LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [Ziggo] Gekochte filmen die verdwijnen.
[Ziggo] Gekochte filmen die verdwijnen.
Hallo,
Normaliter ben ik niet een persoon die hier meteen een vraag of klacht plaats.
Dit wat ik nu echter mee maak is het echter wel waard, gezien het feit dat het een beetje op misleiding lijkt.
Wanneer ik namelijk via Ziggo, een film koop staat er overal ook "Gekochte titel". Wat valt mij nu echter op, na een aantal dagen verdwijnen mijn "Gekochte titels" net zo snel als dat ik ze kocht.
Heeft iemand van jullie hier ook ervaring of hinder van?
Met vriendelijk groet,
Normaliter ben ik niet een persoon die hier meteen een vraag of klacht plaats.
Dit wat ik nu echter mee maak is het echter wel waard, gezien het feit dat het een beetje op misleiding lijkt.
Wanneer ik namelijk via Ziggo, een film koop staat er overal ook "Gekochte titel". Wat valt mij nu echter op, na een aantal dagen verdwijnen mijn "Gekochte titels" net zo snel als dat ik ze kocht.
Met vriendelijk groet,
Re: [Ziggo] Gekochte filmen die verdwijnen.
Niemand die hier ervaring mee heeft? Ik gebruik die Cisco ontvanger voor het geval dat dit relevant zou zijn.
Met vriendelijke groeten,
Nog een update:
Via de cisco ga ik dus naar de optie:
[Menu] ==> [On demand] ==> [Films].
Hier kies ik dan bijvoorbeeld voor de titels die ik toen koos. Zoals bijvoorbeeld Jeff Dunham. Als ik deze selecteerde (en andere films) dien ik een betaalcode in te vullen (Pincode). Dit doe ik dus, en de film wordt gestart. Deze staat erna dan in het archief van [Gekochte films].
ik weet niet de exacte tijd, maar ze zijn gewoon weg opeens. Geen stroomuitval, geen updates, niets. De lijst is helemaal leeg. Ik heb nu nog eens getest door de titel die ik gekocht had nog eens te bestellen maar je raad het al.
Er komt een melding:
[Toets uw beveiligingscode in om deze film te bestellen].
Met andere woorden, ik kan opnieuw 4,95 euro betalen? Graag wil ik klanten van Ziggo dus vragen om dit eens te testen bij de Cisco en andere ontvangers. Ik kan toch niet de enige zijn met zoiets raars (Hoop dat ik de enige ben voor Ziggo uiteraard.)
Voor de rest ben ik zeer tevreden met Ziggo en haar diensten in mijn regio, zelden storing en goed internetsignaal. Dus niet enkel negatief commentaar voor Ziggo indien de Webteam mensen meelezen
Via de cisco ga ik dus naar de optie:
[Menu] ==> [On demand] ==> [Films].
Hier kies ik dan bijvoorbeeld voor de titels die ik toen koos. Zoals bijvoorbeeld Jeff Dunham. Als ik deze selecteerde (en andere films) dien ik een betaalcode in te vullen (Pincode). Dit doe ik dus, en de film wordt gestart. Deze staat erna dan in het archief van [Gekochte films].
ik weet niet de exacte tijd, maar ze zijn gewoon weg opeens. Geen stroomuitval, geen updates, niets. De lijst is helemaal leeg. Ik heb nu nog eens getest door de titel die ik gekocht had nog eens te bestellen maar je raad het al.
Er komt een melding:
[Toets uw beveiligingscode in om deze film te bestellen].
Met andere woorden, ik kan opnieuw 4,95 euro betalen? Graag wil ik klanten van Ziggo dus vragen om dit eens te testen bij de Cisco en andere ontvangers. Ik kan toch niet de enige zijn met zoiets raars (Hoop dat ik de enige ben voor Ziggo uiteraard.)
Voor de rest ben ik zeer tevreden met Ziggo en haar diensten in mijn regio, zelden storing en goed internetsignaal. Dus niet enkel negatief commentaar voor Ziggo indien de Webteam mensen meelezen

Je koopt niet je huurt. Onderstaande staat in de voorwaardenWanneer ik namelijk via Ziggo, een film koop staat er overal ook "Gekochte titel". Wat valt mij nu echter op, na een aantal dagen verdwijnen mijn "Gekochte titels" net zo snel als dat ik ze kocht.
gr HenkFilms uit het On Demand-aanbod zijn direct te bekijken met de Interactieve Ontvanger. Je betaalt per film en kunt deze zo vaak je wilt bekijken gedurende 24 of 48 uur.
-
Wat henk51 zegt klopt inderdaad. Net als in een videotheek huur je een film voor een bepaalde periode.
Dit wordt ook gemeld op de website van Ziggo:
https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... televisie/
Quote:
"Met On Demand kijk je films wanneer je wilt. Via je afstandbediening haal je met één druk op de knop de nieuwste films en series in huis. Elke film is 24 uur lang te zien op je eigen tv, zodat je de bestelde film zo vaak kunt kijken als je wilt, zonder apart abonnement."
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Dit wordt ook gemeld op de website van Ziggo:
https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... televisie/
Quote:
"Met On Demand kijk je films wanneer je wilt. Via je afstandbediening haal je met één druk op de knop de nieuwste films en series in huis. Elke film is 24 uur lang te zien op je eigen tv, zodat je de bestelde film zo vaak kunt kijken als je wilt, zonder apart abonnement."
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
-
Maar als de films als "gekochte films" worden beschreven, is de beschrijving dus verkeerd en geeft Ziggo dus verkeerde informatie.
Mr.Sunshine1 schreef:
gr Henk
Je kan ook een recht kopen om iets gedurende een vooraf bepaalde periode te mogen bekijken. Er staat alleen het woordje kopen vermeld.Maar als de films als "gekochte films" worden beschreven, is de
beschrijving dus verkeerd en geeft Ziggo dus verkeerde informatie.
gr Henk
Hallo,
Bedankt voor het antwoord, heb het inderdaad gedeeltelijk al kunnen terug vinden. Dit vind ik wel misleiding. Indien het gehuurd is, dient het ook vermeld te worden in het apparaat zelf. En niet onder de kop [Kopen] of [Gekocht].
Ik ga immers niet bij elk product wat ik koop de gebruikersvoorwaarden doorlezen of een EULA / Disclaimer van fabrikanten / leverancieren. Dit mogen ze voor mij hernoemen met een firmware.
En dan direct de andere functies van het toestel activeren. Maar goed. Bedankt voor de antwoorden!
Bedankt voor het antwoord, heb het inderdaad gedeeltelijk al kunnen terug vinden. Dit vind ik wel misleiding. Indien het gehuurd is, dient het ook vermeld te worden in het apparaat zelf. En niet onder de kop [Kopen] of [Gekocht].

Ik ga immers niet bij elk product wat ik koop de gebruikersvoorwaarden doorlezen of een EULA / Disclaimer van fabrikanten / leverancieren. Dit mogen ze voor mij hernoemen met een firmware.
En dan direct de andere functies van het toestel activeren. Maar goed. Bedankt voor de antwoorden!
-
Staat gewoon goed omschreven op de ziggo site hoor, als je een beetje logisch nadenkt dan koop je nergens op een legale manier voor 5 euro of minder de nieuwste films.