LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachttijd behandeling tandarts

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Tineke59

Wachttijd behandeling tandarts

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Ik had vorige week gebeld voor een afspraak voor controle van mijn gebit. Ik kon vandaag al terecht. Meestal zit er toch zo´n week of 4, 5 tussen. `Mooi` , dacht ik, ´dan heeft die enquete die ik laatst kon invullen bij de tandarts (over service, klantvriendelijkheid, ambiance, snelheid enz.) toch geholpen.´
Daarin had ik al aangegeven dat ik zeer tevreden ben over alles, alleen dat de tijd tussen de controle en de daadwerkelijke behandeling lang duurt. Ik vind 4 à 5 weken namelijk lang.
Nu moest ik weer een afspraak maken voor het vullen van één gaatje, behandeling duurt nog geen 10 minuten.
Ik kon niet eerder terecht dan 13 oktober! Dat is pas over 2 1/2 maand! Ruim 11 weken! Belachelijk! En ik had niet eeens voorkeur voor een bepaalde dag of zo. Ik kon alle dagen wel!
Het is een grote praktijk, met 6 tandartsen. Ik had al aangegeven dat ik niet persé mijn eigen tandarts hoef. Dit is ook niet gebeurd bij de controle.
Ik heb nog gevraagd in het geval dat iemand afbelde, dat ze mij konden inplannen. Dit is genoteerd, meer mensen doen dat.
Wie heeft ook zulke ervaringen? Of goede ervaringen, dan hoor ik dat graag.

vroem

Re: Wachttijd behandeling tandarts

Ongelezen bericht door vroem »

voor een klein gaatje (moet wel, met maar 10 min gepland) is die wachttijd niet belachelijk lijkt mij. Ken tandartsen die voor minder dringende zaken nog langere wachttijden hanteren, om de eenvoudige reden dat er tijd vrij moet blijven op kortere termijn voor echt dringende zaken.
Daarnaast zal de normale wachttijd van een 4-5 weken (dat is echt een heel normale hoor!) in deze periode langer zijn vanwege de zomervakantie, de andere 5 tandarsten zullen (ongetwijfeld deels om de beurt) ongetwijfeld ook graag even met vakantie gaan, en qua ander personeel zal er ook mindere bezetting zijn. Vind dit dus een beetje overdrijven, en een probleem maken van iets wat het niet is.
Ook is bij sommige personen de wachttijd langer dan bij andere om de eenvoudige reden dat sommige mensen meer eisen qua tijd voor de afspraak hebben. Vroeg en laat zijn erg populair, maar daar duurt het dan ook langer voor er iets kan, terwijl midden op de dag meestal op kortere termijn lukt. De controleafspraak die op korte termijn kon was waarschijnlijk gerelateerd aan iemand die afgezegd had, en dat plekje was toevallig nog vrij.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moet eerlijk zeggen dat ik het met vroem eens ben.
denk je in dat nu ook de tandartsen net als de huisartsen om de beurd op vakantie gaan..net als wij ,tenslotte zijn ook mensen...
en ik vind de normale tijd ook niet gek 4 a 5 wken voor controlle en 2,5 mnd voor een gaatje als je geen last hebt ook niet gek....
als je veel pijn hebt en ze zien dat het echt snel gedaan moet worden proppen ze je er heus wel tussen.

je zou ook kunnen denken..okee ik moet in juli weer op controlle en ergens in mei gaan bellen,ja ik wil in afspraak voor controlle.doe ik altijd?
en soms kan ik na de controlle als er iets is snel terecht en soms moet ik ook 1 of 1,5 mnd wachten maar dan is het niet dat ik heeeeeeel veel pijn heb,dan wordt het gewoon gelijk opgelost...simpel zat(bij mijn praktijk)dan leggen ze het even in uit in de wachtkamer dat er een spoed tussen zit,dan lossen ze het even snel op en dan week later terug voor afmaken...bv een wortelkanaal of iets

Tineke59

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Ik heb gisteravond nog even gegoogled en zag tot mijn schrik dat sommigen tandarts(praktijk)en er inderdaad nog veel langere wachttijden op nahouden.
Ik ben dit niet gewend van mijn tandarts: Voorheen was de wachttijd tussen controleafspraak en daadwerkelijke behandeling nooit langer dan een week of 6, 7, ook in de zomervakantie.
Wij moeten elk half jaar wachten op een kaart waarop gevraagd wordt om een controleafspraak te maken.
En vooral omdat ze begin dit jaar een enquete hadden gehouden, dacht ik dat de wachttijden in elk geval niet lánger zouden worden. Die wachttijden was ook mijn enige minpunt.
Ik had nog gevraagd of ze het gaatje niet gelijk konden vullen, want ik had gehoord dat ze in de behandelkamer ernaast even niets te doen hadden. Dit kon helaas niet, want er was net iemand binnengekomen met acute pijnklachten.
Ik heb het gevoel dat ik niet mag klagen, gezien het bovenstaande, maar toch ben ik ervan geschrokken dat ik nu langer moest wachten dan anders.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

klagen mag altijd. of het veel zin heeft in dit geval betwijfel ik. En er zijn erger en belangrijker dingen dan dit denk ik.

Nijlpaardje

Ongelezen bericht door Nijlpaardje »

Als je in de buurt van een academisch ziekenhuis woont met een tandartsenopleiding, kunt u zich ook daar aanmelden. Ik wordt altijd zeer snel geholpen, de kosten zijn vele malen lager. Je wordt dan geholpen door studenten en hun docenten (allemaal 50+ :lol: ), de behandeling zelf duurt wel wat langer maar dan leert u zelf ook een heleboel.

Gesloten