LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vandaag opgelicht!!!
Vandaag opgelicht!!!
Beste mensen,
Ik heb afgelopen weekend een Iphone 4 besteld bij Marktplaats. De verkoper deed zich voor als the future store. Na wat mailwisselingen is het zo afgesproken dat hij de iphone maandag zou verzenden via TNT en dat ik hem dinsdag zou ontvangen. Ik had niks vooruit betaald, want daar wordt zo voor gewaarschuwd.
Aan de deur stond een jongen met een TNT polo aan. Hij had het pakket in zijn hand met allerlei TNT stickers op de doos, wat je normaal ook bij pakketten hebt. Aan hem betaalde ik de E865,= euro en ik moest nog even op een lijst, waar al meerdere namen en handtekeningen op stonden, mijn naam en handtekening zetten. Toen ik de doos open maakte zat er geen Iphone 4 in maar een pak suiker. Ik wist niet wat ik zag. Dit soort dingen gebeurt in een slechte film, maar in werkelijkheid, nee dat had ik niet verwacht..... Gelijk heb ik TNT gebeld. Bleek het track en trace nummer niet bekend te zijn. Verder bleek er helemaal niet een rembours zending op mijn adres vermeld te staan. Dus diegene aan de deur was niet een TNT bezorger en alles was nep!!!!
Hoe kan dit? Hoe kunnen mensen zo geraffineerd zijn?
Heb naderhand nog contact gehad met de echte future store en zij bleken helemaal van niks te weten. Zij verkopen wel apple producten maar geen iphones.......
Onvoorstelbaar.
Heeft iemand tips of heeft iemand hetzelfde mee gemaakt????
Lyn
Ik heb afgelopen weekend een Iphone 4 besteld bij Marktplaats. De verkoper deed zich voor als the future store. Na wat mailwisselingen is het zo afgesproken dat hij de iphone maandag zou verzenden via TNT en dat ik hem dinsdag zou ontvangen. Ik had niks vooruit betaald, want daar wordt zo voor gewaarschuwd.
Aan de deur stond een jongen met een TNT polo aan. Hij had het pakket in zijn hand met allerlei TNT stickers op de doos, wat je normaal ook bij pakketten hebt. Aan hem betaalde ik de E865,= euro en ik moest nog even op een lijst, waar al meerdere namen en handtekeningen op stonden, mijn naam en handtekening zetten. Toen ik de doos open maakte zat er geen Iphone 4 in maar een pak suiker. Ik wist niet wat ik zag. Dit soort dingen gebeurt in een slechte film, maar in werkelijkheid, nee dat had ik niet verwacht..... Gelijk heb ik TNT gebeld. Bleek het track en trace nummer niet bekend te zijn. Verder bleek er helemaal niet een rembours zending op mijn adres vermeld te staan. Dus diegene aan de deur was niet een TNT bezorger en alles was nep!!!!
Hoe kan dit? Hoe kunnen mensen zo geraffineerd zijn?
Heb naderhand nog contact gehad met de echte future store en zij bleken helemaal van niks te weten. Zij verkopen wel apple producten maar geen iphones.......
Onvoorstelbaar.
Heeft iemand tips of heeft iemand hetzelfde mee gemaakt????
Lyn
-
Re: Vandaag opgelicht!!!
Of wel, en maakte hij gebruik van de spullen van zijn baas om wat 'bij te verdienen'.Dus diegene aan de deur was niet een TNT bezorger en alles was nep!!!!
Wat je kunt, en moet doen, is aangifte doen bij de politie. Op het pak suiker, en op de rest, zitten als het goed is vingerafdrukken, dus daar kan de recherche misschien iets mee. Tenzij je dat ding zelf de hele tijd op alle mogelijke manieren vast hebt gehouden. Verder kun je de gegevens die je hebt van de advertentie van Marktplaats zo gauw mogelijk opslaan, desnoods dat het ergens in een cache-geheugen zit. Wellicht dat de recherche daar ook iets mee kan. Heb je een mail-wisseling gehad? Dan heb je kans dat het IP-adres ook meegekomen is.
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jul 2010 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo das lekker verdienen.
-
- Contacteer:
Dit zou wel eens duur leergeld kunnen zijn.lyn schreef:Beste mensen,
Ik heb afgelopen weekend een Iphone 4 besteld bij Marktplaats.
Wat we hieruit leren - altijd zorgen dat je goederen van MP kan bekijken, voelen etc. voordat je betaald.
De goede niet te na, maar volgens mij kan je er beter van uit gaan dat je op MP genept wordt. Als dat niet zo blijkt, ben je in elk geval aangenaam verrast

@Vogels, u heeft gelijk hoor, maar hoe moet je het dan doen, dat kopen op marktplaats? Ik denk dat een echte postbode je een pakje niet laat openscheuren voor je betaald hebt.
Ik zou zeggen, als u zoveel geld uitgeeft aan iets op marktplaats, ga dan even naar die persoon of winkel toe, en betaal (en bekijk)het daar.
Ik zou zeggen, als u zoveel geld uitgeeft aan iets op marktplaats, ga dan even naar die persoon of winkel toe, en betaal (en bekijk)het daar.
Helaas ben ik niet mobiel (en gebruik ik zware medicijnen waardoor ik niet mag rijden) om achter producten aan te gaan. Daarom was/is marktplaats zo'n uitkomst. Ik heb al mijn meubels via mp. En wie denkt hier nou aan?
Als ik via een andere internet winkel wat koop, bijv. hondenvoer. Dan betaal ik vooruit en de volgende dag wordt het geleverd. Ook in deze advertentie stond ook een bedrijfsnaam. (welke later bleek dat die was gejat en ook het bedrijf wiens naam is gebruikt voelt zich gedupeerd) en omdat hij op een bedrijfsnaam stond en als ik daarop goochelde dan kreeg ik ook de site maar nergens stonden negatieve klanken over dit bedrijf, dus dan ga je er toch vanuit dat het goed zit.
Als ik via een andere internet winkel wat koop, bijv. hondenvoer. Dan betaal ik vooruit en de volgende dag wordt het geleverd. Ook in deze advertentie stond ook een bedrijfsnaam. (welke later bleek dat die was gejat en ook het bedrijf wiens naam is gebruikt voelt zich gedupeerd) en omdat hij op een bedrijfsnaam stond en als ik daarop goochelde dan kreeg ik ook de site maar nergens stonden negatieve klanken over dit bedrijf, dus dan ga je er toch vanuit dat het goed zit.
-
- Contacteer:
Is het dan een optie om samen met dat gedupeerde bedrijf te werken?
Want dan is er sprake van oplichting, valsheid in geschrifte, diefstal, copyright schending en het zich voordoen als iemand anders.
Moet de politie toch wat mee kunnen.
Als die advertentie er nog is - mischien een screenshot / schermprint maken?
Want dan is er sprake van oplichting, valsheid in geschrifte, diefstal, copyright schending en het zich voordoen als iemand anders.
Moet de politie toch wat mee kunnen.
Als die advertentie er nog is - mischien een screenshot / schermprint maken?
-
Dus de volgende keer als er een pieper aangeboden wordt op MP niet denken dat er een telefoon in het pakketje zit, maar een paar aardappels.
Beste Lyn, meld je hier even aan en ga ondanks je niet-mobiel zijn z.s.m. aangifte doen.
zolang er nog naíve mensen zijn zal er misbruik van gemaakt worden met deze vorm van oplichting.
Wel heb je gevoel voor humorlyn schreef:Helaas ben ik niet mobiel

Maar on topic: zeer vervelend.
Zorg dat je de emails en advertentie van marktplaats bewaard.
Doe aangifte (de politie moet de aangifte opnemen.)
Plaats ook je bericht op opgelichtopinternet.nl De moderators daar weten goed hoe met dit soort zaken om te gaan en kunnen je zeker helpen.
Kun je de link naar de advertentie ook plaatsen hier?
Succes met de afloop
Laatst gewijzigd door Abarth op 28 jul 2010 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.