LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
thepet
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2009 19:27

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door thepet »

Hallo, zelf ben ik al bijna 7 jaar bij pico-bello.
Op zich had ik positieve ervaringen met de huisdierenverzekering.

Kleine bedragen werden vergoed, weliswaar niet het gehele bedrag wat ik declareerde maar meestal een vergoeding van 70% van de ingediende declaratie.
Uiteraard na 2 maanden werden deze bedragen uitgekeerd en was dit altijd onder de 100 euro.

Maar nu is onze hond een hartpatient geworden, dus kosten voor de echo, rontgen, onderzoeken, medicijnen en consulten, liepen al aardig op tot boven de 600 euro.
Gelijk mijn totale declaratie ingediend bij pico-bello.
Na 2 maanden geen reactie van pico-bello, en na lang bellen kregen we eindelijk te horen dat de declaratie's de 15e van die maand worden uitbetaald.
Dus weer afwachten...

Inderdaad een vergoeding van 116 euro gekregen, geen overzicht hoe ze aan dit bedrag komen.
Geadviseerde dieet voeding wordt niet vergoed dus heb ik niet gedeclareerd bij pico-bello.

Inmiddels zit mijn hond aan de dagelijkse hart-medicatie wat oploopt tot 80 euro per maand.
Uiteraard deze kosten gedeclareerd en wat blijkt.
Krijgen we een brief van pico-Bello met alleen de volgende tekst erin:

Medicatie voor chronische aandoeningen vallen onder de medische uitsluiting.

Oftewel opeens is het hart probleem van mijn hond chronisch geworden en keert pico-bello dus niets meer uit, wat met hart medicatie te maken heeft.

kortom waarom heb ik dan deze verzekering ?

vhaakman
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2009 15:43

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door vhaakman »

inderdaad, kijk goed uit voor je de verzekering afsluit, op http://www.verzeo.nl staat een overzicht van verzekeringen die als alternatief ingezet kunnen worden.

roziena
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 19:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door roziena »

helaas ! maar waar > ook ik ben opgelicht door de huisdierenverzekering
pico bello.
je komt er pas achter als je onkosten hebt gemaakt en het gaat declareren.
nota en brieven gewoon en aangetekend opgestuurd,emails verzonden.ze geven niet thuis en als je een antwoord krijgt weten ze van niets.
ik ben nu al bijna een half jaar bezig om geld terug te krijgen.
mijn automatische betalingen heb ik gelukkig stopgezet.
hoe gaat dit verder ! het blijkt dat ze al jaren zo bezig zijn.nooit geweten.
wat een herkenningspunten lees ik van gedupeerden.het moet nu stopgezet worden want anders gaan ze jaren door.

guus11
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2010 05:31

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door guus11 »

ik lees veel over pico bello.
ik heb ze een mail gestuurd en gezegt dat ik wel een verzekering wil voor mijn hond, maar dat ik wel op tijd mijn geld wil hebben als ik een declaratie opstuur.
en zo niet dat ik dan gelijk de verzekering weer stopzet.
als antwoord kreeg ik van pico bello dat ik nog niet eens verzekerd was en nu al commentaar had.
ze zijden ook dat niemand een hond van 8 jaar zou verzekeren.
mis want zit nu bij petplan.
als ik pico bello zo hoor zou ik daar nooit geen verzekering bij willen.
dat zijn vreemde type,s.
guus. :?

guus11
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2010 05:31

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door guus11 »

neem daar maar nooit een verzekering voor je huisdier.
het zijn gewoon particulieren en niks geen maatschappij of zo.
ze zijn ook nergens bij aangesloten (vereniging).
declaratie,s worden toch niet uitbetaald zie ik.

Cornell5
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:14

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Cornell5 »

Zou iemand mij het bankrekening nummer willen doormailen
van PicoBello dierenverzekering?

Dan kan ik namelijk bij mijn Postbank via klantenservice de
afschrijvingen van PicoBello blokkeren!!!!

Zit nl. nog te wachten op mijn Polis die ik waarschijnlijk te laat zal
ontvangen van PicoBello om deze binnen 10 dagen stop te zetten!
Ik heb de verz. 05-08-2010 aangevraagd.
mailen kan ook naar mijn providermailbox [email protected]
b.v.d. Cornell

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Cornell5 schreef:Zou iemand mij het bankrekening nummer willen doormailen
van PicoBello dierenverzekering?

Dan kan ik namelijk bij mijn Postbank via klantenservice de
afschrijvingen van PicoBello blokkeren!!!!

Zit nl. nog te wachten op mijn Polis die ik waarschijnlijk te laat zal
ontvangen van PicoBello om deze binnen 10 dagen stop te zetten!
Ik heb de verz. 05-08-2010 aangevraagd.
mailen kan ook naar mijn providermailbox [email protected]
b.v.d. Cornell
Je kunt toch op je bankafschriften zien naar welk rekeningnummer jij geld hebt overgemaakt voor je verzekering?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door tiptoo »

Cornell5 schreef: mailen kan ook naar mijn providermailbox [email protected]
b.v.d. Cornell

als je spam wil hebben moet je je mailadres laten staan , niet verstandig!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan hier een wegwerp emailadres aanmaken dat maximaal 1 maand geldig is: http://www.jetable.org/nl/index Lijkt me inderdaad slimmer ivm spam.

Verder neigt elke huisdierenverzekering naar flessetrekkerij. Ik kan niet begrijpen dat mensen hier aan beginnen. Angst en onzekerheid afkopen? Het is beter om die angst en onzekerheid te relativeren. En als je daar behoefte aan hebt een apart spaarpotje voor Fikkie of Minoes aan te maken. Bijvoorbeeld automatisch 15 euro per maand laten storten op een spaarrekening. Zo spaar je over de jaren een flink bedrag op dat je kan gebruiken mocht het ooit nodig zijn. Om het nog makkelijker te maken kun je gewoon de premiebedragen die verzekeraars hanteren gebruiken voor het bedrag dat je maandelijks op je spaarrekening stort:
http://www.trekpleisterverzekeringen.nl ... uiten.aspx Dan zit je in elk geval "Pico Bello!"

Bijkomend zeer groot voordeel is dat je nooit iets (aangetekend) hoeft te declareren. Scheelt een hoop werk, ergernis, teleurstelling en het gevoel te zijn bedrogen door "de kleine lettertjes". Die veel mensen liever niet lezen. Met name de paragraaf "uitsluitingen" wordt snel overgeslagen.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Bob Schurkjens schreef:Verder neigt elke huisdierenverzekering naar flessetrekkerij. Ik kan niet begrijpen dat mensen hier aan beginnen. Angst en onzekerheid afkopen? Het is beter om die angst en onzekerheid te relativeren. En als je daar behoefte aan hebt een apart spaarpotje voor Fikkie of Minoes aan te maken. Bijvoorbeeld automatisch 15 euro per maand laten storten op een spaarrekening. Zo spaar je over de jaren een flink bedrag op dat je kan gebruiken mocht het ooit nodig zijn. Om het nog makkelijker te maken kun je gewoon de premiebedragen die verzekeraars hanteren gebruiken voor het bedrag dat je maandelijks op je spaarrekening stort:
http://www.trekpleisterverzekeringen.nl ... uiten.aspx Dan zit je in elk geval "Pico Bello!"

Bijkomend zeer groot voordeel is dat je nooit iets (aangetekend) hoeft te declareren. Scheelt een hoop werk, ergernis, teleurstelling en het gevoel te zijn bedrogen door "de kleine lettertjes". Die veel mensen liever niet lezen. Met name de paragraaf "uitsluitingen" wordt snel overgeslagen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Onze reu is vorige maand geopereerd. Zijn milt is verwijderd en daarna is hij nog twee dagen opgenomen geweest. Samen met alle medicatie voor de weken daarna waren we € 1100,- kwijt. Dat had een dierenverzekeraar uitgekeerd en dat had je met € 15,- per maand nooit bij elkaar gespaard.
Ook een dierenverzekering is, net zoals iedere andere verzekering, een keuze. Een woonhuis- of rechtsbijstandverzekering heb je doorgaans ook niet nodig en je betaalt er wel iedere maand premie voor. Maar àls je huis afbrandt of je een juridisch geschil hebt, financieel je dat niet zomaar even met je spaargeld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Samen met alle medicatie voor de weken daarna waren we € 1100,- kwijt. Dat had een dierenverzekeraar uitgekeerd en dat had je met € 15,- per maand nooit bij elkaar gespaard.
Natuurlijk behoorlijk slikken, zo'n uitgave. En hopelijk gaat het weer een stuk beter met je hond. Maar ik blijf bij mijn standpunt. Inderdaad is 15 euro te weinig als je een hond hebt. Zoals ik al aangaf is het verstandig de premiebedragen te volgen die de verzekeraars hanteren. Voor een hond zit je dan al snel op 20 à 25 euro per maand. Dan had je in 4 jaar zo'n 1100 euro bij elkaar gespaard. Er van uitgaande dat je hond niet elk jaar zo'n kostenpost vormt.... Verder ga je er voetstoots van uit dat je die 1100 euro geheel vergoed had gekregen van een dierenverzekeraar. Dat is dus niet zo. Ten hoogste wordt slechts een deel vergoed bij de doorsnee dierenverzekering. Op een heel "gemiddeld" dierenleven ben je via een verzekeraar altijd duurder uit dan wanneer je de kosten zelf draagt. Dat kan ook niet anders, want die verzekeraars moeten per saldo wél geld overhouden, anders kunnen ze niet bestaan.

Het meest lullige aan deze verzekeringen is dat je verplicht wordt een overlijdensverklaring van de dierenarts te overleggen nadat je huisdier is overleden om de verzekering te kunnen beëindigen. De kosten daarvan moet je gewoon zelf betalen.

Ruudje M
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 10:53

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ruudje M »

Ik heb dezelfde slechte ervaringen met Pico Bello.

Telefonisch zijn ze niet te bereiken, heel erg vreemd anno 2010, maar ook gewoon erg lastig.
Schriftelijk alleen via een postbusnummer en geen adres. Dan denk ik al, wat heb je te verbergen als je niet wilt laten weten waar je zit.
Reacties gaan alleen via de e-mail. D Wat zouden mensen moeten doen die geen computer hebben, lijkt met toch erg lastig.
Op e-mail wordt erg kort, slordig, en vaak bot gereageerd. in ieder geval niet erg professioneel en zeker niet klantvriendelijk.
Als je hier dan een keer een opmerking over maakt worden ze heel negatief en zeggen ze als je niet tevreden bent je toch lekker naar een ander kan gaan.
Nee, de cursus klantvriendelijkheid hebben ze zeker overgeslagen.

Ook de declaraties zijn veel minder dan je zou verwachten.
Begin dit jaar 3 declaraties ingedien met een totaalbedrag van 268 euro, hiervan heb ik slechts 102 euro vergoed gekregen. Hier diverse mails over gestuurd, maar elke keer krijg je een korte nietszeggende reactie terug en wordt er op jouw vragen niet echt ingegaan.
Telkens worden er bepaalde zaken niet vergoed of slechts een klein percentage.
Vergoedingen worden gedaan zonder btw, die moet je dus alsnog zelf betalen.

Ik zou zeker, voor een ieder die overweegt een dierenverzekering af te sluiten, deze Pico Bello ten zeerste afraden.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Dit topic bestaat al sinds begin 2007. Zelf zaten wij met onze honden bij Pico Bello van juli 2004 t/m september 2005. Toen was voor ons al duidelijk wat voor malafide verzekeringsmaatschappij dit was. Inmiddels zijn we vijf jaar verder en blijkbaar kunnen deze mensen nog steeds op exact dezelfde voet verder opereren en zijn er nog steeds mensen die een verzekering bij hun afsluiten. Dat verbaast me anno 2010, waarin je alles van te voren tot op de draad uit kunt zoeken, eigenlijk wel?

Ruudje M
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 10:53

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ruudje M »

Mijn verzekering liep al vanaf 2006 bij Picobello.
Rond die tijd waren er nog nauwelijks berichten over deze maatschappij.
Pas dit jaar heb ik de eerste declaraties opgestuurd en ben er toen pas achter gekomen hoe slecht deze maatschappij is.

Ik heb ook nog een verzekering lopen voor mijn andere katten maar dan bij Petplan.
Vorig jaar een declaratie ingediend voor een operatie van 1 van onze katten.
Gehele bedrag, minus eigen risico, netjes binnen 2 weken vergoed.
Kijk, het kan dus wel.
Tot op heden ben ik tevreden over Petplan.

Adrie Spring
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 15:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Adrie Spring »

Er zijn diverse maatschappijen die op dit moment goede verzekeringen afsluiten, ik zou op een vergelijkingssite er gewoon meerdere vergelijken. Heb zelf een verzekering bij De Nationale huisdierenverzekering. Bevalt me prima en was ook niet duur.

Groet Adrie

MirandaM
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2010 10:33

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MirandaM »

Ook wij hebben zeer slechte ervaringen met Pico Bello. Zij betalen werkelijk geen rekeningen uit. Na veel dreigen is het ons gelukt de verzekering stop te zetten, de premies van jaren zijn wij helaas kwijt. Pure oplichters!!!!! :evil: :twisted:

DINI
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2010 11:41

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door DINI »

25-010-2010

Dierenverzekering van PICO BELLO is pure oplichting.

Zij keren niets uit zijn niet bereikbaar en reageren ook niet op mail.
Hun adres te Losser krijg je voice mail spreek je in bellen echt niet terug hun prive nummer te Gronau Duitsland bestaat niet meer.

Ik heb alles keurig opgestuurt maar vervolgens niets meer vernomen van PICO BELLO.
Wel hebben zij onlangs de premie afgetrokken van mijn giro rek:
Zij bestaan nog wel dus en gaan gewoon door met dierenliefhebbers op te lichten.

Als iemand een goede raad weet om deze mensen te stoppen met deze praktijken verneem ik het graag.

Ik hoop dat het een waarschuwing is voor anderen je beestje ziek of dat is overleden in mijn geval is al erg genoeg.

Dini

broka
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door broka »

Pico Bello verzekering niet te vertrouwen, via advocatuur mijn recht moeten halen, ze gooien je eruit bij leeftijd van je dier rond 7 - 8 jaar zonder enige mededelingen,Dit is bij mijn 2e hond weer gebeurd, advocaat ingeschakeld en vervolgens gewonnen
Een advies: nooit verzekeren bij Pico Bello club.Nooit doen.

Thijzzz
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2005 19:01

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Thijzzz »

Heel vervelend dat Pico Bello op deze manier met zijn klanten omgaat, sterkte voor iedereen die met ze in de clinch ligt. Ik ken ze gelukkig niet persoonlijk, mijn katten zijn verzekerd bij Dier & Zorg (onderdeel van Proteq). Over hen ben ik zeer tevreden. Tot nu toe altijd snelle uitkeringen van declaraties en duidelijk antwoord bij vragen. Ik meen ook dat zij één van de eerste aanbieders waren van ziektekostenverzekeringen voor huisdieren.

cindymarco
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2012 15:01

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door cindymarco »

ik heb jaren geleden indd ook een verzekering bij pico bello gehad heb hem opgezegd omdat als ik een rekening stuurde dan werd dat niet vergoed,nu maak ik net de post open je raad t nooit een brief van pico bello dat ze de premie niet af konden houden over ik t over wil maken ik gelijk gebeld maar zoals gewoonlijk niet in gebruik moet via mail dus ik ben benieuwd de verzekering heb ik al zeker 5 jaar geleden opgezegd heel raar !! ben benieuwd of er meer mensen zijn die de verzekering op hebben gezegd nu ineens weer bericht krijgen

Gesloten