LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting door Underwear by Courlux

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
marbo01

Oplichting door Underwear by Courlux

Ongelezen bericht door marbo01 »

Ik heb zojuist een brief ontvangen van Underwaer Courlux. Ik wordt bedankt voor mijn aanmeldingen en ontvang binnenkort een welkomspakket. U raad het al. Natuurlijk heb ik mij niet opgegeven en wil ik helemaal niets ontvangen. In de brief staat dat ik porto en administratiekosten moet betalen. Dit dus voor iets waar ik niet om gevraagd heb.

Wie pakt deze oplichters aan?
Hoe komt ik van deze oplichters af?
Wat te doen als ik tocht een rekening krijg?

Uiteraard heb ik mij via de inloggegevens die in de brief staan direct afgemeld als lid. Hoe ik de bestelling (die ik niet aangevraagd heb) kan blokkeren weet ik niet. Dit heb ik gemeld aan de klantenservice.
Belachelijk dat ik zoveel moeite moet doen voor iets waar ik niet om heb gevraagd. Ik kan maar één tip aan jullie geven. Blijf zo ver mogelijk van de oplichters van Underwear by Courlux uit de buurt.
Bel vooral hun dure kantenservice nummer niet, dat willen ze volgens mij juist graag. Expres fouten maken en daar aan verdienen via een duur 0900 nummer.
Is er nu niemand die iets kan doen aan deze oplichtingspraktijken???

tennis

Re: Oplichting door Underwear by Courlux

Ongelezen bericht door tennis »

Blijkbaar heb je informatie verstrekt met jou advertentie op marktplaats!
Dan krijg je mail of brieven, heel normaal!

michielNED

Ongelezen bericht door michielNED »

Nou, het is maar wat je heel normaal noemt :roll:

De consuwijzer is wel behulpzaam in deze situatie:
Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.

U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen, dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.

Let op
Als u het product houdt en hiervoor ook betaalt, dan sluit u een overeenkomst met dat bedrijf. U kunt dan niet meer zomaar van het product af.

Wat moet u doen als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt?

Eigenlijk hoeft u niets te doen, als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt. Wilt u toch wat doen? Neem dan contact op met het bedrijf en probeer samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet? Dan kunt u het bedrijf een brief schrijven.
Kortom, gewoon niets doen. Men zal nooit kunnen bewijzen dat je dit besteld hebt, ze hebben immers geen handtekening. Vooral niet naar de betaalde nummers gaan bellen of er al te veel tijd in steken, men zal het of laten zitten, of een incassobureau inschakelen. In dat laatste geval het incassobureau eenmalig een brief sturen waarin je aangeeft dit nooit besteld te hebben en vragen om bewijs en ze druipen uiteindelijk met de staart tussen de poten af, want dat bewijs hebben ze niet.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

michielNED schreef:Nou, het is maar wat je heel normaal noemt :roll:

Als ik gegevens op internet zet, dan is het vrij normaal, dat er van deze gegevens gebruik gemaakt wordt.
Vele mensen zijn zich niet bewust, hoe snel je prive gegevens hebt verstrekt!

Gesloten