| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boeking bij OAD via internet: verborgen kosten
-
Mathilde D.
Boeking bij OAD via internet: verborgen kosten
Toen ik via http://www.oad.nl een reis boekte, bleek pas heel erg op het laatste moment (als je alle gegevens al hebt ingevuld), dat er naast de reserveringskosten die OAD zelf rekent (ik geloof dat dit 17,50 plus 2,50 garantiefonds is) nog 10 euro bijkwam voor het "Globe telefonisch reisbureau".
Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel, zeker gezien de wettelijke regels over verborgen kosten.
Wat is jullie mening?
Mathilde.
Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel, zeker gezien de wettelijke regels over verborgen kosten.
Wat is jullie mening?
Mathilde.
Re: Boeking bij OAD via internet: verborgen kosten
Niet netjes inderdaad maar volgens mij kan je bij OAD.nl ook kiezen voor andere reisbureaus die geen boekingskosten berekenen. M.a.w. kies een ander reisbureau om de boeking af te handelen en u hoeft die € 10,- extra niet te betalen. Succes.Mathilde D. schreef:Toen ik via http://www.oad.nl een reis boekte, bleek pas heel erg op het laatste moment (als je alle gegevens al hebt ingevuld), dat er naast de reserveringskosten die OAD zelf rekent (ik geloof dat dit 17,50 plus 2,50 garantiefonds is) nog 10 euro bijkwam voor het "Globe telefonisch reisbureau".
Wat is jullie mening?
Mathilde.
Ken je frustratie! Was daarom ook al een topic gestart hierover (verborgen boekingskosten). Dus als je tips hebt meer dan welkom 
-
rondjeomdewereld
Er zijn naar mijn weten geen regels over verborgen kosten. Er zijn regels gemaakt met name voor de vliegtickets. Deze moeten nu vermeld worden incl. de luchthavenbelasting en brandstoftoeslag.Mathilde D. schreef:Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel, zeker gezien de wettelijke regels over verborgen kosten.
Boekingskosten zijn per organisatie heel verschillend en worden daarom ook niet opgenomen in de prijs. Dit zijn ook geen verborgen kosten... je weet dat je overal boekingskosten betaalt. Overigens vermeld OAD dit ook nog eens op hun website onder FAQ. Als je de reis in het reisbureau boekt, betaal je deze kosten ook.
Ben het wel met je eens dat ze dit in een eerder stadium kunnen vermelden.
-
inekevanvliet
bij d tours reis bureau dus geen extra boekingskosten ed
kijk maar op hun site
kijk maar op hun site
Heb hier wat over nagezocht, en kwam er dus achter dat die regels er wel zijn. Tarieven moeten volgends de reclame code commissie altijd alle 'vaste bijkomende kosten' bevatten. Dus bijvoorbeeld boekingskosten die je hoe dan ook moet betalen, moeten eigenlijk direct vermeld worden. Weet ook niet hoe dat juridisch allemaal in elkaar zit (misschien een advocaat op het forum?), maar dat het niet overal netjes gebeurd is wel duidelijk. Had op soortgelijk topic (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 19&t=84193) laatst overzichtje gepost met bijkomende kosten: bij worldticketcenter was dat 95 euro, bij cheaptickets 41, maar bij ebookers bijvoorbeeld 0 euro. Bizarre verschillen toch?rondjeomdewereld schreef: Er zijn naar mijn weten geen regels over verborgen kosten. Er zijn regels gemaakt met name voor de vliegtickets. Deze moeten nu vermeld worden incl. de luchthavenbelasting en brandstoftoeslag.
-
rondjeomdewereld
Je geeft gelukkig zelf hier al het goede antwoord. Tarieven moeten inderdaad inclusief alle 'vaste bijkomende kosten' bevatten. Een vliegticketprijs wordt uitgegeven door de luchtvaartmaatschappij zelf. De boekingskosten zijn kosten van het verkopende kanaal en dus niet een vaste kostenpost van het ticket. Deze kosten dienen dus niet opgenomen te worden in de prijs.Harmen86 schreef:Heb hier wat over nagezocht, en kwam er dus achter dat die regels er wel zijn. Tarieven moeten volgends de reclame code commissie altijd alle 'vaste bijkomende kosten' bevatten. Dus bijvoorbeeld boekingskosten die je hoe dan ook moet betalen, moeten eigenlijk direct vermeld worden. Weet ook niet hoe dat juridisch allemaal in elkaar zit (misschien een advocaat op het forum?), maar dat het niet overal netjes gebeurd is wel duidelijk. Had op soortgelijk topic (viewtopic.php?f=19&t=84193) laatst overzichtje gepost met bijkomende kosten: bij worldticketcenter was dat 95 euro, bij cheaptickets 41, maar bij ebookers bijvoorbeeld 0 euro. Bizarre verschillen toch?
Een advocaat is hier echt niet voor nodig. Het staat gewoon vermeld in de voorwaarden bij de commissie en de ANVR.
Zoals ik in de andere post ook heb vermeld.. ebookers is geen NL organisatie en hanteert dus andere voorwaarden blijkbaar. De grote verschillen zijn wel opvallen, mooi toch dat je daarom juist kan 'shoppen'. Je moet er alleen wel wat voor doen.
-
rozemarijntje
ik heb ook oad geboekt maar gewoon bij d reizen
eerst zie je gewoon de reissom...
dan komt er een staartje met de kosten die ze moeten melden
brandstoftoeslag
luchthaventoeslag
calamiteitenfonds
dan komt er of je verzekering hebt afgesloten
en dan als als laatste boekingskosten 27.00...
en dan totaal reissom...dit horen dus de toeslagen te zijn...
je kan nog meer toeslagen erop hebben maar dat snap je wel als je er nog dingen bij boekt.
eerst zie je gewoon de reissom...
dan komt er een staartje met de kosten die ze moeten melden
brandstoftoeslag
luchthaventoeslag
calamiteitenfonds
dan komt er of je verzekering hebt afgesloten
en dan als als laatste boekingskosten 27.00...
en dan totaal reissom...dit horen dus de toeslagen te zijn...
je kan nog meer toeslagen erop hebben maar dat snap je wel als je er nog dingen bij boekt.
Ik heb mijn laatste 2 vakanties bij Travelbits geboekt (ook reizen van OAD Reizen). Zij berekenen volgens mij als een van de weinigen geen boekingskosten.
Misschien heb je gelijk en hanteert ebookers buitenlandse criteria, die dan waarschijnlijk strikter zullen zijn dan in Nederland? Ik vind hun directe prijzen in ieder geval wel erg prettig: maakt het ‘shoppen’ van tegenwoordig naar de voordeligste prijs in ieder geval een stuk overzichtelijker toch?rondjeomdewereld schreef: Zoals ik in de andere post ook heb vermeld.. ebookers is geen NL organisatie en hanteert dus andere voorwaarden blijkbaar. De grote verschillen zijn wel opvallen, mooi toch dat je daarom juist kan 'shoppen'.
-
rozemarijntje
nee dat van die boekingskosten is gewoon omdat je in de winkel boekte..nou ja ik heb het er wel uit gehaald ze is echt serieus...3.5 uur bezig geweest en de mensen maar wachten..ja ik wilde die vlucht zo niet ging het over en dat willen ze niet....dus??
dan doen ze wel hun best.
dan doen ze wel hun best.
Bedoelde je dat ze bij dat reisbureau er 3,5 uur over gedaan hebben om uit te zoeken wat de boekingskosten waren??
Wat heb je uiteindelijk aan boekingskosten betaald?
Wat heb je uiteindelijk aan boekingskosten betaald?
-
rozemarijntje
lees even goed
verderop staat ......waar ik de kosten van de bijkomde kosten neer heb gezet hoe en wat en in het verhaaltje boven jou staat.....dat ze de vlucht aan het zoeken was die ik wilde..
ik vind wel dat je heel erg opdringt op ebookers...werk je er toevallig.
en ik zou eerst even alles lezen en dan pas reageren ,dat is wel zo makkelijk ,ik kan ik dan he niet alles elke keer opnieuw typen
gr rozematijtje
ik vind wel dat je heel erg opdringt op ebookers...werk je er toevallig.
en ik zou eerst even alles lezen en dan pas reageren ,dat is wel zo makkelijk ,ik kan ik dan he niet alles elke keer opnieuw typen
gr rozematijtje
Toevallig heb ik laatst gekeken op de site van ebookers Rozemarijntje, toen ik de prijzen had vergeleken en de ticket wou bestellen was die opeens een paar tientjes duurder. Zouden ze de prijzen verhogen als je serieus kijkt en verschillende vertekdatums invult?
Niet netjes natuurlijk Mathilde, uiteindelijk nog een reis geboekt?
Niet netjes natuurlijk Mathilde, uiteindelijk nog een reis geboekt?
-
rozemarijntje
@berend 112
ja dat is wel toevallig.....en hij blijft maar volhouden dat het de beste site is ,overal????????
ja dat is wel toevallig.....en hij blijft maar volhouden dat het de beste site is ,overal????????
@berend12 Dat lijkt me heel raar, bookingsites kunnen hun prijzen toch niet afstemmen op het surfgedrag van een klant... ? Waarschijnlijk lag het ergens anders aan... Heb wel meegemaakt dat ticketprijzen heel snel kunnen stijgen of dalen.
@rozemarijntje Nee ik werk niet voor ebookers, ik vind het gewoon een prettige site...
@rozemarijntje Nee ik werk niet voor ebookers, ik vind het gewoon een prettige site...
-
rozemarijntje
prima...ieder zijn eigen mening 
Het kan toeval zijn, helaas werd het niet goedkoper. Dat maak ik zelden mee in winkels. 
Sites houden van alles bij Harmen, als je naar dekbedden kijkt dan krijg je reklame voor dekbedden. Heb dit al meerdere keren meegemaakt bij 2 verschillende online winkels. En die pan die ik graag wil hebben is ook duurder geworden. Dus als je echt iets wil hebben van een online winkel moet je niet teveel voorkijken is mijn ervaring.
Sites houden van alles bij Harmen, als je naar dekbedden kijkt dan krijg je reklame voor dekbedden. Heb dit al meerdere keren meegemaakt bij 2 verschillende online winkels. En die pan die ik graag wil hebben is ook duurder geworden. Dus als je echt iets wil hebben van een online winkel moet je niet teveel voorkijken is mijn ervaring.
-
rozemarijntje
maar het valt mij op dat dhr net op het internet(radar) is en alleen maar praat over boekingen via internet....
iedereen moet zelf weten waar hij of zei boekt,ik boek liever via reisburo heb dat al eens uitgelegd...
1ik heb zelf mijn reispapieren,dus ik vind het leuk om mee te kijken.(hele systeem enz)
2 als er een fout gemaakt wordt en die worden er zat gemaakt door mensen,zie andere topic dat iemand bevestigd heeft zonder dat ze .hij dat wilde...
dan is dat de fout van het reisburo.
3 je kan overleggen enz...en dat vind ik toch nog het leukste eerlijk gezegd en ja dat dat wat kan schelen...maar zelf ben ik ook niet de domste heb daarvoor allang uitgezocht wie of wat de goedkoopste is bij dreizen en dan wacht ik altijd af waar zei mee komen..tot nu toe...hebben ze me niet teleurgesteld en idd altijd met wat ik gevonden had...
en ja nou ja dan betaal ik boekingskosten 27.00,daar kies ik voor...
wij zijn het type van safe...moet gewoon geregeld zijn...makkelijk en niet teveel zelf gaan vogelen,...maar dat is ieder zijn goed recht.
ik heb bewondering eerlijk waar voor de mensen die zo een ticket bestellen online en een hotel los
echt ik ben tot die datum zo nerveus als ik weet niet wat..zo dat wel goed gaan....dus kan ik het beter op mijn manier doen en niet mensen blijven dwingen e bookers of weet ik wat.
leuk je pan....heb je hem ergens anders dan nog niet goedkoper gevonden
iedereen moet zelf weten waar hij of zei boekt,ik boek liever via reisburo heb dat al eens uitgelegd...
1ik heb zelf mijn reispapieren,dus ik vind het leuk om mee te kijken.(hele systeem enz)
2 als er een fout gemaakt wordt en die worden er zat gemaakt door mensen,zie andere topic dat iemand bevestigd heeft zonder dat ze .hij dat wilde...
dan is dat de fout van het reisburo.
3 je kan overleggen enz...en dat vind ik toch nog het leukste eerlijk gezegd en ja dat dat wat kan schelen...maar zelf ben ik ook niet de domste heb daarvoor allang uitgezocht wie of wat de goedkoopste is bij dreizen en dan wacht ik altijd af waar zei mee komen..tot nu toe...hebben ze me niet teleurgesteld en idd altijd met wat ik gevonden had...
en ja nou ja dan betaal ik boekingskosten 27.00,daar kies ik voor...
wij zijn het type van safe...moet gewoon geregeld zijn...makkelijk en niet teveel zelf gaan vogelen,...maar dat is ieder zijn goed recht.
ik heb bewondering eerlijk waar voor de mensen die zo een ticket bestellen online en een hotel los
echt ik ben tot die datum zo nerveus als ik weet niet wat..zo dat wel goed gaan....dus kan ik het beter op mijn manier doen en niet mensen blijven dwingen e bookers of weet ik wat.
leuk je pan....heb je hem ergens anders dan nog niet goedkoper gevonden
Ja, een goede service is ook wat waard Rozemarijntje. Het reisbureau waar we de vorige keer een ticket gekocht hebben vraagt 10 euro voor online betalen. Dan kan je net zo goed naar de winkel gaan of je moet een uitzonderlijk koopje zien.
Die pan heb ik nog niet gekocht, maar omdat we er al een gekocht hebben is er geen haast bij. Wacht (als echte hollander) mijn kans af
Die pan heb ik nog niet gekocht, maar omdat we er al een gekocht hebben is er geen haast bij. Wacht (als echte hollander) mijn kans af