LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeking bij stedentrips.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kev018
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 18:37

Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door kev018 »

Goedenavond Allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, en dat is het volgende.

Ik was op internet aan het rondkijken voor een vakantie en kwam bij stedentrips.nl uit. Ik was op zoek naar een reis van vijf dagen naar Barcelona en kwam toevallig een hotel tegen die er goed uitzag.
Dus ik denk ik ga verder kijken voor de eventuele prijs en de extra kosten die er bijkomen op de site ga je door een 8 stappen plan om je reis te boeken, waarvan de 7de stap ''boeking bevestigen'' en de 8e stap ''betaling''.
Nu heb ik bij de 7de stap op ''boeking bevestigen'' gedrukt waardoor ik bij betaling aankwam dit deed ik omdat ik beniewd was of je met ideal kon betalen( wat achteraf onderaan de website stond :? ) nadat ik bij de betaling de internetbrowser had afgesloten(dus voor de rest geen betalingsgegevens ingevuld) krijg ik dus e-mails dat mn reis al helemaal bevestigt is, en als ik hem wil annuleren dat het me 75% van de totale prijs kost(600 euro volgens ANVR voorwaarden).

Klopt dit wel want ze zeggen dat alles al geregeld is (Hotel+ vliegtickets) terwijl ik niet alle 8 de stappen heb voltooid.

Groeten Kev

Jeromeke Deltour
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

U dacht een 8 stappenplan te moeten doorlopen alvorens Uw boeking echt definitief zou zijn. Doordat U in eerdere stap al uw naam en adresgegevens hebt ingevuld hebben ze kans gezien u bij stap 7 te foppen en u zit er nu dus aan vast.

Het blijft oppassen met die reisbranche-cowboys. Laat dit een (dure) leer zijn.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Los van het feit dat het niet heel verstandig van U is, kunt u natuurlijk altijd blijven volhouden
dat u niet degene bent die deze boeking heeft gemaakt en iemand anders Uw gegevens blijkbaar
misbruikt heeft op het internet..zolang U niet betaald heeft is er niet veel aan de hand. Al is dit natuurlijk
niet helemaal eerlijk :D

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jeromeke Deltour schreef:U dacht een 8 stappenplan te moeten doorlopen alvorens Uw boeking echt definitief zou zijn. Doordat U in eerdere stap al uw naam en adresgegevens hebt ingevuld hebben ze kans gezien u bij stap 7 te foppen en u zit er nu dus aan vast.

Het blijft oppassen met die reisbranche-cowboys. Laat dit een (dure) leer zijn.
Hoezo foppen?
Meneer/mevrouw wil weten of hij/zij met Ideal kan betalen.
Hij/zij kijkt niet goed rond op de site, maar vult in plaats daarvan een heel boekingsformulier in, op de betaling na en drukt vervolgens op 'bevestigen'.
Waar is de truuk dan?
Eigen schuld, dikke bult denk ik zo!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja sorry ,dat is dus nu het gevaar van internet boeken,mensen kijken niet goed en wat gebeurd er dit...ben bang dat je er aan vast zit joh...
of je moet een annuleringsverzekering gelijk afgesloten hebben?nee zeker?(dan ben je je geld kwijt voor die verzkering mits het ruim!! van te voren is ;-) )
en dat je nog niet betaald hebt,slaat nergens op want je zal moeten betalen of dat nou met ideal is of zo..dat maakt hun niks uit..
ik heb er geen medelijden mee,je wist waar je mee bezig was...je hebt wel alle stappen doorlopen alleen wat anders aangeklikt en gedacht hoever kom ik en kan het zo en nu is het maar afwachten welke reis je krijgt?is het zo gegaan?
meestal kan je op een site al zien wat de betalingsmogelijkheden zijn...

weet je ,ik vind het heel fijn dat mensen zo blij zijn dat het internet er is met boeken en dat het goedkoop is....maar als er dan wat fout gaat,ook niet zeuren,je wilt zelf niet naar een reisburo...

ik zei een keer ,ik heb mijn reisopleiding..die heb ik,maar toch boek ik liever op het reisburo ,1 ik kan mee kijken vind ik leuk en 2 als zei een fout maken dan is het voor hun...nou ik kreeg van alles over mee heen.(excuses gemaakt hoor en geaccepteerd)maar je ziet het...en er klagen nog zoveel meer mensen...
internet is niet alles....
en neeeeeeeeeeeeeeeeeee ik werk niet op een reisburo....
wens je heel veel plezier,zou het beste er maar van maken toch?
barcelona is heel gaaaaaaaaaaaaaaaaaf

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door Juist ja »

U heeft op 'boeking bevestigen' gedrukt. Lijkt me een duidelijk verhaal. U ziet vast aan de boeking want u heeft de boeking zelf bevestigd dus is het niet meer dan logisch dat u annuleringskosten, conform ANVR Voorwaarden, dient te betalen bij een annulering.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Nou, ik ben het helemaal niet eens met jullie. Jullie valt je collega mede-consument af. Ik vind het heel logisch dat iemand op zo'n website bekijkt hoe het verder gaat en ik vind dat het bedrijf van de website de fout maakt.

De volgende keer voer je gewoon een nep Naam en Adres in : "lalala etc."
Ik vind dat we hier met z'n allen wat aan moeten doen. Ik vind die reisbranche echte foute cowboys.

Probeer de concurrent eens: http://www.thomascook.de. Daar gaat het er wat netter aan toe.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@mathilde

ze heeft zelf op boeking bevestigen geklikt....hoe makkelijk kan het zijn?of moeilijk?
bij heel veel organisaties kan je kijken hoe veel alles kost en op een gegeven moment zie je de prijs..en als je datweet,stop je...zei wilde alleen weten hoe je moest betalen,ja dat zie je wel als je geboekt hebt,hoefde dus niet ,stond onderaan de site.zoals ze zelf zegt.

dus??ik denk dat je toch beter uit moet kijken en niet altijd de beschuldigende vinger naar een winkel of reis iets moet steken maar ook even naar jezelf kijken
ts hebben we ook niet meer gehoord hoe het is afgelopen?

Harmen86
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2010 15:54

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door Harmen86 »

Natuurlijk moet je goed op letten tijdens het boeken, maar ik kan me de fout welvoorstellen. Soms moet je inderdaad alle gegevens invullen voordat je de volledige prijs (boekingskosten enzo) ziet. Maar ook de betaalopties zijn van belang om vantevoren even te checken. Zelf heb ik bijvoorbeeld geen creditcard en dan is het dus wel fijn als je ook andere kunt betalen. Je hebt ook wel websites die vrolijk 17.50 vragen om met creditcard mee te betalen. Kortom: je moet goed opletten, maar je mag toch ook van online reisbureaus verwachten dat je zonder gedoe van te voren weet wat het kost en hoe je kunt betalen?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

de betaalvoorwaarden zei de ts ,stonden onder aan de site

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door joep873 »

Er is pas een overeenkomst als er wilsovereenstemming is.
Kennelijk was het voor deze klant niet duidelijk al na stap 7 al een overeenkomst tot stand zou zijn gekomen. Dat betekent dat er geen wilsovereenstemming is, en dus geen overeenkomst.

Gewoon netjes laten weten dat ze voorbarig zijn, dat je de procedure die ze zelf op hun website aangeven niet hebt doorlopen en dat je dus geen overeenkomst hebt.

Harmen86
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2010 15:54

Re: Boeking bij stedentrips.nl

Ongelezen bericht door Harmen86 »

Ik blijf erbij... Ik vind het wel zo fijn als bookingsites direct de volledige prijs weergeven. Dan hoef je ook niet al die stappen door om erachter te komen wat je uiteindelijk kwijt bent!
Heb ook even thomascook.de gecheckt, zag er al wat netter uit inderdaad. Ebookers is volgens mij ook wel duidelijk wat de prijzen betreft.. What you see is what you get!

Gesloten