LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boetes in Italie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
stofzuigertje

Re: Boetes in Italie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als eerste eigenaar heeft JOR gelijk.

Maar omdat de Politie in Italië vaak de fout maakt door niet de eigenaar per datum overtreding meer de huidige te vragen krijgen ze vaak de verkeerde.

Ook de 360 dagen regel, en ze versturen meestal na 11 maanden pas de boete en daarom zijn ze vaak te laat.

Dus het vragen zonder datum overtreding door Politie is fout 1

Het 11 maanden wachten is Fout 2.

Daar hier misbruik van te maken is een legale manier om de boete te laten verjaren na de wettelijke 360 dagen.
U heeft natuurlijk dan wel de overschrijf kosten betaald.
Dus geheel gratis is het niet.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@stofzuigertje, inmideels voor de derde keer dat ik deze vraag moet stellen, maar op welke wettelijk/juridische gronden is jouw advies gebaseerd?

joepieX

Ongelezen bericht door joepieX »

Vorig jaar september 2009 in Siena een parkeerbon gehad. Niet betaald en gehoopt dat gezien het relatieve lage bedrag van 55,00, dit achteraf niet zal worden geincasseerd.
Helaas, de Gemeente Siena zend me vandaag (eind juli) aangetekend en binnen de geldende termijn van 360 dagen geheel in Nederlands/Vlaams gesteld schikkingsvoorstel. Niet meer aan te ontkomen. Ze leren in Italie snel, gezien de berichten hierboven die niet altijd aangetekend en binnen de termijn zijn verzonden. We worden langzamerhand ook op dit gebied een Europa. Let dus voortaan goed op en betaal direct.Overigens wordt nog wel naar een eerder schrijven van 05-03-2010 verwezen, dat ik echt niet heb ontvangen. Telefonische vragen worden in het Nederlands beantwoord, dus toch nog even telefoneren. Zijn toch wel aardige menden, die Italianen.

joepieX

Ongelezen bericht door joepieX »

Vorig jaar september 2009 in Siena een parkeerbon gehad. Niet betaald en gehoopt dat gezien het relatieve lage bedrag van 55.00, dit achteraf niet zal worden geincasseerd.
Helaas, de Gemeente Siena zend me vandaag (eind juli) aangetekend en binnen de geldende termijn van 360 dagen geheel in Nederlands/Vlaams gesteld schikkingsvoorstel. Niet meer aan te ontkomen. Ze leren in Italie snel, gezien de berichten hierboven die niet altijd aangetekend en binnen de termijn zijn verzonden. We worden langzamerhand ook op dit gebied een Europa. Let dus voortaan goed op en betaal direct. Overigens wordt nog wel naar een eerder schrijven van 05-03-2010 verwezen, dat ik echt niet heb ontvangen. Telefonische vragen worden in het Nederlands beantwoord, dus toch nog even telefoneren. Zijn toch wel aardige klantgerichte mensen, die Italianen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

joepieX schreef:Zijn toch wel aardige klantgerichte mensen, die Italianen.
Vooral wanneer ze geld van je willen hebben :mrgreen:

crela

Ongelezen bericht door crela »

Ik heb inmiddels ook een bekeuring gekregen inzake "traffic zone without authorisation" via de leasemij. uit Italie gepleegd op 9-8-2009 en gekregen op 18-08-2010 gedateerd op 5-08-2010. Ik begrijp dat er een verdrag (Prum) is tussen Nederland en Italie, maar dat deze zaken ook worden behandeld is voor mij onbegrijpelijk. Ik heb het bordje niet gezien! daarnaast zocht ik via de tomtom navigatie naar een hotel en je kunt je voorstellen in de drukke straten van Pisa dat je wel op iets anders let dan een klein bordje aan de zijkant van de straat. Volgend jaar maar weer naar Frankrijk !!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ik heb het bordje niet gezien
Slap excuus, daar hebben de Italiaanse autoriteiten niets mee te maken.
Je "navigatie-argument' laat ik maar helemaal buiten beschouwing.......

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

die borden zijn in Italie (net weer terug) toch echt heel duidelijk opgesteld!! En als u in NL gezien wordt wanneer u bv tegen de richting inrijdt omdat u een bord niet gezien heeft krijgt u ook een bon...

7777777

Ongelezen bericht door 7777777 »

Het kan nog erger.

Een JAAR na vakantie kregen wij 2 boetes... 2 x 115 euro voor even de toren v Pisa zien... Maar betaald om ellende te voorkomen...

Weer jaar.. later.
Of we 550 euro willen betalen...

Ik heb nota bene van politie daar een bevestiging dat het geld binnen is. 230 euro dus.

Je gelooft dit gewoon niet....

Via zakenrelatie 3 aanget brieven gestuurd nu... even afwachten, maar zo houd je echt mensen te vriend..... Ik hou van oud Italie, maar op deze manier gaat de liefde wel wat over...

wolkje toscane 2011

Ongelezen bericht door wolkje toscane 2011 »

Ook ik reageer op verkeersboetes in Italie.
In september jl. een auto gehuurd via autoeuropa.
De dag welke wij zouden zijn bekeurd? zou in Florence zijn.
We zijn met behulp van navigatie daar naar toe gereden en hebben na vragen en letten op evtl. borden onze auto geparkeerd langs Florence.
Daar stonden heel veel auto s en deze hadden geen kaart voor het raam.
Dus aangenomen dat het in orde was.
Nu bijna 3 maanden later een brief gekregen van autoeuropa, die op de datum van de verstuurde brief, zonder ons medeweten een bedrag voor administratiekosten via onze creditkaart hadden geint omdat we een bekeuring zouden hebben., die nog volgt.
Ik vind het verre van netjes en beleefd, dat dit mogelijk is.. .
Het voelt heel vervelend, dat iemand zomaar inbreekt in jou/mijn bankrekening....wat volgt?

Gesloten