LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract afkopen Telfort een drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

Hoi,

Ik probeer nu ongeveer al 2 maanden mijn contract bij Telfort af te kopen. Ik wil nummerbehoud maar op de datum van het afloop van het contract ben ik in het buitenland. Om het om te zetten moet je in Nederland zijn. Dus dacht ik: ik koop mijn contract 2 weken van te voren af. Kost een maand maar dat geeft niet.

Nu lijkt dat niet te lukken. Het contract wat ik moest ondertekenen en terugsturen bevatte een verkeerd bedrag (scheelde 10-12 euro) dus daar ging ik niet mee akkoord. En toen begon de ellende. Hoe krijg je de klantenservice te pakken zonder op kosten gejaagd te worden? Via email is het gratis en via de telefoon kost het 30 ct per minuut met een maximum van 15 euro! Is dit service?
Op de email werd niet gereageerd, ja ik kreeg de bekende emails met dat het iets langer ging duren en dat ik binnen een dag antwoord zou krijgen. Op Mijn Telfort kon ik niet terecht want die was "om mij beter van dienst te zijn" enkele weken uit de lucht. En als er dan al een antwoord kwam klopte dit weer niet, omdat ze de inhoud van de klacht niet gelezen hadden.

Ik heb er maar eens een telefoontje gedaan voor het bovengenoemde bedrag. Daarbij heb ik gelijk aangegeven dat ik de kosten voor het gespek terug wilde hebben. Zonder morren werd er 15 euro toegezegd te crediteren bij de eindafrekening, zijnde de telefoonkosten en het verschil ik afkoopbedrag. Het zou in orde gemaakt worden.

Helaas kan de nieuwe provider nog steeds geen nummer behoud op de gewenste datum krijgen. En op Mijn Telfort staat de datum nog steeds verkeerd. Weer een email gestuurd en zowaar binnen 2 dagen een antwoord: echter een verkeerde datum en nummerbehoud naar een verkeerde provider!! Via een link in dit mailtje kon je hierop reageren: link werkt niet! Probeer ik via de klantenservice van Mijn Telfort nog contact te krijgen: helaas krijg ik na het intypen van het emailtje te zien: pagina onbereikbaar!

In dit forum reageert er vaak iemand onder de naam Daphne die mogelijk wel problemen kan oplossen. Ik ben benieuwd of ze hier op reageert.

Een telecombedrijf is een bedrijf gespecialiseerd in communicatie. Helaas heeft Telfort hier niets van begrepen.


Groet,

Theo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Graag laat ik voor u uitzoeken wat er aan de hand is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Hugo

tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

6 dagen geleden een privebericht gestuurd waar Telfort webcare om vroeg om het uit te zoeken. Blijkbaar is het moeilijk want er is nog geen enkele reactie.

Dan maar weer een email naar de klantenservice van Telfort. Helaas is daar blijkbaar iedereen op vakantie wat ik krijg volgens de website pas binnen 10(!!!!) werkdagen antwoord.

Wat een slechte service..........


Theo (die nu langzaam boos wordt)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

heb je het hier al geprobeerd? http://forum.telfort.nl/

Ik vind het een slechte zaak dat grote en klantonvriendelijke bedrijven als Telfort dit forum misbruiken om aan damage control te doen met hun "webcare-activiteiten".

Dit forum is uitsluitend bedoeld voor en door consumenten en betaald uit belastinggeld. Telfort heeft hier niets te zoeken!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@tem,

Excuus, deze is er tussendoor geglipt. :(
Ik heb uw probleem direct uitgezet bij mijn collega's en die zullen spoedig contact met u opnemen.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Inmiddels is er contact geweest begrijp ik?
Alles naar tevredenheid opgelost?

Hugo

tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

Ja, er is zojuist gebeld. Ik krijg een (schade)vergoeding en het nummerbehoud kan per direct ingaan. Ik heb de nieuwe provider gebeld en zij gaan nummerbehoud opnieuw aanvragen.

Het lijkt nu opgelost te gaan worden. Maar eerst zien of het gelukt is dan pas geloven. Ik laat het volgende week wel even weten.

Theo

tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

Helaas, helaas, helaas.

Telfort maakt er weer een potje van.
27 juli is er toegezegd dat per direct weg kon bij Telfort en dat Ben per direct nummerbehoud kon aanvragen. Op Mijn Telfort.nl stond ook ineens de voorkeursdatum van 4 augustus ingevuld, heel goed. Met goede moed heeft Ben de aanvraag ingediend. Helaas is deze gisteren afgewezen. Ze hebben een nieuwe aanvraag moeten doen per eerst volgende datum en dat is nu ineens 30 Augustus!!!

Vandaag gebeld met Ben: de afwijzing was omdat ik niet eerder weg kon bij Telfort (terwijl dat toegezegd was en ik daar een bevestigings email van heb.) De eerste mogelijkheid was 30 augustus. Zij begrepen er ook niets meer van.
Vervolgens tegen de bekende hoge kosten Telfort gebeld. Zeggen ze daar gewoon: voor nummerbehoud heb je een opzegtermijn van 30 dagen dus vandaar 30 augustus. Dan ben ik niet in Nederland wat nou juist het probleem is. Oh, zei ze toen. Kunt u er dan niet voor zorgen dat de simkaart wel in Nederland is?? Op MijnTelfort.nl staat nu ook ineens 30 augustus als datum.

Toen bleef ik beleeft maar was ik niet meer aardig. Ik heb haar gezegd dat Telfort nu de telefoon pakt en mijn nummerbehoud met Ben gaat regelen per 4 augustus zoals beloofd is. Telfort moet maar eens wat gaan doen. Ze zou het doorgeven en vroeg nog of ik een emailadres had. Dat staat toch in mijn gegevens? Oh ja........Ze zouden mij op de hoogte houden...

Ik heb er geen hoge verwachtingen van. Ik heb inmiddels 5x een email gestuurd. 3 zijn er nooit beantwoord, alleen een bevestiging dat ik in 3 dagen antwoord krijg. Op 1 email kreeg ik antwoord dat ik moest wachten (4 weken na de aanvraag......). En op de laatste email kreeg ik een fout antwoord: verkeerde datum en verkeerde provider!

De beloofde 15 euro is wel gecrediteerd. De 30 euro komt misschien nog. Maar wat ik nu al vanaf 29 mei wil is nummerbehoud!

Telfort is een bedrijf dat alleen veel geld wil verdienen en absuluut geen zin heeft de klant tevreden te houden. Er is fors bezuinigd op de afdeling ICT (Mijn Telfort werkt nog niet goed) en op de klantenservice. Door astronomische bedragen te vragen voor telefonische service voeren ze ontmoedigingsbeleid. Voor die bedragen mogen zo ook wel eens beloften kunnen nakomen. Als je iets beloofd moet je het ook doen: dat leer ik mijn kinderen ook. En dan hebben ze nog een speciale afdeling (webcare) die probeert de klagers die Telfort een slechte naam kunnen geven snel tevreden te stellen.
Dit heet de brandweer methode: past in actie komen als er een calamiteit is ipv proberen problemen te voorkomen.

Ik ben benieuwd of de Telfort Webcare nu weer in actie komt. En denk eraan: 4 augustus moet ik nummerbehoud hebben naar Ben. Regel het!!

Theo (ik ben nu echt boos)

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ tem

als ik je een tip mag geven..blijf vooral ook Ben achter hun broek aan zitten en controleren. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met nummerbehoud toen ik overstapte van T-mobile naar Ben. En toen T-mobile eindelijk de zaken op orde had, liet Ben een aantal steken vallen, waardoor ik nog langer kon wachten.

arthuro
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:22

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door arthuro »

Ik heb een soortgelijk probleem. Bevestiging per mail dat ik van Telfort mag uitporteren (per direct diverse malen per telefoon bevestigd). Krijg ik van Vodafone te horen dat het van Telfort pas per 03-09-2010 kan!

Bij mij in en rond het huis kan je dus niet normaal mobiel bellen.
Laatst gewijzigd door arthuro op 31 jul 2010 01:53, 3 keer totaal gewijzigd.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Even ter verdediging van Arthuro:

Meneer moet blijkbaar vaak belangrijke telefoontjes plegen naar familieleden die op dat moment alleen mobiel bereikbaar zijn. Bellen van vast naar mobiel is idd vrij prijzig en ik ken de tarieven niet maar het zou heel goed kunnen dat dit goedkoper is om vanaf zijn mobiele telefoon naar mobiel te doen.
Begrijp ook niet helemaal waarom meneer daarop door twee anderen (seuren en kees.bugter) wordt aangevallen mbt de noodsituaties, omdat hij zelf al snel aangeeft dat hij in geval van echte nood natuurlijk de eerste telefoon grijpt die voor de hand ligt, en dat zijn woordkeuze niet helemaal goed was.

Daarnaast blijft zijn eerste klacht nog steeds gegrond (het porteren van het nummer wat niet goed verloopt) en ik vind toch ook dat je mag aannemen van de grote providers als KPN Telfort Vodafone en T-mobile dat je gewoon landelijke dekking hebt.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou zijn de haantjes hun gedrag even kwijt?

T mobile is niet van de KPN, en hun dekking is zeker niet landelijk dekkend.
Dit even uitzoeken via google of even de de klantenservice bellen van t mobile en ze in gebreke stellen.

Ik snap zo wie zo niet dat mensen nog kiezen voor een duur abonnement en zo een speelbal worden van nieuwe tarieven, maar zal wel om de mobieltjes gaan.
Kijk mij eens de blits maken, ziet er mooi uit hé? Ja, is van T mobile helemaal gratis, maar bellen kan ik er binnen niet mee, want de zendmast is er nog niet!
Als ik ermee wil bellen, moet ik voor het raam gaan zitten, of in de tuin gaan staan en dan naar die richting draaien. Vooral niet bewegen, want dan is de verbinding weg, nee, laat het geen vliegtuig zijn wat overkomt, weg verbinding! :) :) :)
Heb het allemaal meegemaakt met T mobile en het maakt niet uit waar je die mobiel voor hebt, je moet hem gewoon kunnen gebruiken waar die voor bestemd is, namelijk bellen!

Ikke, nog altijd heel happy simyo, wel van de kpn en met een mobieltje, van dertig jaar voor christus, een Nokia, tweede hands gekocht 4 jaar geleden voor € 25.00.

Maar ik kan altijd bellen en foto's maken doe ik met mijn camera en online ben ik met mijn computer, simpel hé?
Oh, ik heb ook nog een vast telefoon lijn van de KPN uiteraard, doet het ook altijd. Wat heb ik toch weinig te klagen zeg! Verderrie lijk niet op een Hollander! :? :? :lol:

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@Kaarsje

ik weet niet of je mijn post onder die van de haantjes betitelde, ik reageerde juist om aan te geven dat ik het gedrag in dit topic vrij jammer vond, en niet begreep waarom iemand aangevallen werd terwijl hij toch degelijk een punt heeft. Zie zelf niet in waarom dit haantjes gedrag zou zijn.

Daarnaast noem ik vier aparte providers op (geef nergens aan wie bij wie hoort) en pretenderen deze een landelijke dekking te hebben, dus mag je dit ook verwachten. Ben het volkomen met je eens dat T-mobile hier niet altijd aan voldoet, en dat dit schandalig is. En dat is hetzelfde problemen als degene met Telfort had.
Het is alleen jammer dat het in gebreke stellen veel makkelijker klinkt dan dat het uiteindelijk gedaan is.

arthuro
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:22

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door arthuro »

kooskoekedoos: Nee deze persoon reageert denk ik niet op jou. Er stonden nog vervelende stukjes tussen die gelukkig al verwijderd zijn door Radar zelf. Het is inderdaad een beetje een zooitje geworden, ik had er niet op die aanvallen moeten ingaan. Maar bedankt voor het helpen duidelijk maken!

tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

Kooskoekedoos:
ik heb enkele keren met Ben gebeld. Ze hebben elke keer nummerbehoud aangevraagd op de goede datum en de reden van afwijzing was elke keer dat het volgens Telfort niet op die datum kon. Ik zit Ben dus ook achter de broek aan.
Nu dus weer: de ene afdeling bij Telfort beloofd dat ik direct weg kan en zet dat ook bij Mijn Telfort op de site. De afdeling nummerportering is het daar blijkbaar niet mee eens en dat krijgt Ben weer te horen. Het probleem ligt dus nog steeds bij Telfort.

Voor Telfort webcare: Mochten jullie niet in staat zijn dit op 4 augustus geregeld te hebben (bijna 10 weken na de aanvraag) dan kunnen jullie dit probleem bij mij afkopen voor nog extra 50 euro.

Theo

arthuro
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:22

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door arthuro »

Nou Theo, ik vind dat je dan nog erg ruimhartig bent. Ik dacht eerst te lezen 10 werkdagen.
Ik geef ze in mijn geval maximaal een week. Ze moeten afspraken toch binnen een redelijke termijn nakomen!? Webcare lijkt het rustiger aan te doen de laatste dagen. Heb je ook al op Telforts eigen forum gepost? Succes iig.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Kooskoekedoos,

was niet naar jou gericht en het in gebreke stellen van een provider is gemakkelijker dan dat je denkt! Ik heb het met Tele2 aan de hand gehad en met telfort en met T-Mobile. Ze beloven landelijke dekking en die is er domweg niet.

Laten hun maar eerst hun zaken op orde brengen en dat zal nog wel een aantal jaren duren, want zendmasten mogen ze niet zomaar spontaan neer zetten.

Nogmaals, ik ben blij met Simyo, ik betaal voor de eerste minuut en daarna de secondes.

Ik viel jou dus niet aan, maar hoe en waar ben je goedkoper uit?
Beetje lef tonen en het niet pikken dat je niet kan bellen, dat ze je dwars zitten?
Kom op hoor, ik denk dat je een vent bent, dus ga ervoor!

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@vogel

ok dan begreep ik je verkeerd :D

En ik heb gelukkig geen probleem met mn provider. Heb mn telefoon uit Amerika gehaald (want ja ik ben een man, en mannen houden nou eenmaal van technische speeltjes, kunnen we ook niets aan doen :D) En daar lekker een sim-only van Ben bij. Zit nergens aan vast, betaal niet veel, en het werkt. Dus no-way dat ik naar T-mobile ga, met de belachelijke prijzen, slechte service en nog slechter bereik.

En ik doelde met het in gebreke stellen meer op alle mensen die de afgelopen tijd over T-mobile klaagden met het hele internet en bereik debacle. Wat nog steeds niet opgelost helemaal opgelost is, en wat waarschijnlijk nog erger wordt met de (ook al niet probleemloos verlopen) lancering van iPhone 4. Begreep toen van veel mensen dat het nog vrij lastig was om het voor elkaar gekregen was om het contract ontbonden te krijgen, en er vooral veel tijd overheen gaat.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door dhc »

Krijg nou wat.....er is een moderator actief! Berichtje geplaatst en door Mr. X weer verwijderd! En dat op Zondag.....

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door mje »

Dat is maar goed ook anders loopt het uit de hand.

Gesloten