LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
consument99
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2010 08:48

Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door consument99 »

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om voor het eerst een nieuwe keuken aan te schaffen. Alleen ik kan moeilijk de verschillende keukenmerken vergelijk kwa kwaliteit.

Hieronder een ik een lijstje met hoe ik denk dat verschillende kwaliteiten (van hoog naar laag).
Graag jullie mening hierover.

1. Poggenpohl
2. Siemetic
3. Ballerina
4. Systemat (= hacker?)
5. Next125
6. Contur
7. Activ 130
8. Rotpunkt (= Rabe en Meijer?)
9. Nolte Keuken

We hebben nu drie verschillende merken op het oog contur, activ of rotpunkt
Het betreft om een keuken met een folie frontje.

Alvast bedankt

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door echwel »

bulthaup nr 1a :wink:

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door m monteur »

hallo,
heb een aantal merken wel geplaatst in het verleden.
ik zal nolte wat hoger zeten.next kan hoger.bij siematic betaal je een deel naam i.p.v kwaliteit.rotpunkt is de folie loslater van de laatste jaren(hoop voor hun dat dit inmiddels beter is).de rest van de merken zijn wel gelijk te noemen.maar bij een keuken gaat er volgens mij om dat de prijs kwaliteit verhouding in orde is.en een aantal van deze merken worden onder eigen label veel te hoog verkocht.
gr m monteur

consument99
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2010 08:48

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door consument99 »

echwel en m monteur bedankt voor jullie reactie. Ik had al wat meer reacties verwacht maar laten de stelling iets breder maken. (mogelijk ook wat aantrekkelijker voor de rest van de forum gebruikers). zet je merk erbij waar je denkt dat die hoort en geef per merk plus en min punten aan.

Ohja, m monteur die prijs kwaliteit verhouding is idd erg belangrijk, ook altijd erg moeilijk aan te geven wat een goede prijs is voor kwaliteit, het is maar wat de gek ervoor wil geven toch? (maar kan altijd gezien worden al een positief punt van een merk.

Dus om jullie punten erin te zetten kom ik tot nu toe op het volgende lijstje.

1. Poggenpohl
2. Bulthaup
3. Siemetic
- Betaal je een deel naam i.p.v kwaliteit
4. Next125
5. Rational
6. Ballerina
7. Systemat (= hacker?)
7. Contur
7. Activ 130
7. Nolte Keuken
8. Rotpunkt (= Rabe en Meijer?)
- Folie laat vaak los (misschien verbeterd anno 2010?)
+ Goedkoop

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door Skypo »


consument99
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2010 08:48

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door consument99 »

bedankt, dit is inderdaad een lijstje wat ik zoek.
Ik had al een aantal keer de search geprobeerd op het forum maar deze was ik nog niet tegengekomen.

Ik mis nu alleen nog de Contur en Activ 130 waar zou je die plaatsen?

hieronder een kopie uit topic:
viewtopic.php?f=15&t=68055

Top : Mowlem, Clive Christian, Oster, Team 7

Hoog : Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann, Snaidero, Boffi

Midden hoog: Siematic, Systemat, Next 125, Rational, Leicht, Zeyko, Keller, Arc Linea, Composit, Allmilmo,

Midden midden : Bruynzeel, Nolte, Pronorm, Hacker, Schuller. Alno, Schmidt, Berloni, Beda, Tristar, Hebaform,

Midden laag : Rotpunkt, Nobilia, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, Horst, Beeck, Copat, Hofemeier, Nieburg

Laag : Ikea/bouwmarkt, Optifit

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door Skypo »

Activ 130 valt volgens mij onder de gewone Hacker lijn, dus die zou ik bij midden laag (Hacker) plaatsen. Contur ken ik niet, maar ik zie dat het een Duitse leverancier is, dus die zou ik bij midden laag of midden midden plaatsen. Maar misschien denkt iemand die het merk wat beter kent hier anders over?

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door m monteur »

Hallo,
ik weet niet wie deze lijst heeft gemaakt, wand ik plaats al heel wat jaren nieburgkeukens en die zijn met gemak te meten met de siematic in het midden hoog segment.Dus heb even de lijst aangepast.

gr m monteur

Top : Mowlem, Clive Christian, Oster, Team 7

Hoog : Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann, Snaidero, Boffi

Midden hoog: Siematic,NIEBURG, Systemat, Next 125, Rational, Leicht, Zeyko, Keller, Arc Linea, Composit, Allmilmo,

Midden midden : Bruynzeel, Nolte, Pronorm, Hacker, Schuller. Alno, Schmidt, Berloni, Beda, Tristar, Hebaform,

Midden laag : Rotpunkt, Nobilia, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, Horst, Beeck, Copat, Hofemeier,

Laag : Ikea/bouwmarkt, Optifit

Nijlpaardje
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2010 20:56

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door Nijlpaardje »

Ik hoorde van meerdere verkopers dat poggen pohl welliswaar erg mooi is maar dat ze daar vaak veel problemen mee hadden, kwalitatief gezien.

Wat bij een foliekast erg belangrijk is, is de lijm, witte (kan tot 40 graden hebben) of zwarte lijm (70 graden), de witte lijm absoluut niet nemen want dat gaat in een keuken loslaten. Dus ik zou daar naar vragen, maar ik mag wel aannemen dat de betere merken hier rekening mee houden.

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door klusr »

ALS ik je een gratis tip mag geven zal ik zeggen, ga eens langs langs een kleine meubelmakerij, meestal zijn die gasten veeeeeeelll goedkoper, heb je harstikke top kwaliteit een op maat gemaakte keuken....!! zelf ken ik iemand die maakt zelf keukens, heeft ook diverse contacten in de natuursteen branche, en keukeapparatuur stuff...ik noem geen namen etc etc maar ik zal je dat es aanraden niet geschoten is altijd mis!!

consument99
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2010 08:48

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door consument99 »

klusr,

Dat is vreemd ik zou juist verwachten dat een handgemaakt keuken een stuk duurder zou zijn. bedankt voor de tip ik zal eens rond gaan kijken.

Ps. het is wel leuk als je dit lijstje laat zien aan mensen dan wel verkopers, er zijn wel 1000 meningen over waar welk merk thuis hoort....
Op het moment een leuke offerte liggen van activ130 keuken met een aantal delen ge-upgraded naar de systemat. (zoals laden van glas en matten in de laden)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

ALS ik je een gratis tip mag geven zal ik zeggen, ga eens langs langs een kleine meubelmakerij, meestal zijn die gasten veeeeeeelll goedkoper, heb je harstikke top kwaliteit een op maat gemaakte keuken....!! zelf ken ik iemand die maakt zelf keukens, heeft ook diverse contacten in de natuursteen branche, en keukeapparatuur stuff...ik noem geen namen etc etc maar ik zal je dat es aanraden niet geschoten is altijd mis!!
Antwoord in dit topic
vervolgens in ander topic:
ge eens langs bij een meubelmaker bij jullie in de buurt....ben zelf meubelmaker...als ik de prijzen af en toe hoor over de aanschaf van een nieuwe keuken die bestaat voor 99% uit goedkoop spaanplaat....kan een meubelmaker je vaste veeeeel beter op weg helpenn...!
Een verkoper met een dergelijke kennis van het nederlands geschrift en ongestaafde adviezen zou bij mij geen enkel vertrouwen kweken. Als ik u, de klusr, tegenover mij aan tafel zou hebben zou ik u bedanken en de eerste bus naar de IKEA pakken...

@ consument99, waar- en welke- keuken u ook aanschaft, zorg dat de apparatuurkeuze weloverwogen is, daar werkt u mee! En een goed geplaatste-/onderhouden- Rotpunkt gaat net zo lang mee als een slecht geplaatste-/onderhouden- Bulthaup.
En de folie problemen zijn zo langzamerhand wel aan het oplossen (zelfs bij Rabe & Meyer) Bij folie is het wel zaak de juiste onderhoudsadviezen te verkrijgen en te volgen zoals; weinig vocht gebruiken bij het schoonmaken en geen schoonmaakmiddelen met weekmakers of schuurmiddel gebruiken.
Let bij een prijsvergelijk ook maar eens op de dikte van de deuren (vooral bij kaderfronten; BV PINO {dochteronderneming van Alno}ca 16mm en BEDA 22mm) en de folie ("lucht" in de "kaderhoeken" of niet!).

Bovendien zijn er ook merken die de foliedeuren zelf maken (dus niet aanschaffen bij een frontenleverancier; zoals een meubelmaker doet :wink: )
Bijvoorbeeld KH is zo'n merk.

Succes!

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door klusr »

okeeeej.... wie zegt dat ik een verkoper ben? Ik durf te wedden met jou.... dat wnr je een keuken van 25000,- bij DMG kan krijgen, of een keuken bij een meubelmaker die je een prijs van 20000,- aanbiedt, maar dan met betere kwaliteit(fronten geheel watervast mdf) keukenkastjes berkenmultiplex wit , lade's massief beukenhout,scharnieren blum,ladegeleiders, JB(google de laatste maar ff) en inbouwapparatuur merk oa, siemsens, miele, SMEG! GAGGENAU! BORETTI! and stuff.... bij jou de keuze heeel erg snel gemaakt is??? ga je voor de gelikte verkoper die keurig nl schrijft? of voor de meubelmaker die niet zo keurig nl schrijft?? laat me raden je hebt een keukenconcurrent keuken thuis staan.... well zolang jou kastjes van spaanplaat zijn mn jonge mag je er helemaal niet mee bemoeien!!!! doeiiiiI!!!!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:lol: Uw schrijfvaardigheid geeft een leeftijd tussen de 20 en 30 aan, de onderbouwing geeft een handvaardige achtergrond weer. Daarmee twijfel ik niet aan uw handigheid of uw kwaliteitsproduct doch wel aan uw "technische productkennis" en de wijze waarop u deze overbrengt :wink: De weddenschap zou ik bij voorbaat al gewonnen hebben omdat ik op generlei wijze iets van DMG zou aanschaffen; ik plaats namelijk enkel de keukens welke ik zelf verkocht heb. (iets wat u zou weten als u wat meer op het forum gelezen zou hebben.En als u links kijkt ziet u dat ik woon waar de keukens door "schrijnwerkers" gemaakt en geplaatst worden).

Het verbaasd mij dat u spaanplaat onder 1 noemer met goedkoop plaatst terwijl u behoort te weten dat er zo'n 200 verschillende soorten bestaan. Waarvan er enkele betere eigenschappen bezitten als een berken multiplex. (hoeveel "laags" en tot welke lengte geeft u garantie op kromtrekken van de berken multiplex en welke multipex schaft u aan de russische- , letlandse- of de finse-?.ofwel gaat u zelf voor goedkoop of kwaliteit of misschien wel voor de milieubewuste Greenply FSC platen?)

By the way; ik ga voor de verkoper die mij net iets meer weet te vertellen als een ander, die verdient mijn vertrouwen, van mij part doet hij/zij dat in gebrekkig nederlands, frans, duits of engels. Met een opmerking als "jonge, jouw kastjes zijn van spaanplaat, watervast MDF is beter" en "bij mij is het altijd goedkoper" zonder onderbouwing, jaagt u, mij in ieder geval, naar een andere leverancier.....that's all 8) Verder maar weer ontopic blijven, afgesproken :wink: !?
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 19 aug 2010 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door pfffff »

Als je een 10 % kennis had als van zelfstandige dan mag je jezelf een waardig klusser beschouwen.

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door klusr »

och och och ik zou zo graag eens met u rond een tafel zitten, ik durf bij voorbaat al te zeggen dat ik toch iets meer materiaal kennis in huus heb als u meneer de zelfstandigste... berkenmulitplex 19mm wit hpl afgewerkt....grondstoffen uit finland rusland......ohja voordat je begint dat t 18mm dik moet zijn...hpl vergeet je nog 1mm maakt 19mm diverse lagen haaks op elkaar geplakt ivm tegen gaan van werkingen in materiaal, lijm ingredienten zou ik zo 123 niet durven te noemen, maar denk wel dat er formaldehyde in zit...! wat mdf betreft....22mm dik... kopse kanten dichtgezet met een sealer zodat er geen vocht bij kan, en een supergladde afwerking van spuitwerk? bij de wat duurdere keukens kan ik de fronten uitvoeren in eiken(europees) klasse 1...??intresse?? wil je meer betalen? okeej gaan we naar mahoni....meranti? wil je nog meer betalen okeej wenge??? kan allemaal hoor...! probeer ff met beide benen op de grond t blijven mr de zelfstandige.. en niet iemand beoordelen op zn schrijfwijze...!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dank u pffffff :oops:

U stijgt weer in m'n aanzien :wink:

Topicstarter vroeg naar folie geloof ik.... :roll:

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Keukenmerken (ik zie door de bomen het bos niet meer)

Ongelezen bericht door klusr »

sorry doen we niet aan....! succes ermee...

BTW ts vroeg ook niet om een elle lange discussie?

Gesloten