LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwartaal limiet niet mogelijk?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MGS!

Kwartaal limiet niet mogelijk?

Ongelezen bericht door MGS! »

Hallo, laatst probeerde mijn vriend een kwartaallimiet bij de ING af the sluiten. Hij voldoet aan alle voorwaarden, verdiend zelfs meer dan het aangevraagde krediet, maar dit is afgewezen.

Wij kregen een vage brief waarin stond dat zijn financiële situatie niet goed genoeg is voor het aangevraagde krediet.

Hij heeft gebeld, kreeg hetzelfde te horen als in de brief, maar toen hij zei dat hij meer dan genoeg verdiende voor het krediet, veranderde de medewerker al snel van onderwerp, om weer terug te komen bij zijn financiele situatie.

Nu heeft mijn vriend al eerder een kwartaal limiet opgevraagd, zo'n jaar geleden, zonder enig probleem. Hij heeft dit volledig afgelost en toen afgesloten.

Enig idee wat we hier aan kunnen doen?

Alvast bedankt

osama063

Re: Kwartaal limiet niet mogelijk?

Ongelezen bericht door osama063 »

daar heb ik ook last van dat het niet lukte verdien ook meer dan 500 euro ik heb de ing gebelt en hun hebben het voor me aangevraagd ik wacht het af mischien moet je dat ook proberen en zeggen dat meerdere mensen er last van hebben

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij voldoet aan alle voorwaarden, verdiend zelfs meer dan het aangevraagde krediet, maar dit is afgewezen.
De enige die kan vertellen wat de reden is, is de ING zelf. Voor ieder ander is het alleen maar speculeren.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

MGS! schreef:Enig idee wat we hier aan kunnen doen?
Heeft je vriend misschien een BKR registratie opgelopen?

MGS!

nee, niet dat hij weet. Nooit bericht van ontvangen, en zich altijd aan de regels gehouden (1x per maand in de plus staan)

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Ik zou het eens opvragen, je krijgt geen bericht van een BKR notering.
Vaak weet je het zelf niet, het kan een postorderkrediet van meer dan 500,- zijn of betalingsachterstand van een GSM-abonnement etc, de enige manier om er achter te komen is de gegevens opvragen.

MGS!

Ik laat hem de ING wel bellen om te kijken of de medewerkers daar het voor hem af kunnen sluiten, als dat niet lukt, dan zal ik de BKR maar eens nakijken

alvast bedankt!

CB

Ongelezen bericht door CB »

Ik zou het eens opvragen, je krijgt geen bericht van een BKR notering.
Deze informatie klopt niet. Indien je geen bericht ontvangt, houdt de deelnemer van het BKR zich niet aan de regels. Zie onderstaande link alinea "Achterstand en Herstel":
Citaat van de site:

Achterstand en Herstel
Deelnemers zijn verplicht een betalingsachterstand op een overeenkomst bij ons te melden. Maar dat gebeurt niet zo maar. Zij zijn verplicht u vooraf te waarschuwen dat de achterstand bij ons wordt gemeld als u langer wacht met betalen.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=67

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Hallo, laatst probeerde mijn vriend een kwartaallimiet bij de ING af the sluiten. Hij voldoet aan alle voorwaarden, verdiend zelfs meer dan het aangevraagde krediet, maar dit is afgewezen.

Wij kregen een vage brief waarin stond dat zijn financiële situatie niet goed genoeg is voor het aangevraagde krediet.
Een dergelijke afwijzing heb ik (al een aantal jaren geleden) ook gehad. Als reden gaf men toen op dat men niet kon zien dat er salaris op de betreffende rekening binnenkwam, dat zou dan komen door de wijze waarop mijn werkgever de salarissen stort. Ik vond het destijds een nogal vaag verhaal en heb het er verder bij gelaten (geen kwartaalkrediet afgenomen dus), maar wellicht dat het zoiets zou kunnen zijn?

Gesloten