| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] veel te hoge facturen hi mobiel internet
-
Michadeboer
veel te hoge facturen hi mobiel internet
Na een heerlijke vakantie op cyprus presenteerde HI een rekening van €500+ voor het gebruik van 20mb mobiel internet. Nu ben ik best waakzaam en alert op dit soort dingen dus ik had van te voren uitgezocht wat de tarieven waren op Cyprus om niet voor verassingen komen te staan.
Nu presenteerd HI een tarievenlijst op http://www.hi.nl waar terug te vinden is dat per mb € 2,95 in rekening wordt gebracht. Dat is een heel ander bedrag dan de € 20 euro per mb wat mij is gefactureerd.
Nu dacht ik, dit is snel opgelost, een foutieve factuur gestuurd, kan gebeuren.
Contact met de klantenservice:
Meneer; het gebeurd wel eens dat als u in land a bent dat u via land b belt of internet, hier zijn wij niet verantwoordelijk voor. Na mijn klacht eindeloos te herhalen kon meneer mij financieel tegemoet komen met 100 euro. Ik was perplex.
Na 5 contacten met de helpdesk is er nog steeds geen oplossing. Er is een automatisch incasso afgeschreven van €100,- + en als ik niet snel de andere factuur betaal dan wordt ik afgesloten met alle gevolgen van dien (bkr etc) Ik ben dus gewoon verplicht om betalingen te doen die onrechtmatig zijn.
Trouwens, ik zag op tv dat mevrouw Kroes had geregeld dat je maximaal 50 euro aan data kunt gebruiken en dat de dienst hierna geblokkeerd wordt en dat je een waarschuwing dient te krijgen bij 80%, dit is allemaal niet gebeurt..
Wat moet ik nu nog doen?
Nu presenteerd HI een tarievenlijst op http://www.hi.nl waar terug te vinden is dat per mb € 2,95 in rekening wordt gebracht. Dat is een heel ander bedrag dan de € 20 euro per mb wat mij is gefactureerd.
Nu dacht ik, dit is snel opgelost, een foutieve factuur gestuurd, kan gebeuren.
Contact met de klantenservice:
Meneer; het gebeurd wel eens dat als u in land a bent dat u via land b belt of internet, hier zijn wij niet verantwoordelijk voor. Na mijn klacht eindeloos te herhalen kon meneer mij financieel tegemoet komen met 100 euro. Ik was perplex.
Na 5 contacten met de helpdesk is er nog steeds geen oplossing. Er is een automatisch incasso afgeschreven van €100,- + en als ik niet snel de andere factuur betaal dan wordt ik afgesloten met alle gevolgen van dien (bkr etc) Ik ben dus gewoon verplicht om betalingen te doen die onrechtmatig zijn.
Trouwens, ik zag op tv dat mevrouw Kroes had geregeld dat je maximaal 50 euro aan data kunt gebruiken en dat de dienst hierna geblokkeerd wordt en dat je een waarschuwing dient te krijgen bij 80%, dit is allemaal niet gebeurt..
Wat moet ik nu nog doen?
Re: veel te hoge facturen hi mobiel internet
Wanneer was je op vakantie? De maandelijkse limiet is pas officieel ingegaan per 1 juli als ik me niet vergis. Als je vakantie daarvoor was geld die regel niet voor jou.
Maar voor het gebruik van 20mb internet een rekening van 500 euro? Ik zie ook op de site van Hi dat je op z'n meest 3,95 betaald per mb, dus dan zou 80 eerder kloppen.
Maar wat zegt Hi over het verbruik, waar baseren ze dat bedrag op?
Maar voor het gebruik van 20mb internet een rekening van 500 euro? Ik zie ook op de site van Hi dat je op z'n meest 3,95 betaald per mb, dus dan zou 80 eerder kloppen.
Maar wat zegt Hi over het verbruik, waar baseren ze dat bedrag op?
-
Michadeboer
De tarieven die in rekening zijn gebracht zijn de turkse tarieven. Met andere woorden ik heb via een turkse provider gebruik gemaakt van internet. Nu zal het vast te maken hebben met de politieke situatie op Cyprus.
De turken hebben het noordelijke deel van Cyprus een tijd geleden bezet. Alleen turkije erkend, als enige land, dit als haar grondgebied. De EU erkend deze situatie niet.
Kortom:
Officieel is zowel het noordelijke als het zuidelijke gedeelte van Cyprus en officieel is het noordelijke gedeelte niet van Turkije.
Als consument zijnde heb ik voldoende uitgezocht welke tarieven Hi hanteerde in dat grondgebied. In hoeverre zijn deze publicaties van tarieven etc. bindend?
Welke stappen kan ik nemen om HI te dwingen deze fout te herstellen?
Graag reacties..
De turken hebben het noordelijke deel van Cyprus een tijd geleden bezet. Alleen turkije erkend, als enige land, dit als haar grondgebied. De EU erkend deze situatie niet.
Kortom:
Officieel is zowel het noordelijke als het zuidelijke gedeelte van Cyprus en officieel is het noordelijke gedeelte niet van Turkije.
Als consument zijnde heb ik voldoende uitgezocht welke tarieven Hi hanteerde in dat grondgebied. In hoeverre zijn deze publicaties van tarieven etc. bindend?
Welke stappen kan ik nemen om HI te dwingen deze fout te herstellen?
Graag reacties..
Ik heb het niet opgezocht, maar heeft Hi geen lijst met roamingpartners per land? Dan had je kunnen zien wanneer je via een Cypriotisch netwerk verbinding maakt of via een Turks netwerk
-
Michadeboer
Dit wordt mij te ingewikkeld.
Alvorens ik op vakantie ging heb ik de tarieven gecontroleerd. Op hi.nl staat: Cyprus €2.95 per mb. Dan ga ik toch niet uitzoeken via welke roaming dinges ik aan het bellen ben?
Ik weet niet eens wat het betekend..
Ik vind het de taak van HI om inzichtelijk te maken wat je waar moet betalen voor hun diensten. Dit heb ik naar mijn inzicht voldoende onderzocht.
Alvorens ik op vakantie ging heb ik de tarieven gecontroleerd. Op hi.nl staat: Cyprus €2.95 per mb. Dan ga ik toch niet uitzoeken via welke roaming dinges ik aan het bellen ben?
Ik vind het de taak van HI om inzichtelijk te maken wat je waar moet betalen voor hun diensten. Dit heb ik naar mijn inzicht voldoende onderzocht.
Michadeboer schreef:Dit wordt mij te ingewikkeld.
ROAMING:
Roaming (Engels voor rondzwerven) is een algemene term in de draadloze telecommunicatie waarbij een bepaalde dienst wordt voortgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.
Dankzij roaming kan men met een GSM-abonnement ook in het buitenland bellen. Roaming kan zich ook binnen een land voordoen, als een mobiele telefonieaanbieder de toestellen uit het netwerk van een andere aanbieder accepteert. Zo liet in Nederland Libertel (tegenwoordig Vodafone) toestellen met Telfort simkaarten toe op het Libertel-netwerk, op locaties waar het netwerk van Telfort geen landelijke dekking bood.
Om een mobiel apparaat bij een andere netwerk te laten roamen tussen verschillende netwerken, moet een aantal stappen worden uitgevoerd. Allereerst wordt gecontroleerd of er een afspraak (roaming agreement) bestaat tussen de aanbieder van het thuisnetwerk en de aanbieder van het vreemde netwerk waarop aangemeld wordt. Is dit niet het geval, dan is roaming niet mogelijk.
In detail verschillen de manieren van roaming per draadloos netwerk, maar in het algemeen verloopt het roaming proces als volgt:
Zodra een mobiele telefoon wordt aangezet in, of wordt verplaatst naar het dekkingsgebied van een niet-eigen aanbieder, wordt dit opgemerkt door deze aanbieder. Die ziet dat het toestel niet bekend is binnen het netwerk en probeert de eigen aanbieder ervan te achterhalen. Als er geen afspraak bestaat tussen de eigen aanbieder en de niet-eigen aanbieder wordt toegang geweigerd op het niet-eigen netwerk.
De niet-eigen aanbieder zoekt contact met de eigen aanbieder en verzoekt om informatie over het bezoekende toestel. De eigen aanbieder verstrekt deze informatie die onder meer het IMSI nummer van de simkaart bevat, de geregistreerde diensten en toestemming voor dit specifieke toestel om te roamen bij de niet-eigen aanbieder.
Als de informatie is verstrekt, krijgt het toestel een tijdelijk telefoonnummer (MSRN) bij de niet-eigen aanbieder. Daarnaast geeft de eigen aanbieder door hoe het eigen netwerk kan worden benaderd via het niet-eigen netwerk.
Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Roaming"
Als je vakantie adres dicht bij de Turkse grens is geweest dan is de kans groot dat roaming met een Turkse provider heeft plaatsgevonden. Dan moet er toch bijna 20 euro pr mb afgetikt worden. Dit speelt zelfs aan onze Nederlands/Duitse grens, eigenlijk had je hier alert op kunnen zijn.
Tja, dat is zo. Gaat u het even vertellen aan de Turkse regering? Wellicht zijn ze na uw klacht bereid om de Turkse troepen terug te trekken van Nood-Cyprus, of in ieder geval zijn ze bereid om de Cypriotische regering een telecommunicatienetwerk uit te rollen in het Noordelijk deel van het land.Officieel is zowel het noordelijke als het zuidelijke gedeelte van Cyprus en officieel is het noordelijke gedeelte niet van Turkije.
-
Michadeboer
feiten zijn feiten en de rekening is keurig gecrediteerd door HI. Ik moest hiervoor een kennis raadplegen die een leuke functie bekleed bij Kpn. De gegevens, tarieven worden gelijk aangepast op de website.
Kpn, top service..
Kpn, top service..