LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel TV

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door HCMV »

Hallo,

Sinds enkele weken ben ik nu abonnee van kpn en wel het glasvezel goud abonnement.
En uiteraard wilde ik alle gemakken hiervan ervaren dus heb ik direkt ook 4 van die tv stekkers gekocht.
Ideaal, ding in het stopkontakt, utp kabel naar de decoder en voila. Perfekt digitaal en hd kwaliteit tv...

Nou niet dus. Het beeld hapert continue en valt zelfs regelmatig kompleet uit, soms zelfs enkele minuten.

Kpn gebeld, en kreeg 2 opties: stekker in een ander kontakt steken ( op een andere groep ) of... jawel de tv bekabeld aansluiten.

Optie 1 hielp dus totaal niets, tv hapert nog steeds ook op een ander stopkontakt ( en ja die zit idd op een andere groep ).

Vandaag is er een monteur langs geweest voor dit euvel, en misschien raad u het al... De mooie tv stekkers kan ik maar beter niet gebruiken omdat het 220V netwerk niet stabiel genoeg is.
En eigenlijk zou KPN dit niet eens moeten verkopen zo verteld deze monteur mij, omdat het simpel weg niet goed werkt !

Nu ligt er een mooie kabel in mijn huis ( als test voor enkele dagen ), als het beeld nu wel goed blijft dan kan ik bellen voor een afspraak om al mijn tvs ! ( 4 stuks ) te bekabelen en dat voor het leuke bedrag van 58 euro per tv aansluiting !!

En dat terwijl ik dus net een 3 weken geleden 4 van die stekkerdozen van KPN kocht voor het luttele bedrag van 110 !!!

Waar bij KPN staat dat dit eigenlijk niet werkt, waarom vertellen de mensen aan de deur die mij dit aansmeren dit niet, en de service desk die ik belde om er nog 2 te bestellen waarom zeggen die niets???

Ik voel me behoorlijk gemangeld hiermee, krijg ik alsnog kabels in mijn hele huis en dat voor een enorme smak geld alles bij elkaar.

Dank u wel KPN !!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door tiptoo »

fijn he , kpn , waarom ze u niks vertellen?? denk omdat u nog weg had kennen gaan bij kpn en nu waarschijnlijk niet meer , hoop dat er een goede oplossing voor u komt!

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door HCMV »

fijn he , kpn , waarom ze u niks vertellen?? denk omdat u nog weg had kennen gaan bij kpn en nu waarschijnlijk niet meer , hoop dat er een goede oplossing voor u komt!
Nou het ging me er niet om om weer weg te gaan bij KPN, op een paar storingen na die ik tot nu toe gehad heb ben ik wel redelijk tevreden met het internet abonnement ( al haal ik bij lange na de 100/100 natuurlijk niet, 85/75 zijn de snelheden die ik nu al 2 weken zeer continue haal ).

Waar het me wel omgaat is dat ik nu dus 4 stekkerdozen gekocht heb, voor 110 euro, waar ik dus niets aan schijn te hebben omdat het slecht werkt.

En om normaal tv te moeten kijken moet ik dus per tv nu nog eens 58 euro betalen, dat slaat toch helemaal nergens op...

Ik ga KPN bellen en dan moeten ze die dingen maar terug nemen vind ik, ligt niet aan mijn stroom net of wat dan ook in huis dat het niet goed werkt ( volgens hun eigen monteur dus )

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door Frank444 »

Bedankt voor het delen van je ervaringen.

Volgend jaar sta ik voor de keuze tussen KPN, Plinq en Lijbrandt. Jouw ervaring steunt me in mijn keuze voor Lijbrandt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Radar gaat aan de slag met dit onderwerp en roept klanten op hun ervaringen te delen:

"Inmiddels hebben wij bij Radar veel klachten binnen gekregen over KPN Glasvezel. Wij zijn ook benieuwd naar uw ervaringen met KPN Glasvezel."

http://www.trosradar.nl/592/

Ik zou daar dus je ervaringen neerleggen.

hetbeest
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2010 10:17

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door hetbeest »

Iets meer dan een half jaar geleden ben ik naar de KPN shop in Almere gegaan voor een brons pakket (65 EUR/maand). De dame daar wees mij op de actie dat ik een half jaar zilver voor de prijs van brons kon krijgen. Dat heb ik gedaan na de expliciete vraag en daarop een bevestigend antwoord dat ik na dat half jaar zonder kosten terug kon stappen naar brons. Ik heb dat terugstappen een week geleden in gang gezet, maar het lukte de klantenservicemedewerker niet om mij terug te zetten naar brons. Hij heeft het doorgezet in de organisatie. Ik heb ondertussen nog een keer gebeld omdat er niets veranderd was en ik geen 80 EUR/maand wilde gaan betalen. Vanmorgen zat er een mail van de KPN Klantenservice in mijn mail dat de omzetting gebeurd is en dat ik nu 73 EUR/maand moet gaan betalen. 8 EUR meer! Dit zou liggen aan de TV ontvangers met harddisks. Voor zover ik me nog kan herinneren was het enige verschil tussen zilver en brons een half jaar geleden de snelheid van het internet en een aantal extra TV-kanalen. Ik kan dit nu (natuurlijk) niet meer teruglezen op de site van KPN. Maar sowieso heeft de medewerkster van de KPN shop mij gegarandeerd dat ik zonder kosten kon terugstappen naar brons. De klantenservice zegt nu dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat ik 65 EUR/maand ga betalen i.p.v. 73 EUR. Ik vind dit foutieve voorlichting en voel me nu opgelicht. De klantenservicemedewerker zet het nog wel door naar zijn supervisor, maar ik kreeg niet het idee dat dat veel ging helpen. Wat nu? Iemand enig idee? Is er een goed alternatief via glasvezel in Almere i.p.v. KPN?

Evert

iluvatar
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2010 14:29

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door iluvatar »

het hele probleem dan het haperende beeld wat u ondervaard is als gevolg van dat u 4 devolo's hebt aangesloten.
Boven de 3 wordt de overdracht inderdaad niet gegarandeerd en leidt tot dataverlies.
Als u opbelt naar de klantenservice en vraagt van ik wil een extra devolo was het misschien iets handiger geweest als u gezegd had dat u er 4 wilde aansluiten, dat staat niet in ons systeem hoeveel devolo's u al heeft.
Er gaan als u 4 aansluit wel vier signalen over het stroomnetwerk, tel daarbij op alle apparatuur die u nog in huis heeft staan, wasdrogers, magnetrons, vaatwasmachines, lcd tv en noem maar op, dan kunt u zich voorstellen dat het behoorlijk hectisch wordt op het netwerk.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door HCMV »

@iluvatar

beste iluvatar,

Ook met minder dan de 4 devolos krijg ik hetzelfde resultaat !
In het begin, toen het pakket dus nog maar net aangesloten was, had ik er dus maar 2 en hiervan gebruikte ik er de eerste 2 weken dus slechts 1. Met hetzelfde resultaat !

Ik heb toen ook direkt KPN erover gebeld, dus het aantal devolos is niet de oorzaak. Ook heb ik toen al gelijk getest door de devolos in verschillende stop contacten en via andere, minder belaste stroomgroepen, aan te sluiten.
Resultaat: zeer onstabiel en haperend beeld, vaak zelfs ook op de normale, niet HD, zenders !

Ook toen ik KPN belde heb ik heel duidelijk verteld dat ik al 2 devolos had en er nog 2 bij wilde voor extra televisies op de bovenverdieping, dit was totaal geen probleem dus volgens KPN.

Tot slot heeft KPN mij persoonlijk benaderd, en hebben ze toegezegd al mijn problemen geheel gratis te zullen gaan oplossen.
Dit gaat volgende week dus plaatsvinden, nieuwe modem, nieuwe kabels, geld retour voor de devolos, kabels worden onder de vloer getrokken en het teveel betaalde abonnementsgeld ( ivm de aktie ) wordt direkt geheel teruggestort.

Dit alles doet KPN geheel gratis, dus dat is wel weer een super service, al had men dat ook kunnen aanbieden voordat wij ons verhaal in de uitzending vertelden vind ik dan.

Mvg
Eddy Verbeek

KPNGlasvezel Webcare
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2010 15:40

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door KPNGlasvezel Webcare »

Geachte heer Verbeek,

In de grote meerderheid van de huishoudens is het geen probleem om gebruik te maken van de devolo's. Het is echter zo dat er een aantal oorzaken kunnen zijn waardoor het signaal niet goed verzonden kan worden.

De kwaliteit van het stroomnet is van belang ( bouwjaar van de woning ), maar ook de hoeveelheid apparaten dat is aangesloten op dezelfde stroomgroep.

We hebben onze processen inmiddels aangepast om zo u en ook andere klanten sneller van dienst te kunnen zijn op het moment dat er een storing optreedt met het draadloze systeem.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Webcare van KPN Glasvezel

SjaakK
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2011 20:08

Re: KPN Glasvezel TV

Ongelezen bericht door SjaakK »

Ik heb geen enkele Devolo, maar wel voortdurend stilstaand beeld. Hiervoor had ik interactieve TV via koper van KPN en had ik deze problemen niet. Mijn ervaring met glasvezel tot op heden is dat het alleen maar slechter geworden. Gesjoemel met de prijzen en een kwaliteit die nergens op lijkt. Het servicemenu heeft minder mogelijkheden dan voorheen.

Gesloten