LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
CARTAGO
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:40

Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door CARTAGO »

hoi allemaal,

Ik heb hopelijk een sterk verhaal want als blijkt dat deze stijging klopt dan eet ik mijn schoen op.

Situatie:
Niks veranderd aan situatie vanaf 2008.
Koopwoning
2 persoonshuishouden

2008 bij Essent ongeveer 2500 kwh
2009 bij Essent ongeveer 2500 kwh
20-01-2010 t/m 20-05-2010 bij Eneco 6893 kwh

Binnen een halfjaar meer verbuikt dan de afgelopen 2 jaar.
Er is echt niks maar dan ook echt niks hier veranderd.
Iemand een soortgelijke ervaring gehad en wellicht een idee waar dit aan kan liggen?

Guiseppe

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door henk51 »

Al gecontroleerd Eindstand Essent is gelijk aan begin stand Eneco? Is dit dezelfde stand die jij ook zelf genoteerd hebt per wisseldatum?
Is het nog dezelfde meter of is er een nieuwe geplaatst?
Is de eindstand Eneco geschat of opgenomen?

gr Henk

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Iemand een soortgelijke ervaring gehad en wellicht een idee waar dit aan kan liggen?
Niet aan de stroom van Eneco, de meter gaat niet anders lopen bij een andere leverancier.
Dat hij precies bij een overstap defect raakt zou stom toeval zijn, maar goed, alles kan stuk.

Zoals hierboven al gesuggereerd zul je in de meter opnames moeten terugduiken.
2500 is aan de lage kant, als die standen jaren lang (te laag) geschat zijn maak je nu bij een echte meteropname een inhaalslag.

Kloppen de standen van 20-1 en 20-5 wel?
Bij een overstap, verhuizing of meterwissel noteer je zelf toch ook de standen, althans ik wel.
Als die standen kloppen is óf de meter defect, óf iets in je huis defect waardoor er absurd veel stroom verbruikt wordt. Het schijnt wel eens te gebeuren dat een apparaat door een defect absurd veel stroom gaat gebruiken, b.v. een koelkast of vriezer met defecte thermostaat.
Nogmaals, Eneco kan er technisch gesproken niets aan doen, alleen administratief door fouten in de meterstanden.

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste CARTAGO,

Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u vragen heeft over uw jaarnota en het elektriciteitsverbruik dat Eneco bij u in rekening brengt.

Ik kan me voorstellen dat de stijging in uw elektriciteitsverbruik vragen bij u oproept. Graag bekijk ik samen met u de jaarnota en de meterstanden. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected]. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.

Troubleshooter

brabak
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:04

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door brabak »

Voor een jurist is dit een prima onderbouwde reaktie :D :arrow:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

troubleshooter schreef:Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.

Troubleshooter
dan heb je duidelijk niet in je portemonnee gekeken.. Het meeste winst wordt gemaakt op vastgeroeste klanten, die te lui zijn om het uit te zoeken (overigens begrijpelijk). Dit geldt ook voor telefoonabonnementen, telkens overstappen is voor de consument het voordeligste omdat je als nieuwe klant vaak veel voordelen krijgt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pindakaaspotje schreef:
troubleshooter schreef:Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.

Troubleshooter
dan heb je duidelijk niet in je portemonnee gekeken.. Het meeste winst wordt gemaakt op vastgeroeste klanten, die te lui zijn om het uit te zoeken (overigens begrijpelijk). Dit geldt ook voor telefoonabonnementen, telkens overstappen is voor de consument het voordeligste omdat je als nieuwe klant vaak veel voordelen krijgt.
Dan zou je iedere paar jaar moeten overstappen, schiet voor geen meter op.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Ik ben twee keer overgestapt de laatste 3 jaar en heb daar toch (aantoonbaar) een 600 euro mee verdiend.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Chocomelk schreef:
Pindakaaspotje schreef:
troubleshooter schreef:Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.

Troubleshooter
dan heb je duidelijk niet in je portemonnee gekeken.. Het meeste winst wordt gemaakt op vastgeroeste klanten, die te lui zijn om het uit te zoeken (overigens begrijpelijk). Dit geldt ook voor telefoonabonnementen, telkens overstappen is voor de consument het voordeligste omdat je als nieuwe klant vaak veel voordelen krijgt.
Dan zou je iedere paar jaar moeten overstappen, schiet voor geen meter op.
het is wat werk maar scheelt wel flink wat euro's.. Voordeel is dat ze je ook niet zomaar kunnen afsluiten als het fout gaat (zoals wel gewoon gebeurt met telefoon)_

Gesloten