LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast contract voor onbepaalde tijd

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
steenbok51

Vast contract voor onbepaalde tijd

Ongelezen bericht door steenbok51 »

Na langdurige ziekte (meer dan 104 weken) heeft mijn werkgever afscheid van mij willen nemen.
Hier ben ik niet mee accoord gegaan en heb nog steeds een vast dienstverband ,alhoewel ik niet meer bij hem werk. De werkgever heeft geen aangepast werk voor mij dus heb ik nu een WGA uitkering van 70%.
Reintegreren kan ik nergens vanwege het nog bestaande dienstverband.
Hoelang kan een werkgever mijn bestaande contract aanhouden.
Heb ik nu ook nog recht op een deel van mijn oude salaris?
GR Steenbok

antonh

Re: Vast contract voor onbepaalde tijd

Ongelezen bericht door antonh »

Na 104 weken ga je de ziektewet uit en kom je toch in de WIA?
Dan krijg je een bepaald percentage en de werkgever vraagt voor jou een ontslag vergunning aan als hij geen vervangend werk voor je heeft.
En als dat door UWV Werkbedrijf goedgekeurd wordt is het einde oefening dus ontslag gewoon.
Reintegreren kun je gewoon ondanks je dienstverband hoor.
Je bent ook verplicht om te solliciteren, minimaal 1 per week.
Ook tijdens je ziekte periode als blijkt dat je niet terug kunt in je oude werk.
Reintegratie krijg je niet meer en de wet poortwachter is het ook wat laat mee na 104 weken.
Pas maar op dat je niet het verwijt krijgt van verwijtbaar werkeloos.
Je moet volgens de wet er ook alles zelf aan doen om weer aan het werk te komen.
Alleen wie weet dat?
En je kunt wel een percentage hebben dat je "afgekeurd bent".
Maar dat wil niet zeggen dat je niets meer kunt hoor.
Lees onderstaande maar eens.

http://www.uwv.nl/wia/langdurig-ziek/wa ... index.aspx
-----------
Ondersteuning en re-integratie

In de 2 jaar voordat u de uitkering kreeg, heeft u met uw werkgever of met UWV al gewerkt aan uw re-integratie. Nu u de WGA-uitkering krijgt, gaat u daar mee door. Een WGA-uitkering is een aanvulling op het loon dat u nog kunt verdienen. Wij geven u ondersteuning om weer (gedeeltelijk) aan de slag te gaan. Het is namelijk belangrijk dat u het loon verdient dat u nog kunt verdienen.

Gesloten