LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modern.nl loze beloftes

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sjoefke

Modern.nl loze beloftes

Ongelezen bericht door sjoefke »

Hierbij de email naar Modern.nl met alle info.

Geoffrey van Oosterhout
Brouwmeesterstraat 000
0000AA BREDA
Ordernummer: 450699183
Rekeningnummer: 000000

22 juli 2010

Geachte medewerker Modern.nl,

Hierbij een klacht en verzoek tot snelle levering van mijn bestelde wasmachine en een snelle schade afhandeling veroorzaakt door het foutief aansluiten van de wasautomaat door de bezorgers.

Hieronder de opsomming van het verloop die mij besluiten nooit meer voor modern.nl te kiezen en een forumbericht te plaatsen bij Tros RADAR.

Op 29 juni een wasautomaat besteld

een bevestiging via email gekregen:

Bonnummer: 450-699183
Bezorgdatum: dinsdag 13 juli 2010

Besteloverzicht
SAMSUNG WF 7604 1 € 279,00 € 279,00
KBS DIENSTEN Aansluiten wasmachine 1 € 10,00 € 10,00

Subtotaal: € 289,00
Bezorgkosten: € 0,00
Verwijderingsbijdrage: € 5,00
Betalen met creditcard bij aflevering : € 4,50

Totaal: € 298,50

In het totaalbedrag is aan BTW opgenomen: € 47,66

Dit is INCLUSIEF aansluiten wasmachine.

13/7 : Bezorging van de wasmachine, na neerzetten willen de 2 bezorgers weggaan, aangezien op hun bon niet staat dat ze moeten installeren. Maar voor 10 euro, die handmatig op de bon wordt gezet sluiten ze hem vluchtig aan. 5 minuten later zetten ze mijn droger erop en nemen het verpakkingmatriaal mee. Volgens de bezorgers hoeft er GEEN tussenstuk tussen!

Advies om een wasje te doen zonder was.

Wasmachine maakt zeer veel lawaai en maakt een tikkend geluid. Na de cyclus de wasmachine gevuld met was, misschien als hij vol is maakt hij minder lawaai.

De wasmachine gaat tijdens het centrifugeren ongeveer 20cm van de grond en verwoest zo de droger die erop staat door hem op de grond te gooien en daarna tegenaan te beuken, de tegelmuur kan de klappen nog maar net aan en de kast die naast de combinatie staat komt een halve meter verder neer. Na inspectie blijkt dat de monteurs 1 van de transportbouten vergeten zijn te verwijderen! Dit is hun dagelijks werk en ik betaal nog eens 10 euro extra om dit professioneel te laten doen.

Ik probeer contact te zoeken met de vestiging op 013-5945100. Helaas natuurlijk niet bereikbaar na 17 uur.

14/7 : Ik bel met de vestiging en krijg ANITA aan de telefoon, na het verhaal te hebben uitgelegd, schade droger + wasmachine die ik niet meer vertrouw zegt ze toe iemand naar mij toe te sturen om de schade te bekijken. Dit kan op Vrijdag 16/7. Aangezien ik iedere dag moet werken kan ik tot 14 uur aanwezig zijn. Zij zegt dat deze mensen mij een half uur van te voren zullen bellen en of ik dan kan open komen doen. Ik ga akkoord.

16/7 : Om 15uur belt iemand me op mijn werk op en zegt dat ze voor het pand staan. Ik zeg dat ze een half uur van te voren hadden moeten bellen en dat ik er zo snel mogelijk aankom. Ze zeggen dat ze eerst naar een andere klant gaan en dat we dan samen elkaar treffen voor het pand. Ik verlaat mijn werk en ga huiswaarts. Ik krijg na 10 minuten een telefoontje van de vestiging die zegt dat de mensen zijn langsgeweest en ik niet thuiswas, ze zijn weer vertrokken??! Ik zeg dat ik ze zelf heb gesproken en ze zouden wachten, en dat ze maar snel moeten terug komen. Hij gaat even bellen. Een half uur na afspraak komen ze opdagen. Ik laat ze de schade zien die de wasmachine heeft veroorzaakt. Zij zeggen doodleuk dat ze alleen maar bezorgers zijn en naar een installatie kwamen kijken?! Daar kom ik dan voor uit mijn werk. Ze kunnen verder niets voor mij betekenen maar zeggen wel dat hun collega echt dom is geweest qua aansluiten en dat ik zeker alles vergoed krijg.

Ik bel de vestiging waar ik een half uur in de wacht sta wegens enorme drukte. Terwijl ik gewoon moet werken! Toevallig krijg ik ANITA aan de lijn en leg haar kalm mijn verhaal uit en mijn ongenoegen. Ze had mijn verhaal verkeerd begrepen zei ze? Kan niet! Nog steeds hetzelfde verhaal. Na overleg is haar toezegging dat ik maandag 19/7 een nieuwe wasmachine krijg!Ik krijg een half uur voor levering een belletje aangezien ik nog steeds iedere dag moet werken en na 14uur niet meer thuis ben. Ze zal er een aantekening bij maken. Netjes! en dat de schadeafhandeling van de droger van hoger hand wordt beslist en daar maandag 19/7 uitsluitsel over komt en ik telefonisch benaderd zal worden. Kijk dat is professioneel een klacht oplossen! Of niet...

19/7 : Terwijl de was zich opstapeld wacht ik tot kwart voor 2 misschien hebben ze de notitie gelezen. Maar nee, ik vertrek naar mijn werk. Ik word gebeld door de bezorgers. Ze kunnen het niet vinden... dat kon er natuurlijk ook nog wel bij. Ik geef ze een zijstraat en die vinden ze wel, 12 min. zegt hun TomTom. Ik kom eraan zeg ik wederom mijn werk verlatend. Binnen 10 minuten ben ik er. Helaas nog geen vrachtwagen ik ga naar mijn appartement om te wachten. Na een half uur nog niemand geweest! Ik ga naar de ingang om te kijken of ze er al zijn. Ik krijg 2 voicemail berichten binnen. Had geen ontvangst. Nieuwbouw. Het 1ste bericht is van de bezorger die nog steeds mijn straat niet kan vinden en het een naaiactie?? vind dat ik mijn gsm heb uitgezet? (IK ZIT TE WACHTEN OP MIJN WASMACHINE TERWIJL IK EIGENLIJK MOET WERKEN!) En dat hij nog verder gaat zoeken naar mijn straat. De 2de voicemail is nog minder aardig en komt er eigenlijk op neer dat ik in de stront kan zakken en dat hij niet meer komt! De brutaliteit! Natuurlijk kan ik hem niet rechtstreeks bellen aangezien hij onbekend belt. Dan snel de vestiging bellen.. o nee, 24 minuten wachttijd. LEKKER! Kokend van woede maar nog steeds kalm blijvend alles uitgelegd aan...ANITA wederom mijn hulp. Ze probeert de bezorgers te bereiken. Na 5 minuten krijg ik te horen dat ze al in Tilburg zijn en niet meer komen! Het rare is toch dat ik later een bezorgbriefje in mijn bus vind dat ik niet thuis was...

Opnieuw de toezegging van ANITA, die begrijpt hoe vervelend het allemaal is.. met al die vuile was en kapotte droger, dat ze opnieuw in de planning zet dat ze WOENDAG 21/7 komen, proberend voor 14 uur en dat ze een half uur van te voren bellen. Op mijn vraag hoe het zit met de schade afhandeling van de droger zegt ze dat de papieren op haar bureau liggen en dat ze contact zal opnemen als van hoger hand iets word besloten. Maar ze zouden toch maandag 19/7 bellen, nee dus.

21/7 : NIEMAND GEWEEST!! Ik kan wegens drukte op werk niet bellen met de vestiging aangezien ik minimaal een half uur in de wacht sta.

22/7 : Ik bel wederom met de vestiging, GELUKKIG GEEN ANITA, maar RUUD VAN DER NEST. Ik eis een leiding gevende te spreken aangezien ik al meerdere loze beloftes heb gekregen van de telefonische dienst. Hij zegt dat die niet aanwezig zijn en hij misschien iets kan oplossen. Ik vertel hem het bovenstaande verhaal. En ik eis dat ik vandaag nog een wasmachine moet hebben! Dit kan hij niet regelen zegt hij. Ik wil een goede en nette oplossing voor al deze miscommunicatie intern, zo snel mogelijk mijn wasmachine, en een schadeafhandeling van mijn droger. Hij regelt dat er ZATERDAG 24/7 mijn wasmachine wordt geleverd VOOR 13 uur 's middags en met een belletje een half uur van te voren. Als dit gebeurd dan spreek ik van een wonder, maar ik ben positief ingesteld dus ik wacht af. Ik vraag hem ook om een compensatie van heel deze kwestie dat mij geheel redelijk lijkt in deze situatie. Hij moet even overleggen met hogerhand en kan mij een tussenschot leveren t.w.v 50 euro. Het rare is dat er geen leidinggevende aanwezig was tijdens het begin van het gesprek. Ik ga akkoord, het wasmachine verhaal is opgelost en vraag waar ik dan mijn schade eis naartoe kan mailen voor de droger. Nu blijkt dat hij mij verkeerd begrepen had en dacht dat het gratis tussenschot alles moest oplossen: wasmachine fout aansluiten, droger en omgeving schade, niet na gekomen beloftes, foute bezorgers die je voicemail volschelden, in de wacht staan, voor niets uit mijn werk komen. Voor nu kan hij mij niets geven aangezien hij al had geregeld dat ze nu ZATERDAG 24/7 zouden komen voor 13 uur. Dit moet toch voldoende zijn vind hij...

Dit vind ik dus niet!

Volgende punten moeten snel worden opgelost:

-Mijn betaalde wasmachine moet zo snel mogelijk worden geleverd, GOED aangesloten door professionele bezorgers (waterpas, bouten eruit, zie handleiding)
-Mijn Electrolux wasdroger type EDE 5335 dient zo snel mogelijk vergoed te worden aangezien ik zaterdag 24/7 mijn was ook moet drogen
-Deze hele kwestie die zeer veel tijd, geduld, energie en geld heeft gekost moet naar redelijkheid gecompenseerd worden. Ik heb in alle telefoongesprekken in eerste instantie alleen een wasmachine geeist en een schadeafhandeling van de droger, maar jullie maken het echt te gortig!
-Ter compensatie zijn dit dingen waar je aan zou kunnen denken zijn; trillingsrubbers, waterstop, tussenschot enz.
-De bezorgers moeten netjes zijn tegen de klant, die betaald uiteindelijk zijn salaris.
-Een betere telefonische dienst die niet steeds beloftes doet die helemaal niet waar te maken zijn.
-Voor een webwinkel die een Award heeft laten jullie toch zeer veel steken vallen.

U kunt mij bereiken op dit mail adres en voor een persoonlijk contact kunt u mij bereiken op 0600000000. Ik zou niet na 14 uur bellen aangezien ik dan aan het werk ben.

Met groet,
Geoffrey van Oosterhout

Ben benieuwd zaterdag! Dit kan echt niet voor een webwinkel. Kan ik ergens anders nog klachten indienen?En wat zijn mijn rechten?

roer

Re: Modern.nl loze beloftes

Ongelezen bericht door roer »

@sjoefke, dit is een hele vervelende ervaring met modern.nl.
Zelf ben ik vol lof over Modern.nl. Ik heb eenmaal een mindere ervaring gehad, toen weekendhulpen mij een wasmachine kwamen brengen. Ze zouden hem aansluiten, maar zeiden dat ik zelf de slang maar korter moest maken. Toen ik aangaf, dat ik het hier niet mee eens was, begon hij diep te zuchten en zorgde voor een andere oplossing. Op werkdagen zijn ook al eens bezorgers bij mij geweest, en daarover was ik erg positief! Ik adviseer u op de site modern.nl in de rechterbovenhoek het embleem van de beste webwinkel 2010 aan te klikken en de instructies bij klachten op te volgen. Laat u nog even weten hoe Modern dit uiteindelijk oplost?

sjoefke

Dank je voor de info! Heb nu ook een klacht bij de thuiswinkel organisatie gedeponeerd. Ben benieuwd , alle gebeurtenissen zal ik hier beschrijven

Modern.nl

Ongelezen bericht door Modern.nl »

Geachte heer Van Oosterhout,

Ik heb met toenemende verbazing uw verhaal gelezen en kan niet anders dan met u eens zijn, dat hier erg vervelende fouten zijn gemaakt.

Naast mijn oprechte excuses die ik ook langs deze weg wil aanbieden, zal ik uiteraard deze ochtend met u contact opnemen om deze vervelende ervaring op de juiste manier met u op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Mark Nuchelmans
Consumentenservice Modern.nl

roer

@sjoefke, het lijkt dat dit de snelste manier is om problemen door bedrijven op te laten lossen. Regelmatig surf ik op deze site. Het is mij opgevallen, dat iedere keer als er een klacht op het forum komt over een bedrijf, dat betreffende bedrijf, meteen de zaak naar behoren oppakt. Hardstikke fijn, dat die mogelijkheid door Tros Radar geschapen is!

sjoefke

Zaterdag zijn ze geweest! Ik heb het telefoontje gehad en zijn overeengekomen dat ik ook een nieuwe droger aangeboden kreeg en een tussenstuk. Eindelijk! Zaterdag ochtend was ik de eerste die aan de beurt was, half 8. Alles goed geinstalleerd zoals het de 1ste keer had gemoeten. Eind goed al goed. Jammer idd dat het zover heeft moeten komen. Uiteindelijk is alles netjes opgelost. Pijnlijk puntje ter afsluiting: jammer dat de bezorger om de 5 euro verwijderingsbijdrage vroeg voor de vergoedde droger die ik kreeg van Modern.nl.... (heeft ie natuurlijk NIET gekregen)

roer

@Sjoefke, gefeliciteerd! Had de bezorger een nota van die 5,00 euro verwijderingsbijdrage bij zich? Hoe dan ook, je hebt gelijk dat u dat bedrag niet hebt betaald. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Succes ermee!

wimvos

Ongelezen bericht door wimvos »

De gekkigheid die ik hier lees over Modern komt ons ook heel bekend voor. Na 8 maanden ging onze bij Modern gekochte LG magnetron MC 7644 A stuk. Op de melding wordt heel snel gereageerd en snel opgehaald. Dan gaat het mis; de magnetron blijft 4 weken weg. Na ons mailen wordt de magnetron afgeleverd maar is beschadigd en heeft weer een ander defect. Volgens de Modern medewerker moet de magnetron opnieuw worden aangeboden voor reparatie. Weer vier weken zonder magnetron gezeten! Komt de magnetron terug in een slappe doos, helemaal beschadigd en opnieuw met een defect! Modern reageert niet op onze mails en we zoeken contact met onze rechtsbijstandsverzekering. Dan sturen we een aangetekende brief dat we de magnetron aanmelden bij de daarvoor bestaande geschillencommissie. Na 3 weken reageert modern dan toch nog dat we een nieuwe magnetron mogen uitzoeken. We nemen weer een LG en die is na 3 weken alweer stuk, de grill doet het niet meer. Bij Modern aangegeven dat we graag willen bijbetalen voor een ander merk magnetron, die wel betrouwbaar is. Maar Modern wil de magnetron eerst weer ter reparatie hebben. We bedanken daarvoor want weer een maand zonder magnetron zitten wordt ons echt te gek. We kopen wel een nieuwe magnetron bij een andere winkel. Er zijn echt webwinkels die een veel betere service bieden. We hebben onze magnetron acht maanden kunnen gebruiken en meer dan twee maanden zonder magnetron gezeten. Nooit meer iets kopen bij Modern!!

sandy39

Ongelezen bericht door sandy39 »

Ook Ik koop niets meer bij Modern, ik ben nu al 2 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen van mijn aankoop.
Ik kocht een weegschaal, dit ding werkte totaal niet, dus retour gestuurd.
Ik zou binnen 14 dagen mijn geld terug krijgen.
Niets was minder waar, ik kreeg de weegschaal terug gestuurd. Dit werd mij medegedeeld door een email. Gelijk klantenservice gebeld, en kreeg te horen dat het een fout was en dat ik het pakket moest weigeren. Zo gezegd zo gedaan.
Maar nog steeds geen terug betaling dus maar weer bellen. Er word weer een betaal verzoek gestuurd naar de afdeling die de uitbetalingen doet. Om een lang verhaal kort te maken, na inmiddels totaal 10 telefoontjes en 5 verzoeken voor betaling te hebben ingevuld heb ik mijn geld nog steeds niet terug. Het word overgemaakt krijg ik te horen en iedere keer word de dag dat het gaat gebeuren verschoven.
Ik had het vandaag moeten hebben volgens Modern maar helaas weer niks, nu is het weer verschoven naar maandag.
Nooit geen Modern aankopen meer voor mij, je krijgt gewoon je geld niet terug.

EDIT: Het geld is eindelijk op mijn rekening bijgeschreven.

Gesloten