Ik heb mijn computer vervolgens gescand met Microsoft Security Essentials en deze kon niets vinden.
Wie weet hoe Trojan Mariposa A kan verwijderen, zonder dat ik alles opnieuw moet installeren?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Sterker nog, het is een brief, ik vond het ook wel raar, maar zal op onderzoek uit gaan.tsja.. schreef:beste,
weet je zeker dat die mail echt van ziggo afkomt?
het lijkt me nl erg sterk, zoniet onmogelijk dat ziggo zelf een virus detecteert..
http://www.bestvirusremoval.org/12202/m ... take-down/Mariposa is a collection of compromised computers that are directly under the control of a single malicious entity. In the security industry we call this a botnet
http://myitforum.com/cs2/blogs/cmosby/a ... blogs.aspxthe Mariposa botnet was shut down at the end of 2009.
Schuiven - het feit dat je mogelijkerwijs zo`n programma hebt - is niet direct bewijs dat je een crimineel zou zijn.schuiven schreef:Vandaag zal ik verder uit gaan zoeken of de mail van Ziggo afkomstig is.
Voor alle duidelijkheid: Ik maak geen deel uit van een crimineel netwerk en verstuur ook geen spam. Verder heb ik ook nooit iets gemerkt van ínbraak'e.d. van derden.
schuiven schreef:Vandaag ontving ik van Ziggo het bericht dat de brief ib=nderdaad van Ziggo afkomstig was en dat ik deze zeer serieus moest nemen.
Mijn langste tijd heb ik nu wel bij Ziggo gehad, ik vind namelijk dat ze je moeten beschermen tegen dit soort zaken.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken die gereageerd heeft en zal vandaag besteden aan het verwijderen van de worm. Ik hoop ook dat anderen er iets aan (gaan) hebben. Het resultaat zal ik op het forum melden. Bij geen bericht ben ik inderdaad afgesloten (na 4 augustus). Kan iemand mij nog vertellen of formateren e.d. van de harde schijf echt nodig is? Een backup zal ik zeker gaan maken van alles.
en gelijk hebben ze... jij bent toch zelf verantwoordelijk voor je pc.. als je overlast veroorzaakt (spam verstuurt), wordt je daar op aangesproken.schuiven schreef:Bij MSE kan ik niet duidelijk vinden of het tegen de Mariposa A is, wel noemen ze WM32/rimecud als ik naar Mariposa (zonder A) zoek. Met F-secure gescand en deze heeft al 20 besmette bestanden gevonden en verwijderd, waaronder geen Mariposa A. Vervolgens Ad-aware geïnstalleerd en alles gescand.
De aanhouder wint, zal ik maar zeggen.
Voorlopig zal ik mijn laptopje maar gaan gebruiken en wachten tot mijn computerman weer terug is van vakantie.
Ik kreeg nog een mail van Ziggo met de mededeling dat ik blij moest zijn met het feit dat ze mij dit meldden!?