LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levensduur laptop accu?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Levensduur laptop accu?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat ik na 3 jaar bij de meeste minder als 40% over heb wil ik weten of naast de dure originele er betere merkloze zijn die langer mee gaan en/of goedkoper zijn?

De Toshiba Tecra is nu 8 jaren oud en gaat langer mee dan Packard Bell van nog geen 3 jaren oud!
Dus kwaliteit kan wel, maar waar vind ik deze Panasonic accu, want dat stond onder de Toshiba sticker!

De 8 jaar oude Toshiba op volle accu nog 45 minuten!
De 3 jaar jonge Pak een Belg maar 28 minuten!
Dus waar koop ik passende accu die niet Origineel is?

mdiaby

Re: Levensduur laptop accu?

Ongelezen bericht door mdiaby »

stofzuigertje schreef:Omdat ik na 3 jaar bij de meeste minder als 40% over heb wil ik weten of naast de dure originele er betere merkloze zijn die langer mee gaan en/of goedkoper zijn?

De 8 jaar oude Toshiba op volle accu nog 45 minuten!
De 3 jaar jonge Pak een Belg maar 28 minuten!
Dus waar koop ik passende accu die niet Origineel is?
Ik weet niet hoe je je test uitvoert...

Ik heb andere vraag voor je:
1._Welke programma's wordt er gedraaid op het moment van je test?
2._Welke besturingssysteem zijn op beide pc geïnstalleerd?
3._Hoe lang gebruik je de netstroom?

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

accu's worden nou eenmaal ruk in de tijd. Of ze nu gebruikt worden of niet.
Ik weet neit of je zo direct mag vergelijken. Vooral de omgeving waarin de laptops gebruikt zijn. (laptop in het zonnetje vernietigd de accu dramatisch snel)

PB staat idd niet bekend om de "sterke" accu's (wel goedkoop). In principe zal de fabrikant alleen de "echte" aanbevelen, maar let bij een eventule neppert wel goed naar de ampere dat geleverd wordt. ik betwijfel ofje zomaar een accu van een ander bekend merk erin kan zetten. Waarschijnlijk maken ze geen accu's die geschikt zijn voor PB

Mars_dijk

Ongelezen bericht door Mars_dijk »

De accu van mijn Packard Bell B3540 (van 4 jaar oud) deed het na een jaar
al niet meer. Kan niet eens opstarten zonder netstroom. Garantie was net verlopen en volgens de winkel lag het wellicht aan verkeerd gebruik. Je zou pas mogen opladen als accu helemaal leeg is. Dat betekent dat je soms met een halfvolle accu op pad gaat en het risico loopt dat ie plotseling uitvalt... Na 3 jaar kreeg de laptop zelf ook kuren. Als ik tijdens het gebruik heel iets het scherm verder open/dicht duw
valt ineens de stroom uit. Heel handig als je accu het ook niet meer doet. Dit gebeurde ook een keer tijdens het opslaan van instellingen en daarna was de computer compleet gecrasht. Hij startte niet meer op.
Gelukkig kreeg iemand hem weer aan de praat, maar alles moest er opnieuw opgezet worden. Ik was alles (na mijn laatste backup op externe harddisk) kwijt.

Heb helaas geen geld voor een nieuwe.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Mars_dijk schreef:De accu van mijn Packard Bell B3540 (van 4 jaar oud) deed het na een jaar
al niet meer. Kan niet eens opstarten zonder netstroom. Garantie was net verlopen en volgens de winkel lag het wellicht aan verkeerd gebruik. Je zou pas mogen opladen als accu helemaal leeg is. Dat betekent dat je soms met een halfvolle accu op pad gaat en het risico loopt dat ie plotseling uitvalt... Na 3 jaar kreeg de laptop zelf ook kuren. Als ik tijdens het gebruik heel iets het scherm verder open/dicht duw
valt ineens de stroom uit. Heel handig als je accu het ook niet meer doet. Dit gebeurde ook een keer tijdens het opslaan van instellingen en daarna was de computer compleet gecrasht. Hij startte niet meer op.
Gelukkig kreeg iemand hem weer aan de praat, maar alles moest er opnieuw opgezet worden. Ik was alles (na mijn laatste backup op externe harddisk) kwijt.

Heb helaas geen geld voor een nieuwe.
dan hebben ze je sowieso verkeerde informatie gegeven. je moet juist de accu niet helemaal leeg laten lopen, (dat is ook de reden waarom windows al bij 5% over uitgaat). Dat is bijzonder slecht voor de accu, die dingen hebben geen "geheugen"meer zoals vroeger wel het geval was. Voor de rest maakt het weinig uit of je hem constant aan de stroom hebt hangen of niet,uiteindelijk worden ze gewoon minder in de tijd. (gebruikt of niet)

scheh02

Ongelezen bericht door scheh02 »

Klopt.
Ik gebruik mijn Toshiba Qosmio G40(toen een duur ding) professioneel in de muziek en daar is na 4 jaar de accu al weer slecht. Maar ik heb hem nauwelijks op accu-power gebruikt. Hij hangt altijd aan de stekker.

scheh02

Ongelezen bericht door scheh02 »

:? yep

anna44

Ongelezen bericht door anna44 »

De accu's van laptops en netbooks worden wel steeds solider,
vanaf het begin helemaal leeg, en dan weer opladen is goed, voor een
langere levensduur van de accu.
Ik heb hier een 2jaar oude msi U100 staan , deze gaat gewoon nog bijna 3uur mee,mede door het zorgvuldige ont/opladen er van.

ReplaceDirect

Ongelezen bericht door ReplaceDirect »

Er zijn ook merkloze of alternatieve accu's voor laptops te koop. Hier zit wel veel verschil in. Bij het aanschaffen van een dergelijke accu valt het aan te raden op de garantie te letten en de capaciteit van de accu. Ook kun je letten op keurmerken van de winkel/shop waar je hem aanschaft. Dit zorgt voor betrouwbaarheid.

Verder valt het aan te raden de accu los te koppelen zodra je lang op netstroom werkt. Een accu kun je het beste wegleggen als deze 30 a 40% is opgeladen. Bij de moderne li-ion accu's is het niet slecht als je deze bij 20% alweer gaat opladen, dat mag best.

En hier vind je nog meer handige accutips voor optimaal gebruik van de laptop accu: http://bit.ly/i3DaaQ

Gesloten