LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Emsf
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010 13:31

Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Emsf »

Wat moet ik doen?
Telfort heeft 3 jaar beweert een overeenkomst met mij te hebben afgesloten via een tussenpersoon voor een mobiel en sim kaart. Deze sim kaart en mobiel heb ik nooit ontvangen, hierdoor heb ik ook nooit betaalt aan Telfort. Tevens hadden ze geen kopie van mijn legitimatiebewijs en bankafschrift. Uiteindelijk is het na drie jaar voor een rechter gekomen, deze zaak heeft 9 maanden geduurt. Telfort vroeg telkens uitstel omdat ze de contracten moesten opvragen bij de Tussenpersoon. Uiteindelijk wilde ze schikken zonder uitspraak.... of ik genoegen neem met het alleen kwijtschelden van de schuld. Toen heb ik besloten door te zetten, drie jaar lang hebben ze me gedreigt via allerlei deurwaarders. Ze zijn zelfs bij me thuis geweest om te inventariseren welke inboedel verkocht kon worden via een veiling. Toen heb ik er een advocaat op moeten zetten, dit heeft me ook geld gekost. Uiteindelijk hebben we van de rechtbank gelijk gekregen omdat Telfort niet meer inhoudelijk terugreageerde op de zaak. Ze hadden natuurlijk geen geldige overeenkomst met me zonder legitimatiebewijs. Op 22 Juni heeft de rechtbank mij in mijn gelijk gesteld en dwingt Telfort om de kosten met betrekking tot de rechtzaak en een schadevergoeding van 750 euro aan mij te betalen. Tot op heden heb ik nog niks ontvangen van Telfort, Mijn advocaat krijgt de persoon van Telfort die hier actie op moet ondernemen niet te pakken. Er wordt gewoon niet terug gereageert!!! Heeft iemand ervaring met dit, welke stappen moet ik nu ondernemen. Er is een uitspraak van de rechtbank hier over geweest!

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Winster »

Is er ook sprake van een dwangsom?

Kan je overigens deze vraag niet beter aan je advocaat voorleggen? Die is deskundiger dan ons allen op dit gebied.

Emsf
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010 13:31

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Emsf »

Die geeft juist aan dat als ik het uitgeef aan de deurwaarder dat mij weer 15% kosten geeft. Tegenwoordig draait diegene die de vordering uitgeeft op voor de kosten van de deurwaarder.... ik vind dit een rare manier van werken voor een bedrijf als Telfort

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door SirPeter »

Is het niet zo dat wanneer de rechtbank een uitspraak heeft gedaan en die wordt niet uitgevoerd dat je weer terug kunt gaan naar de rechtbank?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Emsf,

Graag kijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres en contactnummer aan ons kenbaar maken.

Hugo

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Vivre »

Wat jij hier hebt omschreven is in 1 woord walgelijk; helaas heel herkenbaar!

Voor je eigen recht jarenlang moeten vechten tegen de bierkaai; zelfs een advocaat krijgt geen contact :-)

Waar een klein land groot in is (geworden)

Grabbel en graai cultuur en als je niet voldoende kracht of energie hebt sta je met de rug tegen de muur en ben je de ***

Emsf
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010 13:31

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Emsf »

Ik heb een prive bericht gestuurd naar Telfort Webcare n.a.v. hun reactie. Ik houd jullie op de hoogte van wat er hier uit komt

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Alle gegevens succesvol ontvangen. Ik heb uw probleem uitgezet en er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Hugo

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Vivre schreef:Wat jij hier hebt omschreven is in 1 woord walgelijk; helaas heel herkenbaar!

Voor je eigen recht jarenlang moeten vechten tegen de bierkaai; zelfs een advocaat krijgt geen contact :-)

Waar een klein land groot in is (geworden)

Grabbel en graai cultuur en als je niet voldoende kracht of energie hebt sta je met de rug tegen de muur en ben je de ***

Dit gedrag is idd helaas heel herkenbaar en in alle branches bijna
terug te vinden. :(

Sterkte ermee.!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door snepke »

Als er een vonnis is kunt u gelijk een deurwaarder inschakelen.
Dat moet u doen ook als u ,uw geld wil zien.
Er zijn deurwaarders actief hier op het forum.
Geef een van hun de opdracht om beslag bij telfort te leggen,kijken hoe gauw ze betalen.
Nog iets,Telfort draait op voor de kosten van de deurwaarder.
En als je nog meer kosten moet maken,moet allemaal door telfort betaald worden.

witte angora
Berichten: 31487
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door witte angora »

Die geeft juist aan dat als ik het uitgeef aan de deurwaarder dat mij weer 15% kosten geeft
Volgens mij zijn ook die kosten te verhalen op Telfort...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door snepke »

witte angora schreef:Volgens mij zijn ook die kosten te verhalen op Telfort...
Klopt angora
snepke schreef:Als er een vonnis is kunt u gelijk een deurwaarder inschakelen.
Nog iets,Telfort draait op voor de kosten van de deurwaarder.
En als je nog meer kosten moet maken,moet allemaal door telfort betaald worden.
En een advocaat hoort dat te weten
En de kosten voor een advocaat kan je ook declareren bij telfort

alfatrion
Berichten: 21991
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door alfatrion »

Alleen de kosten van de advocaat zelf kun je vaak niet volledig terug krijgen.

Emsf
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010 13:31

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Emsf »

Helaas heb ik tot op heden nog niks gehoord van Telfort. Gisterenochtend mijn gegevens doorgestuurd naar het webcare team. Die hebben het weer uitgezet bij de verantwoordelijke afdeling. Ik vraag me af hoe serieus Telfort hier mee omgaat.... blijkbaar houden ze zich niet zo graag aan uitspraken van de Rechtbank!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door snepke »

Gewoon een brief sturen ,dat u,uw geld binnen 10 dagen op uw rekening wilt hebben,zoniet geeft u het uit handen aan een deurwaarder.
Dan zijn ze er snel bij,want ze kunnen de deurwaarders kosten ook betalen.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door SirPeter »

Emsf schreef:Helaas heb ik tot op heden nog niks gehoord van Telfort. Gisterenochtend mijn gegevens doorgestuurd naar het webcare team. Die hebben het weer uitgezet bij de verantwoordelijke afdeling. Ik vraag me af hoe serieus Telfort hier mee omgaat.... blijkbaar houden ze zich niet zo graag aan uitspraken van de Rechtbank!
Dude, geeft ze even de tijd!

Emsf
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010 13:31

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Emsf »

Beste Sirpeter
Als je al drie jaar hier mee bezig bent, en al een rechtszaak er op heb zitten die 9 maanden heeft geduurd.... dan wil je weleens dat iets eindelijk wordt opgelost.... ik hang nu alweer 40 minuten bij ze aan de telefoon. Ik steek heel veel tijd en energie in een bedrijf waar ik nooit geen klant ben geweest, en ook zeker nooit geen klant van ga worden

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik kan u bevestigen dat uw zaak in behandeling is.

Bellen met onze klantenservice eigenlijk is niet meer nodig, dat proces is het al gepasseerd en deze mensen kunnen niets anders dan uw probleem melden bij diegene die sinds gisteren reeds op uw zaak zit.

Hugo

alfatrion
Berichten: 21991
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door alfatrion »

Aan de lijn hangen kan ik afraden. Dit soort zaken kun je het beste via brief afhandelen. Misschien een ingebrekenstelling sturen.

Je zou kunnen vragen aan de rechter of hij hun bankrekening zou willen blokkeren. Ik weet niet precies wat er voor nodig is, maar als de bankrekening van een bedrijf geblokkeerd wordt willen ze vaak ineens er wel een beetje vaart achter zetten.

Dat er een maand na de uitspraak nog niets is gedaan is natuurlijk schande!

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Telfort reageert niet meer na uitspraak Rechtbank

Ongelezen bericht door Vivre »

Hoe zit het eigenlijk met smartegeld?

Misschien dat er eens betaald moet gaan worden voor dergelijke ellende die zich veellvuldig voordoet.

Wat een ellende en een energie kost dat allemaal.

Waarom blijven we dit allemaal maar accepteren?

Het wordt tijd dat er eens iest aan gedaan wordt.

Zootje in Nederland.

Gesloten