LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dilemma

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ptenhoove

Dilemma

Ongelezen bericht door ptenhoove »

Ik sta op het punt een keuken te kopen zonder apparatuur (was net vernieuwd in oude keuken).

Ik heb in nederland diverse offertes laten maken en goedkoopste was 6000 euro bij superkeukens.

Ik ben nu over de grens aan het kijken en kom offertes tegen van 3500 (ballerina) en 3100 (nolte).

Mijn vraag is wat is nu een nette prijs/kwaliteit verhouding voor de volgende keuken:

50cm ladekast, 60cm spoelkast, 60cm front vaatwasser, 115cm le mans hoekkast, 1 voorraadkast met lades, 1 apparatenkast voor koelkast en magnetron, 1 gewone voorraadkast en een 100cm (bij ballerina 120cm) ladekast voor gasstel.

indeling: omhoog 3 meter, naar links 1,80 meter, naar beneden 1,00 (of 1,20).

3 hoge kasten zijn btw 150cm. op de ladekast zit 90cm werkblad bij 160 (of 180 bij ballerina) rest gewoon 60cm werkblad.

3500 was bij kuchen centrum bunde en de 3100 was van eilers in apen.

voordeel van ballerina was de kasthoogte van geloof 83cm en nolte van 73 alleen ballerina heeft wel donkere kastdeurtjes maar weer geen zijkanten die matchen??? nolte is dat het goedkoper is en kwa rating klasse hoger, maar nadeel geen 120cm ladekast.

Socrato

Re: Dilemma

Ongelezen bericht door Socrato »

Super keukens is wel duur, is mij ook gebleken.
Maar deze prijsverschil van 2.900 lijkt mij onwaarschijnlijk bij een kleine Keuken.
Ik heb talloze zaken in Duitsland bezocht voor een Greeploos keuken,
maar de prijsverschillen tussen Duitse en goede Nederlandse zaken
zijn te verwaarlozen, bovendien loop je heel wat risico.
Lees maar berichten van kenners over garanties en montage van Duitsers.
Wel voordelig zijn de apparaten daar, 50 % korting, maar hier op Internet
kan je ook wel 53 % krijgen, als je zoekt.

ptenhoove

Ongelezen bericht door ptenhoove »

In nederland ben ik ook nog bij keuken concurent geweest. Die kwam met een offerte van 6800.

Garantie lijkt mij gewoon verzekerd binnen de EU en anders rij ik gewoon even heen, woon in Groningen. Heb ook rechtsbijstand die kopen het wel af mocht ik er niet uitkomen. De montage doe ik zelf dus geen problemen daar. Apparaten gaan gewoon via internet/bouwmarkt.

Bij mijn eerste keuken was er ook al een flinke prijsverschil tussen nederland en duitsland.

Wellicht nog tips in nederland om nog even langs te wippen?

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

Heb ook rechtsbijstand die kopen het wel af mocht ik er niet uitkomen
Tuurlijk, alleen val je onder het Duits handelsrecht en dan geeft je weinig kostende rechtsbijstandsverzekering geen thuis.

Nijlpaardje

Ongelezen bericht door Nijlpaardje »

Wij wonen ook in Groningen en ik denk echt wel dat je goedkoper uit kan zijn, helemaal zonder apparatuur.

Wel even opletten, want superkeukens werkt met een materiaal corpus en kastdeurtjes van spaanplaat dat niet heel dicht geperst is en dus echt snel beschadigd. De afwerking van het werkblad is met fineer en geen ABS, dus grotere kans op waterschade en als je per ongeluk een pan laat vallen is je werkblad beschadigd.

Wij hebben van superkeukens een offerte voor het volgende:
AEG inbouwapparatuur: heteluchtoven, koelkast 88cm, vaatwasser hoog (voor maxi-lijn) kookplaat (gas)

dan de kastjes in maxi-lijn: 1 hoge kast 193 voor koelkast, oven en daarboven nog een kastje, 4 bovenkasten 73cm, 2 x60cm 1x 50cm en 1x60cm (met scharnierdeur dus deur vouwt in 2x30cm). Een ladenkast 90cm, Le Mans hoekkast, gootsteenkastje met lades voor afvalscheiding, vaatwasserkast, alle scharnieren zijn zachtsluitend. frontjes uit prijsgroep 1.

werkblad: 6cm dik en achterwanden + glasplaatje achter fornuis.

onderbouwverlichting 3x LED en een hoekstekkerdoos

De prijs komt op €4022 euro. (zonder inmeten, montage en bezorgen)

Maar ondanks alle extra features bij superkeukens gaan we hem daar niet kopen, ivm de kwaliteit van het materiaal. Wellicht heb je hier al aan gedacht en zit het verschil daarin.

Wij hadden een erg goed gevoel bij Nieuwenhuis Keukens (aan de Peizerweg bij de Vesta). Ook brugman was prettig.
Bij de keukenconcurrent maakt het veel verschil welke adviseur je treft toen wij daar waren was er iemand die er nog niet zo lang werkt, die kwam veel hoger uit dan de man die er veel langer werkt.

Verder zou je het nog bij Sanders kunnen proberen

AC

Ongelezen bericht door AC »

Kijk anders eens bij interieurbouwers in Groningen e.o. deze kunnen een keuken (eventueel van multiplex) op maat maken, waarbij het prijsverschil niet eens zo heel erg groot zal zijn t.o.v. confectie keukens.

Google eens op (multiplex) keukens in Groningen

Succes

AC

Gesloten