LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stinkende kruipruimte

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Stinkende kruipruimte

Ongelezen bericht door four-eyes »

Na een enorme regenbui vorige week komt er een vreselijke stank uit onze kruipruimte. Er staat geen water, maar de grond is vochtig. Ik heb met iemand van de gemeente gesproken (naar aanleiding van een verstopt riool, dat speelde tegelijkertijd, maar dat is een ander verhaal) en die zei dat het grondwater waarschijnlijk omhoog gekomen is en dat de grond in de kruipruimte daardoor losgewoeld is en er daardoor een soort gas vrijkomt. Goed ventileren was zijn advies. Nu zijn we een week verder, maar het stinkt nog steeds verschrikkelijk. Mijn man heeft zitten prikken in de roosters buiten om te kijken of er geen spinnewebben of andere rotzooi zit dat de boel verstopt. Niks aan de hand daar.
Voor de goede orde: het is geen rioollucht. Het is een scherpe schimmelige grondlucht.
Wat nu? Wat kunnen we doen eigenlijk?
Laatst gewijzigd door four-eyes op 14 aug 2010 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Stinkende kruipruimte

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een diepe kuil graven onder luik en dan tot grondwater en die met emmer weg scheppen en door Toilet.
Dat is goedkoopste oplossing om dit snel droog en stank vrij te krijgen.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Stinkende kruipruimte

Ongelezen bericht door four-eyes »

Oei, is dat geen sysiphus-klus? Morgen gaat het namelijk weer hard regenen hoorde ik. Dan blijf je toch aan de gang? Of heb ik het mis?
Laatst gewijzigd door four-eyes op 14 aug 2010 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Stinkende kruipruimte

Ongelezen bericht door crazyme »

four-eyes schreef:Na een enorme regenbui vorige week komt er een vreselijke stank uit onze kruipruimte. Er staat geen water, maar de grond is vochtig. Ik heb met iemand van de gemeente gesproken (naar aanleiding van een verstopt riool, dat speelde tegelijkertijd, maar dat is een ander verhaal) en die zei dat het grondwater waarschijnlijk omhoog gekomen is en dat de grond in de kruipruimte daardoor losgewoeld is en er daardoor een soort gas vrijkomt. Goed ventileren was zijn advies. Nu zijn we een week verder, maar het stinkt nog steeds verschrikkelijk. Mijn man heeft zitten prikken in de roosters buiten om te kijken of er geen spinnewebben of andere rotzooi zit dat de boel verstopt. Niks aan de hand daar.
Voor de goede orde: het is geen rioollucht. Het is een scherpe schimmelige grondlucht.
Wat nu? Wat kunnen we doen eigenlijk?
Wijzigingen in de grondwaterstand zijn normaal gesproken op de site van het waterschap te vinden.

Verder moet je inderdaad zorgen voor een goede ventilatie van de kruipruimte.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Stinkende kruipruimte

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Lopen de ventilatierooster wel door tot in de kruipruimte?

Gesloten