LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding ELS organisatie als Sales Assistent

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
atolli

Aanbieding ELS organisatie als Sales Assistent

Ongelezen bericht door atolli »

Recentelijk email gekregen om thuis te werken via ELS. Een organisatie die producten via veilingen verkoopt. Hier heb ik op teruggemailed met CV en kreeg (natuurlijk) terug dat ik op proef kon komen met daarbij overeenkomst. 70% van de overeenkomst gaat over voorwaarden proeftijd en dan functie beschrijving om lokaal (nederland) geld te innen en te converteren naar dollars en ergens via Western Union heen te sturen. Betalingen van clienten worden op lokale (persoonlijke) rekening gestort. Betaling is natuurlijk goed te noemen voor 3 uur per dag per maand 1700 euro en na vaste betrekking 2400 euro, plus 5% commissie per transactie. Er is geen enkele info te vinden op internet over deze organisatie en verwacht ook geen antwoord op de enkele vragen die ik gesteld heb, over Wie, Wat etc.

In de overeenkomst wordt echter wel veel info gevraagd over persoonlijk rekening voor et zgn betalen van Salaris.
U bent gewaarschuwd! En wie weet zijn er mensen die soortgelijke ervaring hebben?

Ad Verkaad

Re: Aanbieding ELS organisatie als Sales Assistent

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

atolli schreef:Recentelijk email gekregen om thuis te werken via ELS. Een organisatie die producten via veilingen verkoopt. Hier heb ik op teruggemailed met CV en kreeg (natuurlijk) terug dat ik op proef kon komen met daarbij overeenkomst. 70% van de overeenkomst gaat over voorwaarden proeftijd en dan functie beschrijving om lokaal (nederland) geld te innen en te converteren naar dollars en ergens via Western Union heen te sturen. Betalingen van clienten worden op lokale (persoonlijke) rekening gestort. Betaling is natuurlijk goed te noemen voor 3 uur per dag per maand 1700 euro en na vaste betrekking 2400 euro, plus 5% commissie per transactie. Er is geen enkele info te vinden op internet over deze organisatie en verwacht ook geen antwoord op de enkele vragen die ik gesteld heb, over Wie, Wat etc.

In de overeenkomst wordt echter wel veel info gevraagd over persoonlijk rekening voor et zgn betalen van Salaris.
U bent gewaarschuwd! En wie weet zijn er mensen die soortgelijke ervaring hebben?
Was de e-mail gevraagd toegezonden, en/of aan jou persoonlijk gericht, of gaat het gewoon om een mailtje in algemene bewoordingen dat waarschijnlijk naar honderden anderen is gestuurd?

In dat laatste geval durf ik met bijna 100% zekerheid te zeggen dat het een poging is om jou armer te maken, in plaats van rijker.

atolli

Verzonden aan mijn broer op zijn UVA bedrijfsaccount via [email protected]. Zal wel een mass mailing zijn geweest...

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dit is een variant op de 'overpayment scam'.
Daarin krijgen mensen meer per cheque (vaak VS, aangezien we hier er niet mee mee werken) in plaats van 150 dollar, een cheque van 300 dollar.
Of ze het verschil dan maar even via WU of zo willen doorzenden.

Probleem is, het duurt een aantal weken (2 tot 4) voordat de echtheid van dergelijke papieren is gecontroleerd. Waar je in Nederland dat bedrag mogelijk niet direct krijgt, is dat in de VS anders.

Als dan achteraf blijkt dat e.e.a. vals is - ben jij dus 450 dollar armer (300 dollar voor de valse cheque, en de 150 die je dan doorgestuurd hebt).

Daarnaast is er met het internationale bankverkeer geen reden meer om met cheques etc. te werken.

De "rode vlag" echter, in bovenstaand verhaal, is de vraag om bedragen via Western Union (WU) te zenden. Als iemand een betaling via WU vraagt - is het 99.99999999% zeker oplichting. Dit omdat betalingen via WU niet geregistreerd worden, en er geen terughaalmogelijkheid is - wat bij een reguliere banktransactie wel het geval is.

Ik durf er van uit te gaan dat verhaal van TS:
- Mail was spam (geen mass mailing, dat suggereert legitimiteit)
- Het is een poging tot opichting, of om je een money mule te maken (een geld ezel)

Voor een beschrijving (in het engels) zie:
http://spamwars.com/archives/2010/02/mo ... _recr.html
http://spamwars.com/archives/2010/03/an ... y_m_1.html

atolli

exactly! Bedankt voor je reactie.

Gesloten