LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Häcker: oude of nieuwe lijn?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pluckymrx
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:03

Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door pluckymrx »

Kan iemand me helpen met het volgende probleem:

ik ben me enige tijd aan het verdiepen in een nieuwe keuken. Ik ben uitgekomen op een systemat gl. Nu komt de vraag: bij de ene zaak krijg ik een offerte waar Systemat 4030 GL op staat, de andere zaak een offerte Häcker Systemat ClassicArt Faro.

Op de site van Hacker staan drie lijnen: de gewone classic lijn, de Systemat en de Edition. Zoals ik eerder begreep is de Systemat iets luxer dan de classic lijn, maar gaan de namen veranderen?

Is het zo dat in de toekomst Häcker alleen nog Classic en Edition lijn gaat uitbrengen en dat Systemat wegvalt, of heb ik offertes gekregen van twee verschillende keukens?

Ik hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door Kulta »

Hai,

Systemat 4030 GL = Edition. Nog leverbaar tot het einde van het jaar.

Systemat ClassicArt is de greeploze uitvoering van Classic

In de (nabije) toekomst gaan er 3 lijnen overblijven

Classic
Systemat
Emotion

in de greeploze uitvoering krijgen ze de extensie Art dus:

ClassicArt
SystematArt
EmotionArt

Je hebt nu een offerte van 2 verschillende keukens. De Systemat 4030 gl (edition) zou de duurdere moeten zijn.

Optisch verschil. Bij de systemat / edition zijn de korven uitgevoerd met glazen zijpanelen en met rubber slipmatten. Verder is er nog fluiterprofiel te vinden in de kopse kant van de korpus. Dit alles heeft de ClassicArt niet.

Verder heeft de Systemat/ Edition een standaard korpusdiepte van 61 cm (met een standaard blad van 63.5 cm) en de ClassicArt een korpus diepte van 56 (met een standaard blad diepte van 58.5 cm)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden.

Ga anders naar een gerenomeerde keukenzaak en laat je de verschillen uitleggen. Een beetje Häcker dealer kan je de verschillen laten zien aan de hand van de opgestelde modellen.

pluckymrx
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:03

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door pluckymrx »

Dank je wel voor de reactie. Bij de offerte van de ClassicArt stond ook nog uitvoering Nova deluxe. Dit zijn glazen zijwanden en antislipmatten extra. Als ik dus goed begrijp is het enige verschil dan de maat en dat fluisterprofiel. Voor de rest zijn de keukens kwalitatief even goed?

De offertes hebben precies dezelfde apparaten en blad. De systemat is in de offerte €1500,- duurder dan de ClassicArt met nova deluxe.

Dus mijn conclusie is terecht als ik bij deze voor de classicArt ga?

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door Kulta »

NOVA deluxe pro is de benaming van de standaard korven van de classic(Art) lijn.

Deze worden geleverd zonder slipmatten (optioneel en meerprijs) en ZONDER (ook niet tegen meerprijs) glazen zijwanden.

Kijk even naar de diepte van het werkblad. Is deze bij beide keukens hetzelfde? Vraag anders of de aanbieder van de 4030GL je een offerte wil maken met de korpus oo 560mm diep en een daarbij passend werkblad (tot maximaal 600m) om zo binnen een gunstiger staffel te komen. Daar kan een deel van het prijsverschil liggen. (Of vraag je ClassicArt leverancier om het blad naar 635mm diep te brengen en kijk wat er uit komt)

Wel vreemd dat je niet een leverancier hebt die je een offerte voor beide producten kan geven. Het blijft Häcker en zolang het geen Emotion is, zouden allebei de leveranciers beide producten moeten kunnen leveren.

pluckymrx
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:03

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door pluckymrx »

ik ben gisteren naar een andere zaak gegaan. Deze kon me melden dat de systemat gewoon leverbaar gaat blijven, omdat ze ingezien hebben een fout gemaakt te hebben.

Maar nu de vraag: hier heb ik een berekening laten maken van een activ systemat av 4030GL magnolia hoogglans.

Wat zou ongeveer het prijsverschil moeten zijn tussen een systemat en een classic keuken, als ik precies dezelfde apparaten en kraan en bak gebruik?

de systemat keuken zit op 13.000 euro alles inclusief. Wat zou ongeveer de classic keuken van hacker zitten?

Tweede vraag: het enige verschil tussen de systemat en de hacker is de luxe van de lade als ik het goed heb?

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door Kulta »

Edition, de (oude) greeploze lijn van Hacker blijft leverbaar tot het einde van het jaar.

Systemat Art de (huidige) greeploze lijn van Hacker is gewoon leverbaar.

Is de winkel waar je geweest bent een Grando? (De jongens van Grando hier in de buurt blijven bij hoog en bij laag beweren dat Hakcer speciaal voor hun een lijn in het programma houdt)

Verder is het verschil tussen de Systemat Art en de Classic Art, oa de korpus diepte. Ook zijn er veschillen in de mogelijkheden wat betreft het door laten lopen van de greeplijst in de zijwand van de kast, zodat wangen overbodig zijn.

Vraag aan de keukenzaak waar je geweest bent of hij je het verschil even laat zien. Maakt een heleboel duidelijk.

pluckymrx
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:03

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door pluckymrx »

ik ben bij 2 zaken geweest: beide zelfstandige.
Bij 1 staat in de offerte: Hacker activ systemat classic art keuken, uitvoering Faro. hierbij twijfel ik of het een systemat is of een classic keuken. De andere is een duidelijke offerte waar av 4030 GL op staat.

Bij de eerste is een plint van 17 + kast + 5 mm blad. als ik dit bereken met de hoogte van systemat en de classic, dan lijkt me dit een classic keuken.

Bij de duidelijke offerte is de plint maar 10 cm + kast + 6mm.

Kulta, zou jij heel kort de duidelijke verschillen kunnen noemen tussen de activ en de classic?

is het verder aan te raden om bij prijsverschil toch voor de systemat te gaan of merk je in gebruik eigenlijk geen verschil in kwaliteit?

Alvast bedankt!!!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door Kulta »

Hi,

Bij de Classic lijn (zowel met greep als greeploos) maakt Häcker gebruik van namen, Bij Activ, Systemat en Emotion, maken ze gebruik van nummers

Dus Faro is Classic (Art) hoogglans gelakt in oudwit of magnolia
AV 4030 GL is Activ/Systemat greeploos hoogglans gelakt (meerdere kleuren mogelijk)

Het verhaal van je plint , kast hoogte en werkblad begrijp ik niet helemaal.

Het verschil in korpushoogte: is te verwaarlozen.
721 mm bij Classic Art en 720 mm bij Activ Systemat Art

Korpus diepte onderkasten (zonder deurfront)
Standaard 560 mm bij Classic Art en 615 mm bij Activ Systemat Art

Dit betekent dat wanneer je een blad neemt in de standaard diepte, het blad bij Classic Art 585 mm diep wordt en bij Activ Systemat Art 635 mm

Bij Classic Art is er de mogelijkheid om bij de eindkasten, de greeplijst in de korpus te laten vallen. Dus je kunt zonder wang werken. (kostenbesparend doordat er geen wangen worden gebruikt, en het werkblad minder diep is ; tot 600 mm) Dit houdt wel in dat wanneer je een dieper blad wilt, je wel wangen nodig hebt (of het keukendeel moet tussen twee muren staan)

Korpus diepte bovenkasten (zonder deurfront)
Standaard 325 mm bij Classic Art en 350 mm bij Activ Systemat Art

Ladesysteem: NOVA deluxe pro in Classic Art (metalen stang, zonder mogelijkheid tot glas) Metro Line (met dikkere metalen stang/staaf) in de Activ Systemat Art uitvoering. Te upgraden naar Metro Glas (met glazen zijwanden)

Binnenkleur kasten: Classic (Art) wit. Activ Systemat (Art) Domino kleurig (soort van gemêleerd grijs wit, zodat beschadigingen van het schuiven van de kopjes en borden niet zo snel zichtbaar zijn)

In gebruik merk je waarschijnlijk geen verschil in kwaliteit.

Wel in het uiterlijk van de keuken, omdat er in de Activ Systemat Art gewerkt moet worden met wangen.

Afhankelijk van de uitvoering van de wang en van de stijl van de ontwerper van de keuken( hoe consequent wordt het gebruik van de wangen doorgezet) brengt dit ook een bepaald prijskaartje met zich mee.

Omdat dit afhankelijk is van meerder factoren (hoeveel wangen, welke uitvoering, welke maten, etc.) is het niet mogelijk om even te roepen wat dat procentueel zou zijn.

Ik zou wel van beide leveranciers een offerte van de keuken in dezelfde uitvoering willen hebben. Dan krijg je een eerlijk vergelijk. (ik denk ook dat je leverancier van Activ Systemat Art dit op prijst stelt)

Zelf zou ik kiezen voor de Activ Systemat Art uitvoering. Bij greeploos vindt ik dat er een wang als afsluiting moet worden geplaatst en de korven vindt ik simpelweg mooier.

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: Häcker: oude of nieuwe lijn?

Ongelezen bericht door Skypo »

.

Gesloten