuurtjes controleren.
Niet iedereen heeft zijn zaakjes zo goed voor elkaar als jij. En niet iedereen snapt al die kleine grijze lettertjes achterop een contract. laat staan dat je begrijpt wat je allemaal wel en niet moet doen.
Als ik het zo lees, heeft T-Mobile een soort automatisch factuur, controle en incasso systeem, en daar past geen klantrelatie in, laat staan een klantgevoel.
Zeer opvallend is dat T-Mobile niet kan hard maken wat ze verstuurd hebben en wat ze bij BKR hebben gemeld. Dat riekt naar misbruik van macht.
Tel daar bij op al die jonge mensen die op deze manier een foutje hebben gemaakt van een paar tientjes euro te laat betalen, of van verkeerd adres, en van niets weten, en die daarna dik 5 jaar aan een BKR wanbetaler registratie vastzitten, waardoor je geen enkele hypotheek kunt afsluiten. Terwijl je al jaren netjes je rekeningen betaald, geen schulden hebt, enzo.
Dan hen je 5-6 jaar later een vaste baan, vaste relatie, misschien wel kind(eren) hebt, en krijg je ineens te horen krijgt dat T-Mobile 5-6 jaar geleden stiekum zo'n registratie heeft gezet, en kan je fluiten naar je eigen huis met een tuintje.
Niks mis met een registratie van wanbetalers, maar als het gaat om een paar tientjes wegens een zoekgeraakte adreswijziging, dan maakt T-Mobile vreselijk en onmenselijk misbruik van hun BKR-registratiemacht.
Ik heb T-Mobile opgezegd, met een goed gevoel over dat opzeggen.
Groetjes, Dusus
Zo te lezen snap jij allemaal wat je moet doen, en doe je dat ook allemaal zoals het hoort. Maar je bent een uitzondering, want ik ken alleen mensen die al die paparassen en regeltjes niet zo goed snappen. Mensen die meer aan hun hoofd hebben dan elke avond netjes je uurtjes en factuurtjes controleren.
Niet iedereen heeft zijn zaakjes zo goed voor elkaar als jij. En niet iedereen snapt al die kleine grijze lettertjes achterop een contract. laat staan dat je begrijpt wat je allemaal wel en niet moet doen.
Als ik het zo lees, heeft T-Mobile een soort automatisch factuur, controle en incasso systeem, en daar past geen klantrelatie in, laat staan een klantgevoel.
Zeer opvallend is dat T-Mobile niet kan hard maken wat ze verstuurd hebben en wat ze bij BKR hebben gemeld. Dat riekt naar misbruik van macht.
Tel daar bij op al die jonge mensen die op deze manier een foutje hebben gemaakt van een paar tientjes euro te laat betalen, of van verkeerd adres, en van niets weten, en die daarna dik 5 jaar aan een BKR wanbetaler registratie vastzitten, waardoor je geen enkele hypotheek kunt afsluiten. Terwijl je al jaren netjes je rekeningen betaald, geen schulden hebt, enzo.
Dan hen je 5-6 jaar later een vaste baan, vaste relatie, misschien wel kind(eren) hebt, en krijg je ineens te horen krijgt dat T-Mobile 5-6 jaar geleden stiekum zo'n registratie heeft gezet, en kan je fluiten naar je eigen huis met een tuintje.
Niks mis met een registratie van wanbetalers, maar als het gaat om een paar tientjes wegens een zoekgeraakte adreswijziging, dan maakt T-Mobile vreselijk en onmenselijk misbruik van hun BKR-registratiemacht.
Ik heb T-Mobile opgezegd, met een goed gevoel over dat opzeggen.
Groetjes, Dusus
Re: T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Belangrijk is dat je gewoon betaald totdat je gelijk krijgt. Een beetje het idee dat je onschuldig bent tot het tegenovergestelde bewezen is (maar dan stiekempjes omgekeerd).
Zo is het nu eenmaal geregeld en als je de diverse topics leest hier dan weet je (ook al weet je niet van de hoed en de rand) dat grote bedrijven veel macht hebben. Die soms (met wat voor oorzaak dan ook) misbruiken en in dit geval de wet aan hun kant hebben.
Als klant is het zaak om op de hoogte te zijn in geval van onrechtmatigheden naar jezelf toe. In dit geval dus eerst betalen en dan je gelijk krijgen. Ik vind het ook jammer maar zo is het wel geregeld.
Vervolgens zijn er dit soort forums om adviezen te vragen en krijgen. Dat er mensen zijn die wel op de hoogte zijn van de kleine lettertjes, daar moet je van profiteren en die niet aanspreken met dat ze makkelijk praten hebben.
Zo is het nu eenmaal geregeld en als je de diverse topics leest hier dan weet je (ook al weet je niet van de hoed en de rand) dat grote bedrijven veel macht hebben. Die soms (met wat voor oorzaak dan ook) misbruiken en in dit geval de wet aan hun kant hebben.
Als klant is het zaak om op de hoogte te zijn in geval van onrechtmatigheden naar jezelf toe. In dit geval dus eerst betalen en dan je gelijk krijgen. Ik vind het ook jammer maar zo is het wel geregeld.
Vervolgens zijn er dit soort forums om adviezen te vragen en krijgen. Dat er mensen zijn die wel op de hoogte zijn van de kleine lettertjes, daar moet je van profiteren en die niet aanspreken met dat ze makkelijk praten hebben.