witte angora schreef:Vergeten jullie niet dat de huiskat van het forum meeleest?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kattenoverlast
Re: Kattenoverlast
-
- Contacteer:
Tiptoo is Haagse Harry???tiptoo schreef:...... is overduidlijk ....kattten kennen hun stront ......
Mijn katten doen het alleen op de kattenbak en met mijn hond gaat een zakje mee.
Overigens, de hond van de over-over buren jankt harder dan de vuvuzelas uit Zuid Afrika.
We kunnen gaan wellis nietussen maar ik heb gewoon duidelijk beredeneerd zoals dat ooit ook met de wet is gedaan waarom honden wel kosten en aangelijnd moeten worden en katten niet.
nuh ....maak er maar amsterdams vanmatthijsboef schreef:Tiptoo is Haagse Harry???tiptoo schreef:...... is overduidlijk ....kattten kennen hun stront ......
maar u ken zeggen wat u wilt , ik blijf bij mijn standpunt , trouwens waarom is de buurhond dan niet meegeweest naar Afrika
-
In "mijn" gemeente Almelo is men duidelijk.
Hondenbelasting komt ten goede aan IEDERE burger van Almelo. Hondenbelasting hoeft NIET besteed te worden aan overlast van honden.
Verantwoording over hoe men omgaat met hondenbelasting is vloeken in de kerk, en dus NIET aan de orde.
Mijn conclusie is dat veel gemeenten honden benoemen tot een post van overlast; daar doet men vervolgens niets aan, maar wel de bazen van honden omtoveren tot melkkoe!
In Almelo bedragen de inkomsten van hondenbezitters elk jaar opnieuw ongeveer ruim een half miljoen (!) Euro.
Daar hoeft men GEEN verantwoording over af te leggen.
Lekker verdiend!!!!
Je beschouwt iets als overlast, je doet daar vervolgens niets aan, en je trekt vervolgens aan de uiers van de bazen, die de Euro's lekker laten rinkelen.
Eigenlijk is het briljant. Soms ben ik gewoon jaloers op de eenvoud van het idee.
Voor de diverse gemeenten die in geldnood zitten, ik heb een paar suggesties:
* Een slechte adem belasting! Laat een ambtenaar op gezette tijden langs de deuren van de bewoners van de gemeente gaan. Laat de bewoners vervolgens in het gezicht ademen van de ambtenaar. Bij vastgestelde slechte adem volgt automatisch een belasting van 40 Euro.
* Een rollatorbelasting. Het is een vaststaand feit dat oude vrouwtjes achter rollators veel overlast bezorgen. Vanwege de afmetingen van de rollators blokkeren ze vele doorgaande wandelwegen. Hiernaast, de ouwetjes lopen dermate traag, dat er al snel sprake is van files en opstoppingen op voetpaden.
* flitspalen voor scootmobielen! Iedere scootmobiel die sneller dan 5 kilometer per uur gaat, dient onverwijld opgespoord en bestraft te worden. In het centrum van diverse gemeentes verwordt het rustig wandelen anders tot een ware hordenloop, teneinde onbesuisd hard rijdende scootmobielen te ontwijken.
* knoflookgeurbelasting. Veel mensen bezorgen anderen overlast doordat zij al te ruimhartig omspringen met knoflookproducten, en dit tot ergernis van vele buren. En soms zelfs tot gezondheidssschade, als diezelfde buren gevoelige luchtwegen of astma hebben. Het lijkt mij niet moeilijk om daar een ambtenaar op te zetten, die dat dan vast moet stellen.
* Poezen/ kattenbelasting. Commentaar overbodig.
* Belasting voor huilende en/ of gillende kinderen. Voor iedere overtreding 100 euro belasting.
* Te luide autoradio- belasting. Verdere uitleg overbodig.
Ik denk dat dit DE oplossing is voor diverse gemeentes met geldproblemen.
En nu serieus: hoe stopt men deze ONZIN ?
De hondenbelasting stamt uit een tijd waarin men communiceerde door middel van postduiven, en de waanzin van de hondenbelasting is recent nog aan de kaak gesteld door de Nationale Ombudsman.
Wat er nu gebeurt is pervers. Geen ander woord voor.
Buitengewoon veel gemeenten strijken de centen op voor het vullen van gaten, ontstaan door hun wanbeleid.
En de hondenbezitter draait daarvoor op.
Word eens wakker met zijn allen!!
Hondenbelasting komt ten goede aan IEDERE burger van Almelo. Hondenbelasting hoeft NIET besteed te worden aan overlast van honden.
Verantwoording over hoe men omgaat met hondenbelasting is vloeken in de kerk, en dus NIET aan de orde.
Mijn conclusie is dat veel gemeenten honden benoemen tot een post van overlast; daar doet men vervolgens niets aan, maar wel de bazen van honden omtoveren tot melkkoe!
In Almelo bedragen de inkomsten van hondenbezitters elk jaar opnieuw ongeveer ruim een half miljoen (!) Euro.
Daar hoeft men GEEN verantwoording over af te leggen.
Lekker verdiend!!!!
Je beschouwt iets als overlast, je doet daar vervolgens niets aan, en je trekt vervolgens aan de uiers van de bazen, die de Euro's lekker laten rinkelen.
Eigenlijk is het briljant. Soms ben ik gewoon jaloers op de eenvoud van het idee.
Voor de diverse gemeenten die in geldnood zitten, ik heb een paar suggesties:
* Een slechte adem belasting! Laat een ambtenaar op gezette tijden langs de deuren van de bewoners van de gemeente gaan. Laat de bewoners vervolgens in het gezicht ademen van de ambtenaar. Bij vastgestelde slechte adem volgt automatisch een belasting van 40 Euro.
* Een rollatorbelasting. Het is een vaststaand feit dat oude vrouwtjes achter rollators veel overlast bezorgen. Vanwege de afmetingen van de rollators blokkeren ze vele doorgaande wandelwegen. Hiernaast, de ouwetjes lopen dermate traag, dat er al snel sprake is van files en opstoppingen op voetpaden.
* flitspalen voor scootmobielen! Iedere scootmobiel die sneller dan 5 kilometer per uur gaat, dient onverwijld opgespoord en bestraft te worden. In het centrum van diverse gemeentes verwordt het rustig wandelen anders tot een ware hordenloop, teneinde onbesuisd hard rijdende scootmobielen te ontwijken.
* knoflookgeurbelasting. Veel mensen bezorgen anderen overlast doordat zij al te ruimhartig omspringen met knoflookproducten, en dit tot ergernis van vele buren. En soms zelfs tot gezondheidssschade, als diezelfde buren gevoelige luchtwegen of astma hebben. Het lijkt mij niet moeilijk om daar een ambtenaar op te zetten, die dat dan vast moet stellen.
* Poezen/ kattenbelasting. Commentaar overbodig.
* Belasting voor huilende en/ of gillende kinderen. Voor iedere overtreding 100 euro belasting.
* Te luide autoradio- belasting. Verdere uitleg overbodig.
Ik denk dat dit DE oplossing is voor diverse gemeentes met geldproblemen.
En nu serieus: hoe stopt men deze ONZIN ?
De hondenbelasting stamt uit een tijd waarin men communiceerde door middel van postduiven, en de waanzin van de hondenbelasting is recent nog aan de kaak gesteld door de Nationale Ombudsman.
Wat er nu gebeurt is pervers. Geen ander woord voor.
Buitengewoon veel gemeenten strijken de centen op voor het vullen van gaten, ontstaan door hun wanbeleid.
precies als ze nu iets met het geld voor de honden doen? nee hoor zeuren over overlast en voor de rest allemaal lekker dokken ,wombatje2001 schreef:
Hier doen ze wel wat met dat geld er zijn per wijk drollenopruimers in dienst van de gemeente.
das top , hier echt niet hoor, dus tis waardeloos geregeld!mje schreef:Hier doen ze wel wat met dat geld er zijn per wijk drollenopruimers in dienst van de gemeente.
-
Hetzelfde met de opcenten van de wegenbelasting, die is er ook alleen om de gaten te vullen. Maar niet in het wegdek, helaas. En net zo oneerlijk, want de niet-autobezitters betalen dus niet mee aan het vullen van de gaten die niet in het wegdek zitten.Buitengewoon veel gemeenten strijken de centen op voor het vullen van gaten, ontstaan door hun wanbeleid.
@ Tiptoo: de katten hoeven niet verplicht te worden gechipt, dus de meeste katten hebben geen chip. Alleen de bij rasfokkers zie je dat die hun dieren in de meeste gevallen chippen. Echter zijn de echte raskatten slechts hooguit 10% van de kattenpolulatie. En de asiels helpen wel, maar kijk eens hoeveel dieren er geen chip hebben. Daarbij heb je er niks aan als het dier is overreden en hieraan is overleden langs een weg, want de meeste gemeenteopruimdiensten controleren niet of een dier een chip heeft.
Hier hebben we in het hele dorp (minimaal 5.000 mensen?) slechts 1 hondenuitlaatplaats. Dus onmogelijk te bereiken voor de hondeneigenaren aan de andere kant van het dorp, want hun hond heeft in de tussentijd echt ergens anders zijn behoefte wel gedaan.
Wat ik wel geweldig vind, is dat er eigenaren zijn die de poep netjes in de goot deponeren of er een zakje voor hebben en deze gebruiken.
Hier hebben we in het hele dorp (minimaal 5.000 mensen?) slechts 1 hondenuitlaatplaats. Dus onmogelijk te bereiken voor de hondeneigenaren aan de andere kant van het dorp, want hun hond heeft in de tussentijd echt ergens anders zijn behoefte wel gedaan.
Wat ik wel geweldig vind, is dat er eigenaren zijn die de poep netjes in de goot deponeren of er een zakje voor hebben en deze gebruiken.
Soraya schreef:
das heel weinig voor toch wel redelijk wat inwoners ...maar ik vind het niks dan normaal dat je een hond niet op de stoep laat poepen , dat is ronduit smerig!
misschien een goed idee om ook de katten verplicht te chippen en te registeren?
-
Ik blijf zeggen, strond is compost, het dood je planten niet het helpt je planten.
Strond aan schoenen heeft in die zin niet echt veel nut, daarin vind ik dat je poep van het trottoir moet opruimen en op het gras gewoon lekker kunt laten liggen. Kinderen die er op spelen mij een zorg, die spelen maar in de speeltuin of in eigen tuin.
Het enige wat jij als baas van een hond kunt doen is je hond daarin heropvoeden of je tuin sluiten voor katten.
Ook is koffieprut een goede oplossing tegen katten. Water leert ze ook snel af om in je tuin rond te lopen, of wat sleutels in de juiste richting.
Soms kan het ook helpen door de baasjes aan te spreken op een redelijke manier. Je kunt natuurlijk ook begrijpen dat ze niet even een hartig woordje met de kat kunnen voeren. Maar soms is het wel goed om te weten dat iemand er toch last van heeft, hierin kunnen ze eerder beslissen de kat in eigen tuin te houden.
Het aller beste zou zijn om de katten baasjes voor te lichten en ze erbij te helpen. Samenwerken.
Ga niet schelden, dreigen en schreeuwen, dit heeft voor niemand zin en maak je ook geen vrienden mee.
De meeste katten zijn tegenwoordig gechipt, dierenasiels geven altijd katten mee met een chip ook fokkers doen dit. Het is eigenlijk het eerste ook wat er besproken word als je voor het eerst met je kat bij een dierenarts komt.
Even quote van Wikipedia;
Strond aan schoenen heeft in die zin niet echt veel nut, daarin vind ik dat je poep van het trottoir moet opruimen en op het gras gewoon lekker kunt laten liggen. Kinderen die er op spelen mij een zorg, die spelen maar in de speeltuin of in eigen tuin.
Het enige wat jij als baas van een hond kunt doen is je hond daarin heropvoeden of je tuin sluiten voor katten.
Ook is koffieprut een goede oplossing tegen katten. Water leert ze ook snel af om in je tuin rond te lopen, of wat sleutels in de juiste richting.
Soms kan het ook helpen door de baasjes aan te spreken op een redelijke manier. Je kunt natuurlijk ook begrijpen dat ze niet even een hartig woordje met de kat kunnen voeren. Maar soms is het wel goed om te weten dat iemand er toch last van heeft, hierin kunnen ze eerder beslissen de kat in eigen tuin te houden.
Het aller beste zou zijn om de katten baasjes voor te lichten en ze erbij te helpen. Samenwerken.
Ga niet schelden, dreigen en schreeuwen, dit heeft voor niemand zin en maak je ook geen vrienden mee.
De meeste katten zijn tegenwoordig gechipt, dierenasiels geven altijd katten mee met een chip ook fokkers doen dit. Het is eigenlijk het eerste ook wat er besproken word als je voor het eerst met je kat bij een dierenarts komt.
Even quote van Wikipedia;
Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing). Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen.
Baasjes aanspreken lukt niet altijd en uit eigen ervaring weet ik, dat kattenstront behoorlijk vies kan zijn als je de bladeren moet opruimen in de herfst en je grijpt in de uitwerpselen de hele tijd!!!We hebben zelf geen dieren en ik vind dat men een ander niet met de last moet opzadelen.
Willy.T schreef: ik vind dat men een ander niet met de last moet opzadelen.
precies ieder moet voor zijn/haar eigen dier zorgen en ook zorgen dat anderen er geen last van hebben , en de schrijver hierboven....ken wel goed voor je planten zijn dan koop ik zelf wel mest
-
Schrijfster.
Wat een drama joh, pak tuinhandschoenen...
Maar dan nog, probeer er samen uit te komen.
Mijn kat blijft binnen, maar er is een tijd geweest dat hij absoluut niet binnen wou zitten.....
Wat moet ik doen hem vast binden?
Als je last hebt, sluit je tuin af voor de katten......
Heb je ook last van de vogels? Dan maak je alles dicht.
Mijn kat blijft binnen, maar er is een tijd geweest dat hij absoluut niet binnen wou zitten.....
Dit vind ik een beetje de omgekeerde wereld.Phantomlover schreef:Schrijfster.
-
- Contacteer:
Ach wij hebben ontzettend veel last van honden hier in de buurt, mensen die hun hond zijn behoefte laten doen in onze tuin enzo. En als je deze mensen er op aanspreekt krijg je een grote mond. De honden kunnen nu helemaal niet meer poepen en graven in onze zijtuin aangezien we die nu maar hebben dichtgestraat en hebben afgezet met draad.
Van mij mogen ze de hondenbelasting afschaffen als de baasjes de poep ook maar opruimen. Gelukkig zie je dat steeds vaker.
Vroeger had je bij ons in het dorp bij het park mooie honden uitlaat plekken, helaas mogen er nu helemaal geen honden meer in het park aangezien er ook asociale honden bezitters waren en het park als 1 groot hondentoilet zagen.
Dat zijn de zelfde baasjes die hun hond laten poepen naast de hondenpoep afvalbak waar ook de hondenpoepzakjes hangen!
Verder zijn hier vrijveel katten in de buurt en als je niet wilt dat je hond er achter aan gaat moet je dat beest maar goed africhten. Of wat overigens erg goed helpt tegen poepende katten in je tuin dat zijn die schorssnippers! Die kan ik iedereen aanraden.
Ik heb trouwens wel een kat, deze blijft altijd netjes binnen en miauwt altijd als ze heeft gepoept op de bak .
Van mij mogen ze de hondenbelasting afschaffen als de baasjes de poep ook maar opruimen. Gelukkig zie je dat steeds vaker.
Vroeger had je bij ons in het dorp bij het park mooie honden uitlaat plekken, helaas mogen er nu helemaal geen honden meer in het park aangezien er ook asociale honden bezitters waren en het park als 1 groot hondentoilet zagen.
Dat zijn de zelfde baasjes die hun hond laten poepen naast de hondenpoep afvalbak waar ook de hondenpoepzakjes hangen!
Verder zijn hier vrijveel katten in de buurt en als je niet wilt dat je hond er achter aan gaat moet je dat beest maar goed africhten. Of wat overigens erg goed helpt tegen poepende katten in je tuin dat zijn die schorssnippers! Die kan ik iedereen aanraden.
Ik heb trouwens wel een kat, deze blijft altijd netjes binnen en miauwt altijd als ze heeft gepoept op de bak .
@dierenvriend1986
ik vind ook dat honden niet op de stoep horen te poepen kleine moeite om het dan op te ruimen daar geef ik je groot gelijk in.
over opvoeden gesproken ....als er een kat in mijn tuin zit mag mijn hond die er uit jagen en dat er veel katten op straat zwerven vind ik eigenlijk idioot waarom nemen mensen dan een kat???
gelukkig woon ik in een bosrijke omgeving dus ga ik daar sowieso 2 keer per dag heen maar opruimen is hier ook verpicht niet in het bos maar wel op de straat, dus zoveel last ken je niet hebben van honden mits ....een goed baasje/vrouwtje
ik vind ook dat honden niet op de stoep horen te poepen kleine moeite om het dan op te ruimen daar geef ik je groot gelijk in.
over opvoeden gesproken ....als er een kat in mijn tuin zit mag mijn hond die er uit jagen en dat er veel katten op straat zwerven vind ik eigenlijk idioot waarom nemen mensen dan een kat???
gelukkig woon ik in een bosrijke omgeving dus ga ik daar sowieso 2 keer per dag heen maar opruimen is hier ook verpicht niet in het bos maar wel op de straat, dus zoveel last ken je niet hebben van honden mits ....een goed baasje/vrouwtje
tiptoo schreef:@dierenvriend1986
Als je dieren wilt houden moet je er ook voor zorgen en ik vind dat andere mensen geen last hoeven te hebben en de rommel daarvan.Ik ben het eens met de stelling: Waarom neem je dan een huisdier, als het altijd op straat loopt?
Wat fijn voor je tip too dat je in een bosrijke omgeving woont, ook voor je hondjes heerlijk. waar ik van baal is aan de ene kant mensen steeds minder tolerant zijn, "hun" stukje grond afzetten met torenhoge schuttingen en hekken de tuin volledig bestraten. wij mensen bouwen aan een stuk door huizen en industrieterreinen. De dieren, welke dan ook krijgen steeds minder ruimte om hun eigen aard trouw te zijn. de egels, vogels, reeën noem maar op!!! dieren worden afgeschoten omdat hun aantal te groot word, omdat wij!!! daar huizen hebben staan en geen overlast willen in ons mooie stekkie, hoe begrijpelijk ook. ik vind het sneu. zo dat wilde ik even kwijt.
@flits75 ik heb 1 hond dus niet honden inderdaad fijn zoveel bos maar ook ik heb schuttingen in mijn tuin , vind dat wel zo prettig een stukje vrijheid
voor de rest snap ik je punt , inderdaad alles wordt dicht gebouwd en dieren afgeschoten maar dat ligt ook aan de mensen zelf hoewel ik ook geen wild zwijn in mijn tuin zou willen hebben.
voor de rest snap ik je punt , inderdaad alles wordt dicht gebouwd en dieren afgeschoten maar dat ligt ook aan de mensen zelf hoewel ik ook geen wild zwijn in mijn tuin zou willen hebben.