LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Composiet dat scheurt met de loop der jaren?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Composiet dat scheurt met de loop der jaren?

Ongelezen bericht door Skypo »

Ik kwam toevallig een oud topic tegen waarin meerdere mensen klaagden over hun gescheurde composieten blad en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben? Ik was zelf namelijk sterk aan twijfelen tussen graniet en composiet, maar omdat de meeste verkopers mij tot nu toe steeds composiet aanraadde, omdat dit minder onderhouds-, vlek en krasgevoelig schijnt te zijn, was mijn keuze inmiddels ook gevallen op het Belgian Blue composiet. Er is mij nooit iets gemeld over de optreding van scheuren e.d., dus als het klopt dat dit een van de nadelen van composiet is, dan ga ik toch liever voor graniet. Is er iemand die dit kan beamen/tegen spreken?

Ik ben me er trouwens van bewust dat je bij zowel graniet als composiet het beste onderzetters en snijplanken kunt gebruiken om beschadigingen te voorkomen, dus bovenstaande vraag is ook bedoeld voor mensen die voorzichtig omgaan met hun composieten blad, maar (na een aantal jaar) toch last kregen van scheurvorming?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Composiet dat scheurt met de loop der jaren?

Ongelezen bericht door pfffff »

Gebeurt nog wel eens bij eilanden, service is beroerd te noemen, ze kopen het liever af.
Belgian Blue nog geen ervaring mee, hoe deze bladen zich houden na verloop van een aantal jaar

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Composiet dat scheurt met de loop der jaren?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als u voor belgian blue kiest, neem dan de "royal stone"-variant.
Zij geven u garantie op scheuren, ook na enkele jaren. (Dat wel tegen betaling van € 75,-- en registratie. ) Zelf maar zelden mee gemaakt dat de bladen na ingebruikname scheuren. Op de plekken waar we het meegemaakt hebben waren de oorzaken eenvoudig te achterhalen; verkeerd gebruik (bv.op het blad staan om ramen te lappen) of verkeerde montage (bv.wig op foute plaats zodat deze voor spanning zorgt).

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: Composiet dat scheurt met de loop der jaren?

Ongelezen bericht door Skypo »

Beide bedankt voor de reactie. Fijn om mijn gevoel, dat composiet toch redelijk degelijk materiaal is, bevestigd te krijgen.

Ik zit trouwens op de site van Royal Stone te kijken; klopt het dat Belgian Blue bij hen Blue Stone heet?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Composiet dat scheurt met de loop der jaren?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik zit trouwens op de site van Royal Stone te kijken; klopt het dat Belgian Blue bij hen Blue Stone heet?
Yep!

Gesloten