LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare gang van zaken bij Jysk!!Zeer teleurgesteld!!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
steven079
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 23:20

Rare gang van zaken bij Jysk!!Zeer teleurgesteld!!

Ongelezen bericht door steven079 »

Hierbij mijn verhaal en ervaring met jysk vestiging te Zoetermeer(http://www.jysk.nl) tuinmeubel set en medewerkers.....................

mailto jysk....

Beste heer /mevrouw

2010-05-29 heb ik in de vestiging zoetermeer (copeliaschouw) een tuin setje gekocht compleet met tafel en 4 stoelen(tafel tennessee+ 4 stoelen tarragona) We waren er heel blij mee ,precies wat we zocht.

Totdat we de set in elkaar zetten constateerde ik 1 tafel poot waarin er maar 1 schroefdraad in was getapt, er was er 1 vergeten te tappen, kan gebeuren dacht ik (zit nu met 1 schroef en 1 halve redelijk vast!) (verder nog geen melding van gedaan bij verkoper)

Maar het grootste probleem /gevaar) zit hem in de tuin stoelen, zodra ze onder de tafel staan zoals je ze aanschuif en stel je wilt zitten , je pakt hem aan de bovenkant zoals je normaal een stoel pakt en schuift hem naar achteren toe klapt hij vrijwel 9 van de 10x direct in de inklap stand , dit houd in als ik dit niet elke keer controlleerd en ik ga zitten op de tuinstoel ik dan dubbel klap en zo op de grond val, met alle gevolgen van dien, lijkt net of de stoelen niet goed vast blijven zitten in de uitklap stand, en meestal direct bij het oppakken inklapt. Vind dit gevaarlijk , en durf er zo niemand op te laten zitten stel iemand kijk niet en gaat zitten............en valt......stoelen kapot en misschien wel letsel.......Ik zelf en mijn vriendin vinden dat niet helemaal klopt, en zeker niet van de kwaliteit zijn wat we hadden verwacht! We zijn al 3 x terug gegaan naar de zaak te zoetermeer., verhaal uitgelegd , maar omdat er geen bedrijfs leider of manager aanwezig is kunnen of mogen ze geen beslissing nemen..............En wachten nog steeds op een oplossing.(vandaar deze mail naar de klanten service) Tevens is het bij alle 4 de stoelen en 2 die er in de winkel stonden ook.(door meerdere medewerkers geconstateerd)

Zou graag de set weer retour willen brengen en ons geld terug willen krijgen, een andere stoelen set is ook geen oplossing want die past niet bij de tafel.(orginele dozen zijn nog in ons bezit)

mail terug jysk...........

Goedendag,

Dank u wel voor uw bericht. Het spijt JYSK dat u een nare ervaring heeft met een aantal van onze producten. Wij hebben uw klacht door gestuurd naar de winkel in Zoetermeer, met het verzoek om te reageren naar u met een oplossing.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
XXXXX
Secretariaat / Customer Service
JYSK Nederland

Mijn aktie......

Aangezien ik een paar weken op vakantie ben geweest even laten rusten ,en nu weer terug ben ,heb ik tot mijn schrik geconstateerd dat de tafel die erbij zit nu zwarte soort lijkende schimmel vertoont!?(op het blad) op advies van de medewerker heb ik mijn tafel en bij behorende stoelen niet afgedekt, dit zou niet goed zijn en dit soort problemen voorkomen.......?had ik het nu maar wel afgedekt denk je dan...........Tevens heb ik natuurlijk de tafel bewerkt met een speciale teak olie, voor dat ik hem buiten heb gezet! Twijfels zijn er nu of dit wel echt teak hout is...............Ik zal morgen de zaak te zoetermeer weer bezoeken, en wil nu wel een passende oplossing dan wel me geld terug, want dit is niet de kwaliteit die past hierbij!!!

Terug gekomen bij de jysk te Zoetermeer, werd ik na enig aandringen in contact gebracht met manager die er toevallig was.

Hele verhaal uitgelegd, en vroeg of ik mijn geld terug mag(immers is de set pas 2 maanden in mijn bezit) de manager reageerd hierop , dat ze niet aan geld terug geven doen maar volgens de wet mogen ze een product tot 3 maal toe omruilen of een kado bon, zie dit eigelijk niet zo zitten, maar om ze als nog een kans te geven heb ik ervoor gekozen om de hele set om te ruilen! zo gezegt zo gedaan.

Werd een week later door een bezorgdienst de set opgehaald tevens direct de "nieuwe" set afgeleverd. Tot mijn verbazing waren de dozen van de 4 stoel verschillend van elkaar(dacht van dit is raar zijn toch immers dezelfde stoelen.....) en was er 2 dozen eerder open gemaakt en daarna weer afgedicht met tape.Dus ik alles uitgepakt en in elkaar gezet! Tot mijn stomme verbazing waren er 2 stoelen de leuningen scheef en staat de stoel wankel op de poten. Ik dacht van bah heb ik weer!!Ik de winkel jysk te Zoetermeer gebeld, en vertelde dat ik er helemaal klaar mee bent en dat ik het niet leuk vind! De medewerker gaf mijn gelijk en bied aan de set terug te brengen naar de winkel zodat ik mijn geld terug krijg, dit verbaast me weer , de manager zei toch eerst 3x omruilen of kado bon(ze spreken zich zo wel tegen) En nu kan een medewerker ineens wel de beslissing nemen mijn het geld te retouren? raar.......maar ja krijg me geld nu wel terug.

Dus ik die dag een uur later bij de winkel, spullen uit de auto gehaald en in de winkel gezet, spreek de medwerker aan van dat ik gebeld had en de set komt terug brengen en ik mijn geld terug wilt, nu komt het mooie.................De medewerker zegt: nou dat kan niet want ik heb het geld niet in de kassa, kan u het geld niet terug gegeven,(zonet nog wel bevestigd via de telefoon door een medewerker) nou dan weet je het wel ging aardig uit me dak!!!Ik ben toch bij een winkel/bedrijf daar word toch omzet gedraait ect ect ect!!!het bedrag is maar 470,-..............Nee we hebben het niet in de kassa we moeten eerst "sparen" zegt een medewekster.................U heeft toch ook niet zo veel geld opzak word er dan gezegt(hele rare uitlatingen van een medewerker van een bedrijf)Belachelijk dat ze zo met klanten om gaan, heb dit nog nooit mee gemaakt bahhhhhhh Ben diep diep en ook zeer teleurgesteld in deze Winkel JYSK!!!!!!!!!!!!! Heb nu met veel moeite een klein bedrag gekregen en moet de rest 1 dag later dan wel in de koopavond ophalen!!! diep triest dit,ze moesten zich schamen( dat ze zich een bedrijf/winkel noemen die zo met klanten om gaan!)

excuus voor eventuele typfouten....

Daisy25
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010 19:45

Re: Rare gang van zaken bij Jysk!!Zeer teleurgesteld!!

Ongelezen bericht door Daisy25 »

Wat schandalig zeg. Het is wel duidelijk dat de communicatie daar belabberd is. Echt terecht dat je zo boos bent geworden.

Alleen van die kassa kan wel kloppen hoor. Daar kan de cassiere ook niets aan doen. In de kassa zit altijd maar een bepaald bedrag wat je in je kassa mag hebben. Dat is meestal rond de 250 euro.

Gesloten