http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010- ... 000-schade
Niet meer bellen, maar wel betalen
Bookmark and Share
Geldenrecht besteedt regelmatig aandacht aan opmerkelijke uitspraken. Vandaag: T-Mobile sluit mobieltje af en claimt dik duizend euro schade bij de klant.
Zoveel? Ja, een maandje mobiel bellen kan behoorlijk in de papieren lopen. Dus je kwebbelt lekker verder en slaat eens een maandje over met betalen. En nog een maandje. En nog één. En dan is er ineens een betalingsachterstand van ruim €187. Dat is de aanbieder T-Mobile wat te gortig en die stuurt de slecht betalende klant een allerlaatste aanmaning. Nu betalen! Anders wordt ze afgesloten en brengt T-Mobile 'alle schade' in rekening.
Maar die ene maand was al te duur, dus dit bedrag kan de beller al helemaal niet ophoesten. Ze wordt prompt afgesloten en T-Mobile stuurt een eindrekening van €1.094,90. Want- zo redeneert T-Mobile- de klant had een tweejarig abonnement. En dat wordt nu noodgedwonen 15 maanden voor het eind opgezegd. Zo loopt het telecombedrijf €633,75 aan abonnementskosten mis.
Lees vooral het hele verhaal.En als de klant niet zou betalen was het abonnement keurig twee jaar doorgelopen en had T-Mobile de abonnementsgelden achteraf kunnen innen. Daar nu al een voorschot op nemen is voorbarig en onrechtmatig. De klant hoeft die €633,75 daarom niet te betalen, de proceskosten mag ze in mindering brengen op het nog openstaande bedrag. En het 'gratis' toestel mag ze gewoon houden.
Bronvermelding=geldenrecht.nl