LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom is een dag vrij normaal voor wachten op monteur?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nemelis

Waarom is een dag vrij normaal voor wachten op monteur?

Ongelezen bericht door nemelis »

Weet even niet waar ik dit moet plaatsen, dus maar in "diversen" gepost.

Bij verschillende bedrijven met monteurs (b.v. c.v-bedrijf Volta) is het "normaal" dat je maar een hele dag vrij moet nemen omdat ze niet meer kunnen zeggen dan dat de monteur tussen 9:00 en 17:00 langs komt. En vervolgens komt de monteur pas om 16:45 en heeft het onderdeel dan ook nog niet op de wagen (terwijl je hebt doorgegeven waar het om ging "oh meneer dat onderdeel ligt standaard op de wagen" en dat je na 17:00 uur zelf echt weg moet). Kortom nieuwe afspraak nodig waarbij ze weer niet aan kunnen geven wanneer ze langs komen. :evil:

Goed ik kan er in komen dat ze niet precies kunnen zeggen dat ze er om 10:00 uur zullen zijn. Maar het feit dat ik een dag vrij moet nemen, vind ik absurd.
In bijna elke andere beroepsgroep is het normaal dat je precieser bent.

En dan is het ook nog zo dat als je er niet bent ze voorrij-kosten in rekening mogen brengen.... :shock:
(Is er voor mij ook een mogelijkheid dat ik wachtkosten in rekening breng a het uur-tarief wat mijn bedrijf voor mij rekent (€75,-- / uur)?)

Is hier niet wat aan te doen? Want dit is toch te absurd voor woorden.

Dirkie

Re: Waarom is een dag vrij normaal voor wachten op monteur?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op zich is dit niet zo raar. Een veel gehoorde klacht bij CV-ketels is : hij doet het niet. En dan weet je als monteur nooit wat je aantreft en hoe lang je ergens bezig bent. Heb je zo een paar klanten op een ochtend, kun je geen planning maken. Dus is het eenvoudiger om te zeggen : ik kom tussen dat en dat tijdstip. De kans is dan groot, dat de monteur dan ook daadwerkelijk op dat tijdstip komt. En als je dan net de pech hebt, dat het onderdeel, dat voor jouw ketel nodig is, bij iemand anders ook kapot was, is het jammer. En als de monteur tussen 9:00 en 17:00 komt, is hij ook om 16:59 nog steeds op tijd. Dat je zelf om 17:00 weg moet, is dan ook helaas jammer. In 1 minuut repareer je helaas geen CV.
In bijna elke andere beroepsgroep is het normaal dat je precieser bent
Bij anderen (bv. een tandarts) maak ik een afspraak voor de controle, die duurt niet lang. En als er iets gedaan moet worden, moet ik een nieuwe afspraak maken. Dan kun je beter plannen.
Is er voor mij ook een mogelijkheid dat ik wachtkosten in rekening breng a het uur-tarief wat mijn bedrijf voor mij rekent (€75,-- / uur
Volgens mij niet, want je hebt een dag vrij genomen van je werk en dat kost jouw geen geld (jouw loon wordt immers niet minder van die vrije dag). :mrgreen:

nemelis

Dirkie schreef:Op zich is dit niet zo raar. Een veel gehoorde klacht bij CV-ketels is : hij doet het niet. En dan weet je als monteur nooit wat je aantreft en hoe lang je ergens bezig bent. Heb je zo een paar klanten op een ochtend, kun je geen planning maken. Dus is het eenvoudiger om te zeggen : ik kom tussen dat en dat tijdstip. De kans is dan groot, dat de monteur dan ook daadwerkelijk op dat tijdstip komt.
Dat gaf ik zelf ook al aan:
Nemelis schreef:Goed ik kan er in komen dat ze niet precies kunnen zeggen dat ze er om 10:00 uur zullen zijn
Het gaat mij er dus om dat ze zelfs niet eens aan kunnen geven of ze in de ochtend of in de middag langs komen, maar dat je beslist een hele dag vrij moet nemen.
Dirkie schreef:En als je dan net de pech hebt, dat het onderdeel, dat voor jouw ketel nodig is, bij iemand anders ook kapot was, is het jammer. En als de monteur tussen 9:00 en 17:00 komt, is hij ook om 16:59 nog steeds op tijd.

:lol: Ja zo ken ik er nog 1: "Ik kom tussen 16-08-2010 en 21-08-2010 langs." Geheid dat me dat gaat lukken.

Dat het voor kan komen dat het onderdeel net ook al nodig was... OK, pech... Maar nogmaals het gaat om het geheel:
- Ik heb doorgegeven wat kapot is (beter gezegd: in het telefoongesprek voorafgaand is de storings-monteur die ik aan de lijn kreeg nadat ik beschreven had wat ik zag tot de conclusie gekomen dat dat ding kapot was),
- Er is mij gegarandeert dat dat ding op de wagen zou liggen (als je als monteur weet dat bij 1 van je klanten dat ding gegarandeert kapot is, neem je er 2 mee toch? dat heet voorbereiding).
- Ik had in dat telefoongesprek al aangegeven dat ik om 17:00 weg moest, daar zou rekening mee worden gehouden is mij verzekerd (kortom men wist het).
- En ik moest een volledige dag vrij nemen omdat ze niet aan konden geven of de monteur 's ochtends of 's middags langs zou komen.
Dirkie schreef: Dat je zelf om 17:00 weg moet, is dan ook helaas jammer. In 1 minuut repareer je helaas geen CV.
Ik had het al aan hun doorgegeven en er zou rekening mee worden gehouden.
Als de monteur even had gebeld met de mededeling dat hij laat zou komen omdat een andere klus uitliep had ik er nog wat begrip voor kunnen hebben en eventueel een andere afspraak met hem kunnen maken.
Dirkie schreef:
Nemelis schreef:In bijna elke andere beroepsgroep is het normaal dat je precieser bent
Bij anderen (bv. een tandarts) maak ik een afspraak voor de controle, die duurt niet lang. En als er iets gedaan moet worden, moet ik een nieuwe afspraak maken. Dan kun je beter plannen.
Ook hier kan men plannen, want vaak zijn het routes die worden gereden en kan men al aangeven of men 's ochtends of 's middags in de buurt is (tenminste het oude moederbedrijf van Volta: Essent kan dat wel).
Dan kun je 's ochtends of 's middags nog wat doen.

En wederom: als het om de een of andere reden niet lukt is een telefoontje met deze mededeling meer dan voldoende in mijn geval. Ben echt geen boze boeman, maar een redelijk mens. Maar ze moeten ook redelijk met mij omgaan.
Dirkie schreef:
Nemelis schreef:Is er voor mij ook een mogelijkheid dat ik wachtkosten in rekening breng a het uur-tarief wat mijn bedrijf voor mij rekent (€75,-- / uur
Volgens mij niet, want je hebt een dag vrij genomen van je werk en dat kost jouw geen geld (jouw loon wordt immers niet minder van die vrije dag). :mrgreen:
Ik maakte dit grapje omdat ik een dag vrij heb moeten nemen en ze pas laat in de middag voor niets kwamen. En je hebt maar een beperkt aantal vrije dagen. Dus het kost je geen loon, maar wel een vrije dag.
Kortom als ik dat had geweten was ik in ieder geval 's ochtends gewoon gaan werken.

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@nemelis,

Toevallig heb ik van de week zelf een afspraak gemaakt voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt van de cv ketel.
Bij mij is het mogelijk om een exact dagdeel op te geven voor een afspraak.

Bijvoorbeeld tussen 8 en 10, tussen 10 en 12, tussen 1 en 3 en tussen 3 en 5.

Of zoiets mogelijk is is per bedrijf verschillend natuurlijk, dus de beste optie is een bedrijf zoeken waar ze een preciezere afspraak kunnen maken, zodat je maar een deel van de ochtend of middag vrij hoeft te nemen.

nemelis

RobbieS. schreef:@nemelis,

Toevallig heb ik van de week zelf een afspraak gemaakt voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt van de cv ketel.
Bij mij is het mogelijk om een exact dagdeel op te geven voor een afspraak.

Bijvoorbeeld tussen 8 en 10, tussen 10 en 12, tussen 1 en 3 en tussen 3 en 5.

Of zoiets mogelijk is is per bedrijf verschillend natuurlijk, dus de beste optie is een bedrijf zoeken waar ze een preciezere afspraak kunnen maken, zodat je maar een deel van de ochtend of middag vrij hoeft te nemen.
Doordat het een huur-ketel is zit ik gebonden aan Volta, zij zijn dus de eigenaar van de ketel.

Als je een exact dagdeel met hun zou kunnen afspreken zou het trouwens helemaal geen probleem zijn voor me, want meestal (op - in mijn ogen dan - gister na) leveren ze wel goed werk. Alleen je weet dus nooit wanneer ze komen (ook al eens meegemaakt dat ik een hele dag vrij voor ze nam en dat ze er om 9:05 al waren).

Gesloten