LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve verkoop van Marktplaats

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
marbo01

Agressieve verkoop van Marktplaats

Ongelezen bericht door marbo01 »

Ik wil graag een klacht indienen over Marktplaats. Omdat ik meerdere bedrijven heb, bezit ik meerdere Markplaats accounts. Omdat Marktplaats mij uiterts agressief wekelijks mailt en belt heb ik bij marktplaats aangegeven niet meer gebeld of gemaild te willen worden. Vooral het bellen vindt ik uiterst irritant.
Volgens Marktplaats maakt het niet uit dat ik ben ingeschreven bij de bel mij niet register. Marktplaats heeft wel een eigen bel mij niet lijst. Daaraan hadden zij mij enkele weken gelegen toegevoegd. Echter gaf Marktplaats via mail aan dat deze niet de garantie geeft niet gebeld te worden. Ondanks mijn mail naar Marktplaats en het melden bij de laatste 5x dat Marktplaats mij gebeld heeft dat ik niet meer gebeld te willen worden, wordt ik nu nog steeds gebeld.
Omdat ik een klacht wilde indienen bij degene die mij vandaag voor Marktplaats belde heb ik gevraagd naar een leidinggevende, echter deze was niet aanwezig. Tevens heb ik een naam van degene gevraagd die mij gebeld heeft en geïnformeerd naar de naam van het bedrijf waarvoor diegene werkte. Ook hier kreeg ik geen antwoord op. Ik sta gewoon compleet machteloos. Marktplaats heeft wel mijn gegevens maar wil zich aan mij niet bekend maken. Verder zie ik het als een bezwaar dat Marktplaats geen telefoonnummer heeft zodat je geen levend iemand kan spreken. Zelfs hebben ze voor dit soort klachten geen mailmogelijkheid.
Graag wil ik iedereen waarschuwen als men een zakelijk account heeft en vooral als men gebruik maakt van de gesponsorde mogelijkheden wordt u bestookt met emailberichten en telefonische verkoop. Een mogelijkheid om van deze ongevraagde last af te komen is er niet. Weet waar u aan begint als u gaat adverteren bij Marktplaats.
Ik wil u vragen te informeren of er meer mensen zijn met dit probleem en actie te ondernemen zodat in niet meer gebeld wordt door Marktplaats. Het is mij niet duidelijk of ook particuliere verkopers last hebben van deze agressieve verkoop van Marktplaats

dhc

Re: Agressieve verkoop van Marktplaats

Ongelezen bericht door dhc »

Omdat Marktplaats mij uiterts agressief wekelijks mailt en belt

Leg me even uit wat agressief mailen inhoudt en waarom zouden ze U bellen.
Kan er geen chocola van maken....

Lijkt me trouwens vrij logisch dat ze geen persoonsgegevens van derden aan U verstrekken.

marbo01

Als u een advertentie op Marktplaats zet en vervolgens wekelijks wordt gebeld door Marktplaats vindt ik dit niet normaal. Als ik vervolgens aangeef niet meer gebeld te willen worden krijgt Marktplaats dit niet voor elkaar.

Dat een telefonische verkopers zijn naam niet wil doorgeven in misschien normaal. Wel gek dat die persoon al je gegevens heeft en niet wil vertellen via werk bedrijf die persoon werkt. Zo kan je toch nooit een klacht indienen.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

marbo01 schreef:Zo kan je toch nooit een klacht indienen.
Jawel ... Marktplaats is van eBay en deze hebben een adres: klik klik

marbo01

Met alle respect. Het nummer +1 408-376-6118 is een buitenlands nummer.
Daar kan je niet veel mee. Bel het maar eens.

Als het echt een nummer is voor hun Nederlandse klanten dan hadden ze het nummer wel op hun eigen site vermeld.
Laatst gewijzigd door marbo01 op 26 jul 2010 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Schrijf een brief of zo ... je wou toch een adres.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Omdat Marktplaats mij uiterts agressief wekelijks mailt en belt
Wat voor mailtjes en telefoontjes krijg je dan? Dat je moet betalen of zoiets?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Als u een advertentie op Marktplaats zet en vervolgens wekelijks wordt gebeld door Marktplaats vindt ik dit niet normaal.
Is dat agressief, zoals jij het in je topic stelt? En als je dat niet normaal vindt dan zeg je je accounts op en ga je lekker op de jaarmarkt staan met je spullen....

marbo01

Het agressieve is dat ondanks ik aangeef geen belangstelling te hebben om mijn advertenties extra te promoten ik keer op keer gebeld wordt met deze vraag.

Als men 1 keer per 6 maanden een keer belt is dit ook nog acceptabel. Maar ik wordt ondanks mijn pogingen niet meer gebeld te worden nog steeds bijna wekelijks gebeld. (soms enkle keren per week) Het is gewoon telefonische spam.

Uiteraard ga ik mijn accounts opzeggen, ik wil alleen anderen waarschuwen voor zaken die Marktplaats niet goed voor elkaar heeft.

Gesloten