Ah, ik zie ineens het topic van Rogiogi. Ik ben dus gewoon belazerd door NUON. Verklaart een hoop
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service? Nooit van gehoord bij NUON
Service? Nooit van gehoord bij NUON
Vorig jaar wilde ik weg als klant bij NUON. Zij boden mij echter een actietarief aan met een lager maandbedrag. Dit bedrag was gebaseerd op het verbruik van de afgelopen jaren want dat stond in de brief. Omdat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen, heb ik geprobeerd het maandbedrag te verhogen. Dit heb ik tot drie keer aan toe geprobeerd via de site, maar NUON voerde dit keer op keer niet door en elke keer gingen de maanden voorbij. Ik belde ze op of ik moest bijbetalen waarop ik als antwoord kreeg dat dat wel mee zou vallen want ik had minder electra verbruikt. Groot was mijn schrik toen ik 466 euro moest bijbetalen. Ik diende een bezwaar in en NUON reageerde daar op met vier standaard antwoordbrieven en later een medewerkster aan de telefoon die mij ijskoud liet weten dat ik het bedrag gewoon zou moeten betalen. Als je het maandbedrag verdeelt over de maanden dat ik terug ben gegaan naar NUON dan komt dit op 300 euro per maand!! Volgens mij is het bij een actietarief de bedoeling dat je minder betaalt en niet MEER! NUON komt mij in deze dan ook op geen enkele manier tegemoet. De dame liet mij ook nog even (klantvriendelijk als NUON is) weten dat als een betaling niet van de rekening afgeschreven kon worden, de betalingsregeling met onmiddelijke ingang ingetrokken zou worden. Ik betaal de rekening ineens en stap dan ook gelijk over naar een andere leverancier, ben ik van NUON af, voorgoed! 
Ah, ik zie ineens het topic van Rogiogi. Ik ben dus gewoon belazerd door NUON. Verklaart een hoop
Re: Service? Nooit van gehoord bij NUON
Hebt u de meterstanden gecontroleerd op uw rekening? Kloppen die? Zijn de meterstanden mogelijk geschat?
En over welke periode loopt deze rekening?
Welk termijnbedrag betaalde u? En naar welk termijnbedrag wilde u het verhogen? Toen u dat niet lukte via de site, hebt u toen meteen Nuon gebeld om aan te geven dat het verhogen via de Nuonsite niet lukte en het termijnbedrag alsnog telefonisch te verhogen?
Wanneer belde u met de vraag of u bij moest gaan betalen?
Dit zijn vragen die mee spelen in uw klacht maar die u helaas niet verteld.
En over welke periode loopt deze rekening?
Welk termijnbedrag betaalde u? En naar welk termijnbedrag wilde u het verhogen? Toen u dat niet lukte via de site, hebt u toen meteen Nuon gebeld om aan te geven dat het verhogen via de Nuonsite niet lukte en het termijnbedrag alsnog telefonisch te verhogen?
Wanneer belde u met de vraag of u bij moest gaan betalen?
Dit zijn vragen die mee spelen in uw klacht maar die u helaas niet verteld.
Dan zou het wel een erg lang proza worden als ik álle feiten hier neer moest zetten. Toen mij het actietarief werd aangeboden heb ik al gevraagd of het termijnbedrag niet hoger moest. Dat zou niet hoeven volgens deze persoon aangezien ik alle voorgaande jaren veel geld terug ontving en nu een actietarief had, zou ik gewoon maandelijks veel minder geld kwijt zijn. Ik heb via de site Mijn Nuon meerdere keren geprobeerd het bedrag op te hogen. Toen dit niet lukte heb ik gebeld en dit geregeld. Meteen heb ik gevraagd of ik bij moest betalen. Wanneer dit was staat bij NUON in het systeem. Déze dame zei mij dus dat ik minder electra verbruikt had en mijn rekening derhalve wel mee zou vallen. Waardoor ik me niet zo druk meer maakte. Wederom lukte het verhogen niet, dus weer geprobeerd op de site wat wéér niet doorgevoerd werd. Bewijzen en data staan in het bezwaarschrift, maar die waren niet nodig want er werd toch niet naar gekeken. Ik ben niet van plan continu met NUON te bellen aangezien dit een 0900 nummer betreft (wat ook al zeér klantonvriendelijk is, by the way!)
Vreemd, ik doe het altijd via internet ( verhogen of aanpassen ) , binnen 2 dagen een mail en binnen 5 werkdagen per post een bevestiging.
Hoezo is dat vreemd? Omdat het toevallig bij jou goed gaat, wil dat nog niet zeggen dat ze er bij de rest van de bevolking geen puinhoop van maken? Wat wél vreemd is, is dat ze het bij mij tot vier keer aan toe niet hebben doorgevoerd, zowel telefonisch niet als via 'Mijn Nuon' niet. Moet wel zeggen dat dit pas verkeerd ging vanaf het moment dat ik akkoord ben gegaan met het actietarief. Vanaf dat moment ging werkelijk alles fout. Maar goed, waar mensen werken, worden fouten gemaakt, daar gaat het niet om. Wat ik echter zó storend vind, is de arrogantie en de klantonvriendelijkheid. Ik heb in mijn bezwaarschrift gezet dat NUON meerdere keren in gebreke is gebleven en ik krijg een of andere miep van het callcenter die nergens vanaf weet en die geen beslissingen mag nemen. Kijk, om te horen dat ik 'gewoon moet betalen' hadden ze ook in een briefje kunnen zetten. Daar zou ik net zoveel aan gehad hebben, niks dus! Ze komen je dus op geen enkele manier tegemoet ook al maken ze fout op fout en kénnelijk vinden ze ook dat ze dat kunnen maken. Ach, ze moeten lekker zo doorgaan, raken ze vanzelf hun klanten kwijt.
Ramona:
Kloppen de meterstanden op uw jaarafrekening wel? Zowel de beginstanden als de eindstanden ?
Kloppen de meterstanden op uw jaarafrekening wel? Zowel de beginstanden als de eindstanden ?
Waarin en op welke manier vindt u dat nuon u tegemoet moet komen? Ik maak uit uw schrijven op dat uzelf hierover al een idee hebt!Ze komen je dus op geen enkele manier tegemoet (..)
Werkzaam bij NUON Shine?Shine schreef:Ramona:
Kloppen de meterstanden op uw jaarafrekening wel? Zowel de beginstanden als de eindstanden ?Waarin en op welke manier vindt u dat nuon u tegemoet moet komen? Ik maak uit uw schrijven op dat uzelf hierover al een idee hebt!Ze komen je dus op geen enkele manier tegemoet (..)
De meterstanden zijn het probleem niet. Dat actietarief wel! Ik heb niet méér verbruikt dan voorgaande jaren maar moet nu ineens wél een hoop bij betalen. Rara politiepet. Waar NUON mij in tegemoet had moeten komen is mij gewoon het actietarief laten betalen die ik ben overeengekomen met hen. Dus het overeengekomen maandbedrag, niet meer en niet minder.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte Ramona69,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u onder andere bezwaar maakt tegen de hoogte van de jaarafrekening.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u onder andere bezwaar maakt tegen de hoogte van de jaarafrekening.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
De meterstanden zijn het probleem niet. Dat actietarief wel
Graag antwoord op de vraag of de meterstanden kloppen.
Heb je dat actietarief zwart op wit en in hoeverre verschilt dat met wat je voorheen moest betalen.
Graag antwoord op de vraag of de meterstanden kloppen.
Heb je dat actietarief zwart op wit en in hoeverre verschilt dat met wat je voorheen moest betalen.
Ja en ook bij Essent, Eneco, Dong, Oxxio, en noem ze allemaal maar op.Ramona69 schreef:Werkzaam bij NUON Shine?Shine schreef:Ramona:
Kloppen de meterstanden op uw jaarafrekening wel? Zowel de beginstanden als de eindstanden ?Waarin en op welke manier vindt u dat nuon u tegemoet moet komen? Ik maak uit uw schrijven op dat uzelf hierover al een idee hebt!Ze komen je dus op geen enkele manier tegemoet (..)
Kortom, oud nieuws en geen nieuwe opmerking.
De reden dat u moet bijbetalen kunnen de meterstanden zijn. Als deze geschat zijn kunnen deze te hoog geschat zijn. Vandaar dat ik zo vraag naar de standen of deze wel kloppen met uw daadwerkelijke verbruik.De meterstanden zijn het probleem niet. Dat actietarief wel! Ik heb niet méér verbruikt dan voorgaande jaren maar moet nu ineens wél een hoop bij betalen. Rara politiepet. Waar NUON mij in tegemoet had moeten komen is mij gewoon het actietarief laten betalen die ik ben overeengekomen met hen. Dus het overeengekomen maandbedrag, niet meer en niet minder.
Een actietarief is een tarief wat u betalt per Kwh en/of per M3. Een termijnbedrag is een maandelijks voorschot op uw jaarnota en dus uw verbruik.
U gaat geen contractovereenkomst aan op een termijnbedrag maar op de prijs per KwH en/of M3 en dat is dan het actietarief en de contractovereenkomst.
U moet op uw jaarafrekening kijken of het gehanteerde KwH/M3 bedrag inderdaad het actietarief is wat in uw contract overeenkomst staat.
Klopt die prijsstelling is het verstandig om naar uw meterstanden en dus uw verbruik te kijken. Het kan ook zijn dat voorgaande jaren de meterstande geschat zijn en nu opgenomen door of uzelf of de meteropnemer. Mocht voorgaande jaar de standen te laag geschat zijn, krijgt u nu een naheffing op uw daadwerkelijke verbruik.
Immers:
Uw termijnbedrag was gebasseerd op een gemiddeld verbruik van de afgelopen jaren op uw adres. Echter, als uw verbruik hoger ligt ten opzichte van dat berekende gemiddelde historisch verbruik zult u bij de jaarafrekening moeten bijbetalen.Zij boden mij echter een actietarief aan met een lager maandbedrag. Dit bedrag was gebaseerd op het verbruik van de afgelopen jaren want dat stond in de brief.
Zoals reeds gezegd: actietarief slaat op de tariefstelling PER KwH/M3 en NOOIT op een termijnbedrag.
Maar goed, om de een of andere reden wilt u geen inzicht geven in uw meterstanden, maar verwacht daarentegen wel een helpende hand antwoord van forum participerenden.
Als u het antwoord van de nuon medewerker hebt gekregen, koppelt u dat dan ook terug? Zou voor overige lezers ook duidelijkheid kunnen geven.
actietarief slaat op de tariefstelling PER KwH/M3 en NOOIT op een termijnbedrag
Juistem
Juistem
........... en hoe is deze zaak nou opgelost? Wat was er nou daadwerkelijk aan de hand?
Een terugkoppeling zou prettig, om maar niet te spreken wel zo netjes en fatsoenlijk zijn!
Een terugkoppeling zou prettig, om maar niet te spreken wel zo netjes en fatsoenlijk zijn!