LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postalgold

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ypie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2007 22:50

Postalgold

Ongelezen bericht door ypie1980 »

Ik zie nu al een tijdje steeds reclame over Postalgold, waar je je goud dat je niet meer hoeft, kunt opsturen, laten taxeren en dan krijg je er geld voor. Ik vind deze reclame erg dubieus en amateuristisch. Is dit een echt en oprecht bedrijf of worden mensen hier bedonderd? Weet iemand hier iets over?

Groetjes

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door kuklos »

Of je je geld echt krijgt weet ik niet. De reclame an sich en jouw verdenkingen daarover zouden voldoende moeten zijn.
Maar klopt je bericht wel? Bedoel je niet dat men jouw sieraden wil beoordelen en daarvoor wil betalen? Aangezien nog weinig mensen goud thuis hebben liggen.

Mocht je doelen op je sieraden aan hun sturen zodat men deze kan waarderen en kopen van je, dan is er een simpel advies. Niet doen! Ze beoordelen namelijk niet de waarde van het sieraad, maar puur de waarde van het goud in je sieraden en dit is vele malen minder dan wat het sieraad waard is.

Tevens zou ik heel goed kijken wat er in hun voorwaarden staat. Als je je sieraden opstuurt, ga je dan automatisch met hun de transactie aan om je sieraden te verkopen, of sturen ze het terug als hun prijs je niet aanstaat? En welke kosten zijn daaraan verbonden?

ingridnes
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:02

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door ingridnes »

Ik heb op 19 januari mijn gouden ringen opgestuurd en heb nog geen geld ontvangen, zij zeggen steeds dat de fout daarvan bij de bank ligt, maar ik geloof er niet meer in.

Elenbaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2010 15:51

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door Elenbaas »

Ik heb op 10 februari goud opgestuurd naar Postalgold, maar heb nog maar een heel klein deel van het geld ontvangen (minder dan de helft) Naar mijn idee is het de grootste oplichterij die je je maar kunt bedenken. Mijn advies is dan ook nooit je goud opsturen naar Postalgold. Misschien handig eens een uitzending hieraan te besteden.

Toolboy

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dit zijn de snelst groeiende zakken vullers van ons land.
En niemand die er nog wat aan doet en als ze er wat mee gaan doen zijn de zakkenvullers al gevlogen.

Faberman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010 15:49

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door Faberman »

Ik kan werkelijkwaar niet begrijpen dat er mensen zijn die sieraden opsturen naar postalgold. Dan WIL je ook gewoon opgelicht worden. Als je iets wil verkopen zet je het toch gewoon op marktplaats of zo? Of je gaat naar de plaatselijke juwelier en je laat het taxeren. Je stuurt het toch niet zo maar op naar een wildvreemde en dan maar hopen dat je er iets voor krijgt? Toe nou even! Denk even na!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Het bedrag wat je voor oud goud terug krijgt verschilt van handelaar tot handelaar. Verstandig is om meerdere handelaren te consulteren.

Consulteren van bedrijven aan wie je het goud opstuurt is een stuk moeilijker. Meestal ook de laagste uitkering, als je al geld krijgt tenminste.

Dit grenst aan oplichterij

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door TonGr »

Hoge opbrengstprijs is altijd gebaseerd op fijn goud onbewerkt, m.a.w. 24 karaats en een klompje.
Een 14 karaats ring is dus heel wat anders en brengt dus slechts een fractie op van de voorgespiegelde prijs.

JanHoeksteen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2010 11:43

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door JanHoeksteen »

Hallo,

Ik heb drie maanden de gouden oorbellen van mijn zoon Sjonnie opgestuurd naar Postalgold. Maar ze hadden er geen interesse in en ze zeiden dat ze de oorbellen zo spoedig mogelijk zouden terugsturen.

Dit is niet gebeurd en ze sturen mij nu wekelijks een mail dat het komt door TNT of omdat ik mijn adresgegevens verkeerd heb ingevuld.

Hoe krijg ik de oorbellen van mijn zoon terug?

Sippie13
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2008 15:54

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door Sippie13 »

Ik vind het een louche zaak.Goud opsturen zonder aangetekend met verzekerde waarde en handtekening-retour ook nooit doen hoor.Daar krijg je dit kastje muur werkje van.Spotje zelf is irritant en hoop dat dit bedrijf gauw ophoepelt net als die andere waar je je goud via de post kon opsturen.Niemand is te vertrouwen in deze tijd helaas.
Ga dan nog liever persoonlijk naar de juwelier of goud-opkoper,kun je tenminste zelf nog meekrijgen wat de waarde is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door crazyme »

Ze mikken volgens mij op mensen die geld nodig hebben. Elk ander welkdenkend mens ergert zich alleen maar aan die vreselijke reclame.

Ze zeggen nergens HOEVEEL geld je krijgt. Je kunt dus voor €1000,- aan goud versturen en zij zijn juridisch gedekt wanneer ze €1,- betalen.

Ik vraag mij bij dit soort commercials af of de zendtijd wel wordt betaald.....

FRFC
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2010 19:43

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door FRFC »

De reclame mag dan knullig zijn, het vervoer is uitermate veilig. De zendingen worden als aangetekende verzonden en het laatste gedeelte via een beveiligde koerier. Hoe de rest van de afhandeling is weet ik niet, maar het eerste gedeelte is absoluut veilig.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door tiptoo »

vanochtend was op de radio dat dit oplichterij is , dat mensen hier intrappen snap ik niet maar goed, niet doen dus!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Is er niet ergens een antwoordnummer van ze te vinden?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef:Is er niet ergens een antwoordnummer van ze te vinden?
Ik heb wel een adres hier van Nederland, maar dat ga ik hier niet neerzetten, om ook niet nog reclame te maken!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door plumber »

Bel gratis: 0800 0232891 [email protected]
Adres in Nederland is niet te vinden.
Begrijp ook niet waarom tennis dat niet wil neerzetten
hij helpt er alleen maar mensen mee!
Of zou hij het toch niet weten?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door tiptoo »

plumber schreef: Begrijp ook niet waarom tennis dat niet wil neerzetten
?

misschien dat tennis aan de forum regels denkt? :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door tennis »

Vraag van TS :
bodejosm43 schreef:Is er niet ergens een antwoordnummer van ze te vinden?
Antwoord Plumber:
plumber schreef:Bel gratis: 0800 0232891 [email protected]
Adres in Nederland is niet te vinden.
Vraag Plumber:
plumber schreef: Begrijp ook niet waarom tennis dat niet wil neerzetten
Berichtje van Tennis:
tennis schreef: Ik heb wel een adres hier van Nederland, maar dat ga ik hier niet neerzetten, om ook niet nog reclame te maken!
@Plumber
i.p.v. stangen, lezen en misschien eens iets nuttigs schrijven.
Dat je mij niet moet, heb je zwart op wit in een eerdere posting gezet, dus get off my back! :mrgreen:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door plumber »

[b]tennis schreef:
Ik heb wel een adres hier van Nederland, maar dat ga ik hier niet neerzetten, om ook niet nog reclame te maken![/b]

@Plumber
i.p.v. stangen, lezen en misschien eens iets nuttigs schrijven.
Dat je mij niet moet, heb je zwart op wit in een eerdere posting gezet, dus get off my back!

Niks stangen tennis je had het gewoon niet neer moeten zetten dan was er niets aan de hand geweest.
Kom zelf eens met wat nuttigs want ik heb nog geen behoorlijk antwoordt
van jou aangetroffen hier op het forum.
Heb ook niet neergezet dat ik je niet moet maar dat ik je hier op het
forum niet pruim is toch eerlijk. Maar je hebt er zoals gewoonlijk weer voor
gezorgd dat het verdwenen is.Zou zeggen steek de hand is in eigen
boezem

ejs1964
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2008 13:42

Re: Postalgold

Ongelezen bericht door ejs1964 »

In het krantje De Pers stond van de week een stukje dat de consumentenbond het zelfs afraadt.
PostalGold roept in flitsende commercials op om je oude sieraden op te sturen en zo te cashen. Doe maar niet, zegt de Consumentenbond. De firma beschikt namelijk niet over een thuiswinkelwaarborg

Gesloten