LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teruggave verkoopopdracht

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Loeve
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2010 21:08

Teruggave verkoopopdracht

Ongelezen bericht door Loeve »

De Koning & Witzier makelaars hebben 2 jaar geleden een opdracht aanvaard tot de verkoop van ons huis. Nu 2 jaar later geeft deze makelaar de opdracht terug.
Er is in deze 2 jaar geen enkele aspirant koper wezen kijken.
De reden waarom hij deze opdracht terug geeft is erg onduidelijk en tweeslachtig
Maar er word wel een rekening bij gevoegd van 2000 euro voor vergoeding van verleende diensten en € 789 opstartkosten en advertentie kosten ex BTW
Maar.... ik krijg ook een brief van deze makelaar dat als ik het huis weer in de verkoop wil zetten hij zijn diensten weer wil aanbieden. Bovendien komt hij nog eens met een andere tak van zijn bedrijf zijn diensten aanbieden het zg Vrij Wonen Plus. Hij bied in deze zijn diensten aan maar in dezen moet ik een voorschot betalen van € 6000 en de advertentie kosten gaan in deze tak van Vrij Wonen Plus ongeveer € 20.000 euro kosten en de Courtage moet 3% gaan kosten. De Makelaar van Vrij Wonen Plus geeft in deze ook aan dat de verkoop strategie in de eerste fase niet goed was maar dat deze bij hem in goede handen was. Nu mijn vraag: hoe te handelen, want ik vind dat deze Makelaar geen verleende diensten heeft geleverd. Sterker nog ik vind dat deze makelaar een wanprestatie heeft geleverd, door (zoals zijn collega heeft gezegd) het verkeerd op de markt zetten. Wie heeft er raad?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Teruggave verkoopopdracht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heeft het huis op Funda gestaan ? Je hebt zelf ook liggen slapen. Na een jaar geen bezichtiging had er een belletje moeten gaan bij jezelf. Waren de foto's goed ?

Je moet de makelaar achter z'n broek zitten want van nature zijn ze lui.

stofzuigertje

Re: Teruggave verkoopopdracht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe was de prijs, en hoe was het verhaal en foto's?
Een goede makelaar verkoopt beter dan matige dus kijk eerst voor U iemand neemt, en grotere veel verkopende sturen klanten die een ander huis niets vinden graag naar iets dat wel in de buurt komt.

Ik kreeg als kijker naar totaal verkeerde woning de vraag wat er niet goed was en kreeg er nog 3 aangeboden waarvan 2 goed waren en mijn in problemen bracht, ik kon niet kiezen, dus dankzij makelaar van niets leuks naar welke zou ik nu nemen!

Dus een goede makelaar is nooit te duur, een matige altijd!

Ronbee
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2010 15:24
Contacteer:

Re: Teruggave verkoopopdracht

Ongelezen bericht door Ronbee »

Het ligt er aan wat er in de opdracht tot dienstverlening staat. Als het afgesproken is dan kun je er in principe juridisch geen bezwaar op aantekenen.

Wat je wel kunt doen is een klacht indienen bij de NVM. Zij zullen deze in behandeling nemen, en misschien valt het voordelig voor jullie uit. Zij hebben een eigen afdeling die het lid op zijn gedrag kan aanspreken en een "boete"of kwijtschelding kan opleggen.

Het is overigens wel zo dat een verkoop opdracht van twee kanten komt. Het is belangrijk dat de makelaar contact opneemt over de voortgang, maar dit kun je natuurlijk ook zelf doen. Misschien waren er wel duidelijke aanwijsbare redenen waarom de woning niet verkocht is (denk aan de vraagprijs of presentatie).

In ieder geval heel veel succes met dit verhaal!

Mvg,

Ronbee
http://home.kpn.nl/ronbee2001
Laatst gewijzigd door Ronbee op 31 jul 2010 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Loeve
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2010 21:08

Re: Teruggave verkoopopdracht

Ongelezen bericht door Loeve »

Deze makelaar wil id zoveel mogelijk geld opstrijken en er niets voor doen
Ik heb meer met makelaars van doen gehad maar deze vind ik echt ronduit slecht.
Bij het makelaars kantoor vd Berg uit Leerdam heeft hij ook op een slinkse wijze eerlijke mensen op een zijspoor gezet, omdat ze te eerlijk waren mijn inziens.
Met deze man was ik zelf echt nooit, maar dan ook echt nooit in zee gegaan. (te glad, glibberig en huigelachtig).

Gesloten