LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brugman levert spullen niet optijd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
riko76

brugman levert spullen niet optijd

Ongelezen bericht door riko76 »

brugman keuken en badkamers uit zoeterwoude zouden het sanitair en tegels in week 33 leveren.
nu krijgen mijn klant en ik (installateur)een telefoontje eind week 31 dat de spullen pas waarschijnlijk week 36 geleverd worden.
nu valt mijn planning in het water en zowel brugman als mijn klant halen de schouders op terwijl ik met de gebakken peren zit.
tegelzetter ingehuurd en ik heb gewoon 2 weken niks te doen.
en dat in deze tijden.
kan ik hier iets aan doen??

16again

Re: brugman levert spullen niet optijd

Ongelezen bericht door 16again »

Met wie heb je een overeenkomst , consument of Brugman?

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

Dat is nu het ondernemersrisico. De ene keer die kant op en de andere keer die kant op. En als je daar niet tegen kunt, dan zal je een baas moeten gaan zoeken.

16again

Dat is nu het ondernemersrisico.
Ik noem dat eerder een voorbeeld hoe de kliene ZZPer door grote partijen mbv wurgcontracten uitgeknepen wordt.
Een vuist maken naar opdrachtgever durven ze niet , morgen willen ze ook nog opdrachten binnenkrijgen....

pfffff

Ach , mijn beste, hoe vaak een ZZP er de afspraken niet nakomt, dat wil je echt niet weten.
Spuiters en stucadoors zijn wat dat betreft het ergst.
Denk je nu echt dat een Brugman bewust een keuken later gaat plaatsen ?
Zal overmacht zijn.
wurgcontracten
Je leest echt te veel SF mijn beste, als ZZP er neem je het werk aan of niet, zo simpel is en nogmaals als je dat tegenstaat, zoek dan een baas ( die deze risico,s wel kan dragen)
Ik denk niet dat Riko voor de DMG werkt, anders was er wel een ander klusje geweest. Als Riko dan al iemand moet aanspreken dan is het de partij die hem ingehuurd heeft, dat is in dit geval de consument. En als het goed is heeft Riko ook algemene voorwaarden ergens gedeponeerd, daar staan dit soort situaties in omschreven.

16again

hoe vaak een ZZP er de afspraken niet nakomt, dat wil je echt niet weten.
Als je een week van te voren te horen krijg dat je klus niet door gaat, terwijl daar geen vergoeding tegenover staat, ga je je daar tegen wapenen: maak gewoon dubbele afspraken, gaan beide door kom je op 1 adres niet opdagen
zoek dan een baas
Ook dit kan je omdraaien. ipv met ZZPers te werken kan de keukenwinkel ook eigen monteurs in dienst nemen.

pfffff

ipv met ZZPers te werken kan de keukenwinkel ook eigen monteurs in dienst nemen
Te duur

En een ZZP er die bij mij zijn afspraak niet nakomt, die weet in ieder geval zeker dat ie nooit meer word ingehuurd, voor een particulier is dit uiteraard lastiger, die is toch afhankelijk

16again

te duur.......weet in ieder geval zeker dat ie nooit meer word ingehuurd
En dat is precies wat ik in eerdere reactie bedoel! ZZP-er wordt uitgeknepen, maar kan geen vuist maken.

Ander voorbeeld:
Vaak heeft de klant de keuken bij levering al betaald, montage is niet betaald en behoort te worden voldaan aan ZZP-er. Na een dag klussen blijken enkele mancos (bijv fronts verkeerd geleverd). Hierdoor besluit consument geld achter te houden (terecht, geen volledige keuken opgeleverd). Hoelang kan de ZZP-er dan op zijn geld wachten....?

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

kan ik hier iets aan doen??
Ja, ander werk inplannen........... om de beide lopende vragen vanuit mijn standpunt te beantwoorden, hier mijn situatie.

Ik heb het druk zat om mijn planning vol te krijgen, als deze veranderd schuiven we een paar werken in overleg met de klant heen en weer en kunnen we verder. Ik plaats grotendeels zelf maar de overige keukens of kleine verbouwingen worden door ZZP'ers gedaan omdat er te weinig werk zeker is voor een vaste werknemer.( Als ondernemer wordt je tegenwoordig ook niet echt gemotiveerd om personeel aan te nemen; maar dat terzijde...) De ZZP'ers werken bij mij onder vaste afspraken (zij werken tegen afgesproken condities en zijn eerlijk in hun weergave als het tegenzit en ik betaal hen op tijd en zorg dat de spullen compleet zijn.

Gesloten