LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maandelijkse Administartiekosten bij deurwaarder van Es????
-
Maandelijkse Administartiekosten bij deurwaarder van Es????
Wij hebben een rechtzaak verloren waar we het totaal niet mee eens maar goed we hadden gewoon een rot advocaat. We kregen dus de uitslag via de deurwaarder te horen en niet eens een eigen brief van de rechtbank. Dus we weten ook niet of we in beroep kunnen gaan maar goed we moeten dus een aardig hoog bedrag betalen en we hebben hier een betalingsregeling voor afgesproken van 100,- per maand nu zijn ze akkoord gegaan maar ze zeggen wel in de brief dat ze elke maand 5,- aan administratie kosten berekenen. Mag dit? Wij denken van niet maar hoe komen we hier af. In een keer betalen lukt niet daar is het te hoog voor. Hoe dan?
Re: Maandelijkse Administartiekosten bij deurwaarder van Es????
hallo stormdraadje
wat je moet doen is officieel bezwaar maken tegen deze kosten en wanneer ze bij hun standpunt blijven dat je dit zult voorleggen aan de kbvg
wat je moet doen is officieel bezwaar maken tegen deze kosten en wanneer ze bij hun standpunt blijven dat je dit zult voorleggen aan de kbvg
Je kunt tegen een uitspraak in beroep binnen 3 maanden na datum vonnis! Dus als dit nog geen drie maanden geleden is goed nadenken of je nog in beroep wilt gaan!Stormdraatje schreef:Wij hebben een rechtzaak verloren waar we het totaal niet mee eens maar goed we hadden gewoon een rot advocaat. We kregen dus de uitslag via de deurwaarder te horen en niet eens een eigen brief van de rechtbank. Dus we weten ook niet of we in beroep kunnen gaan maar goed we moeten dus een aardig hoog bedrag betalen en we hebben hier een betalingsregeling voor afgesproken van 100,- per maand nu zijn ze akkoord gegaan maar ze zeggen wel in de brief dat ze elke maand 5,- aan administratie kosten berekenen. Mag dit? Wij denken van niet maar hoe komen we hier af. In een keer betalen lukt niet daar is het te hoog voor. Hoe dan?
Ten tweede, ik vind €5 vragen aan administratiekosten nogal ongebruikelijk. Punt is alleen dat de deurwaarder op geen enkele manier verplicht kan worden een regeling in termijnen toe te staan. Ik vraag me af of er iets tegen te doen is.
-
Geen regeling weet ik niet, we hebben het over een bedrag van 13.000 euro dus tja dat heeft bijna niemand liggen he? en de uitspraak is gedaan op 25 juni. Maar goed ik zal morgen even de rechtswinkel bellen en kijken wat ze zeggen. Heel erg bedankt voor de reacties.
13000 euro schuld en 100 euro/maand aflossen, dat gaat een hele lange aflossing worden, naast de 5 euro kosten wordt er ook rente berekend, en hoeveel is die ?
-
- Contacteer:
Als je een rot advocaat hebt (dus een die niet voldoende voor jouw belangen opkwam) zou ik daar ook een klacht over indienen.
Daarnaast, of je het met een rechtszaak al dan niet eens bent - de aanleiding is ons onbekend, dus kunnen mensen ook geen tips geven.
Kan je het mischien wat uitwerken?
Daarnaast, of je het met een rechtszaak al dan niet eens bent - de aanleiding is ons onbekend, dus kunnen mensen ook geen tips geven.
Kan je het mischien wat uitwerken?
-
Nou het gaat om een autolening uit 2002, met goede moed begonnen aan deze lening en eerste 2 maanden op tijd betaald zogezegd en toen raakte mijn man/vriend zijn werk kwijt. waardoor we niet meer konden betalen. en dus kwam het bij een incassobureau terecht die niet redelijk waren. Maar goed vanaf nov 2004 ongeveer niks meer gehoord. Dus kort gezegd is het gewoon verjaring maar goed ze zitten dus te liegen, die instantie zeg maar. Er schijnt in 2006 een brief te moeten zijn geweest waarin ze hebben aangegeven dat als we niet betaalden dat ze naar de rechtbank zouden stappen. maar goed die brief hebben we niet gehad en we zijn inmddels al 2 keer verhuisd vanaf het adres waar het bekend stond.
en ook de bkr notering klopt niet onder mijn man/vriends naam want daar word dus het laatste bekend adres het adres van het adres genoemd waar die lening is aangevraagd terwijl we daarna nog ergens anders hebben gewoond. En toen we dus ergens anders woonden toen werd er eens aan hem gevraagd of we een roodstand van de bank wilden en toen zei mijn vriend dat kan helemaal niet want ik sta genoteerd met 2 dingen in de bkr en toen keken ze het na en toen stond die lening er helemaal niet in.... erg vreemd dus.
Daarbij zeggen ze dat we 1 dag voor de verjaring een bedrag hebben betaald maar we kunnen heel dat bedrag/betaling nergens terug vinden.
Maar ja we hebben dus niet in tegenspraak kunnen gaan door onze advocaat. Omdat we dit niet wisten, we zien het nu dus pas in de uitspraak.
Overigens hebben we nu dus ook nog niet die advocaat gehoord met de uitslag. En mijn man/vriend heeft hem proberen te bellen na dat we de uitslag/vonnis van de deurwaarder kregen maar toen werd er op zijn mobiele nummer niet opgepakt en bij zijn vaste telefoonnummer werd er door een vrouw opgenomen die niet van de advocaat maar totaal een buitenstaander was. erg vreemd dus allemaal.
Dus het is zo ongeveer, ik hoop dat dit duidelijk genoeg is...
Ik heb vanmorgen overigens het juridisch loket gebeld en daar gaan we even langs aanstaande woensdag voor uitleg van het vonnis/uitspraak en een andere advocaat want als we dus snel zijn kunnen we nog in beroep gaan. En het juridisch loket zegt dus dat we die 5,00 (ex btw) niet hoeven te betalen.
Enne Sjors_B ik wil een vaststaande regeling van 100 euro omdat onze sitautie elk moment kan veranderen want mijn man heeft een contract op oproepbasis van 0 uren. Maar als ik meer kan betalen dan doe ik dat ook.
Want als mijn man dit werk houdt dan willen we dus 500 euro per maand gaan betalen eraan.
en ook de bkr notering klopt niet onder mijn man/vriends naam want daar word dus het laatste bekend adres het adres van het adres genoemd waar die lening is aangevraagd terwijl we daarna nog ergens anders hebben gewoond. En toen we dus ergens anders woonden toen werd er eens aan hem gevraagd of we een roodstand van de bank wilden en toen zei mijn vriend dat kan helemaal niet want ik sta genoteerd met 2 dingen in de bkr en toen keken ze het na en toen stond die lening er helemaal niet in.... erg vreemd dus.
Daarbij zeggen ze dat we 1 dag voor de verjaring een bedrag hebben betaald maar we kunnen heel dat bedrag/betaling nergens terug vinden.
Maar ja we hebben dus niet in tegenspraak kunnen gaan door onze advocaat. Omdat we dit niet wisten, we zien het nu dus pas in de uitspraak.
Overigens hebben we nu dus ook nog niet die advocaat gehoord met de uitslag. En mijn man/vriend heeft hem proberen te bellen na dat we de uitslag/vonnis van de deurwaarder kregen maar toen werd er op zijn mobiele nummer niet opgepakt en bij zijn vaste telefoonnummer werd er door een vrouw opgenomen die niet van de advocaat maar totaal een buitenstaander was. erg vreemd dus allemaal.
Dus het is zo ongeveer, ik hoop dat dit duidelijk genoeg is...
Ik heb vanmorgen overigens het juridisch loket gebeld en daar gaan we even langs aanstaande woensdag voor uitleg van het vonnis/uitspraak en een andere advocaat want als we dus snel zijn kunnen we nog in beroep gaan. En het juridisch loket zegt dus dat we die 5,00 (ex btw) niet hoeven te betalen.
Enne Sjors_B ik wil een vaststaande regeling van 100 euro omdat onze sitautie elk moment kan veranderen want mijn man heeft een contract op oproepbasis van 0 uren. Maar als ik meer kan betalen dan doe ik dat ook.
Want als mijn man dit werk houdt dan willen we dus 500 euro per maand gaan betalen eraan.
-
Is te hopen dat ze niet het hoogste tarief aan rente bereken wat ze mogen anders, heb je kans dat je alleen rente betaald