Wie weet hoe het zit met de vorig jaar gelanceerde DVB-T2 techniek.
dit zou de nieuwe standaard voor DVB-T (digitenne) worden met 30% meer bandbreedte?
Helaas niets meer van gehoord.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie weet hoe het zit met de vorig jaar gelanceerde DVB-T2
Re: Wie weet hoe het zit met de vorig jaar gelanceerde DVB-T2
Een citaat uit Totaal-TV van 25 mei:
In Nederland zit overigens de overstap naar DVB-T2 er op korte termijn zeker niet in. In Nederland heeft Digitenne zeker te maken met capaciteitsproblemen. Digitenne kan het zenderaanbod hierdoor niet verder uitbreiden. KPN, de eigenaar van Digitenne, heeft echter te maken met het probleem dat veel Digitenne abonnees de digitale decoder in bruikleen van dit bedrijf hebben. Bij een overstap naar DVB-T2 moet KPN al deze bruikleen vervangen. En met de huidige populariteit van Digitenne gaat dit KPN vele tientallen miljoenen euro’s kosten.
dat zegt genoeg lijkt mij.......
In Nederland zit overigens de overstap naar DVB-T2 er op korte termijn zeker niet in. In Nederland heeft Digitenne zeker te maken met capaciteitsproblemen. Digitenne kan het zenderaanbod hierdoor niet verder uitbreiden. KPN, de eigenaar van Digitenne, heeft echter te maken met het probleem dat veel Digitenne abonnees de digitale decoder in bruikleen van dit bedrijf hebben. Bij een overstap naar DVB-T2 moet KPN al deze bruikleen vervangen. En met de huidige populariteit van Digitenne gaat dit KPN vele tientallen miljoenen euro’s kosten.
dat zegt genoeg lijkt mij.......
Re: Wie weet hoe het zit met de vorig jaar gelanceerde DVB-T2
Dat bedoelde ik in een andere topic (digitenne niet zo digitaal?). Nederland is te snel overgestapt op Digitenne het moest en zou als eerste er bij moeten zijn. Terwijl versie 1 achterhaald is. Net zoals DAB overigens. ZONDE! Volgens mij kun je met DVB-T2 ook in HD kwaliteit uitzenden. De zenders in Duitsland zijn ook veel sterk dan die van Nederland. Hier werken we maar met minimaal vermogen want Nederland zou Engeland of Duitsland eens storen. En dat wil het Agentschap Telecom absoluut niet!