Mijn contract is door de nieuwe energie leverancier op gezegt op 1-7-2010. bij essent.
Daarop kreeg ik van essent een eindafrekening en nog een aanmaning voor een nabetaling. Alles naar kijken op de eindafrekening klopt alles perfect. Ik maak mijn nabetaling over en verwacht van Essent dat zij hun terugbetaling ook netjes zullen doen binnen 14 dagen. Helaas is dit nog niet gebeurd. Bij telefonische navraag kreeg ik te horen dat de eindafrekening niet de eindafrekening. Maar dat alles correct is afgehandeld. Hier heb ik ook meteen bezwaar tegen gemaakt.Nu staat er nog een rekening open 63,42 euro.Mijn vraag is hebben ander forum deelnemers een dergelijk ervaring met energie leverancier.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Einde contract energie leverancier
Re: Einde contract energie leverancier
Uw verhaal te onduidelijk om hier een fatsoenlijk antwoord op te geven.
Wel kan ik het volgende vertellen:
Bij een Jaarafrekening alsook bij een Slotfactuur worden àlle termijnen meegenomen die bij de klant in rekening zijn gebracht. Waarbij het er niet toe doet of al deze termijnen daadwerkelijk door de klant zijn betaald.
Het is dus héél goed mogelijk dat u naast een eventuele bijbetaling van een jaar- en/of slotfactuur, nog een bedrag open hebt staan bij de leverancier namelijk een in rekening gebrachte maar nog niet betaalde termijnbedrag.
In uw verhaal moet u toch echt duidelijker izjn.
Hebt u nou wel of niet een slotfactuur ontvangen? Welk bedrag? Of had u een jaarafrekening ontvangen.
Het is belangrijk dat u duidelijk vermeld welke rekeningen u nou daadwerkelijk hebt gekregen met vermelding van bedragen (en of dit een bijbetaling of een tegoed betreft)
En, tot slot, waar had die aanmaning betrekking op?
Wel kan ik het volgende vertellen:
Bij een Jaarafrekening alsook bij een Slotfactuur worden àlle termijnen meegenomen die bij de klant in rekening zijn gebracht. Waarbij het er niet toe doet of al deze termijnen daadwerkelijk door de klant zijn betaald.
Het is dus héél goed mogelijk dat u naast een eventuele bijbetaling van een jaar- en/of slotfactuur, nog een bedrag open hebt staan bij de leverancier namelijk een in rekening gebrachte maar nog niet betaalde termijnbedrag.
In uw verhaal moet u toch echt duidelijker izjn.
Hebt u nou wel of niet een slotfactuur ontvangen? Welk bedrag? Of had u een jaarafrekening ontvangen.
Het is belangrijk dat u duidelijk vermeld welke rekeningen u nou daadwerkelijk hebt gekregen met vermelding van bedragen (en of dit een bijbetaling of een tegoed betreft)
En, tot slot, waar had die aanmaning betrekking op?