LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Hallo,
Al tijden valt het ons op dat steeds meer bedrijven (Vodafone, Ziggo, Tele2) alleen automatische incasso aanbieden als betaalmethode. Bij Ziggo is het zo dat je bij gewone analoge kabel nog wel met een digitale nota kunt betalen, bij het aangaan van een contract voor digitale televisie is alleen automatische incasso mogelijk.
Wij menen ons te herinneren dat bedrijven verplicht zijn minimaal twee betaalmethodes aan te bieden. We hebben al wel gelezen dat een bedrijf niet middels kostenverhoging iemand mogen dwingen voor automatische incasso te kiezen.
Wie weet hier meer over?
Al tijden valt het ons op dat steeds meer bedrijven (Vodafone, Ziggo, Tele2) alleen automatische incasso aanbieden als betaalmethode. Bij Ziggo is het zo dat je bij gewone analoge kabel nog wel met een digitale nota kunt betalen, bij het aangaan van een contract voor digitale televisie is alleen automatische incasso mogelijk.
Wij menen ons te herinneren dat bedrijven verplicht zijn minimaal twee betaalmethodes aan te bieden. We hebben al wel gelezen dat een bedrijf niet middels kostenverhoging iemand mogen dwingen voor automatische incasso te kiezen.
Wie weet hier meer over?
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Nee, er wordt alleen maar automatische incasso aangeboden.
Geen mogelijkheid voor welke andere betaalmethode dan ook.
Zowel bij Ziggo digitaal als bij Vodafone is ons dit mondeling medegedeeld.
Geen mogelijkheid voor welke andere betaalmethode dan ook.
Zowel bij Ziggo digitaal als bij Vodafone is ons dit mondeling medegedeeld.
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Interessant.vogels schreef:Lees hier even: https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... n-betalen/
Heb 's ingelogd op "mijn ziggo", maar de optie "digitale nota" wordt niet aangeboden (betaal nu per automatische incasso, een andere keuze bestond niet ten tijde van het afsluiten van het huidige abonnement).
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Interessant inderdaad.
De mevrouw aan de telefoon heeft expliciet gezegd dat dit geen mogelijkheid was.
Weet iemand trouwens of bedrijven idd wettelijk verplicht zijn om minimaal twee betaalmethodes aan te bieden?
De mevrouw aan de telefoon heeft expliciet gezegd dat dit geen mogelijkheid was.
Weet iemand trouwens of bedrijven idd wettelijk verplicht zijn om minimaal twee betaalmethodes aan te bieden?
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Waarom vraag je niet bij Ziggo, waarom bij jou "mijn Ziggo" geen digitale nota als betalingskeuze staat.kiz schreef:Interessant.vogels schreef:Lees hier even: https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... n-betalen/
Heb 's ingelogd op "mijn ziggo", maar de optie "digitale nota" wordt niet aangeboden (betaal nu per automatische incasso, een andere keuze bestond niet ten tijde van het afsluiten van het huidige abonnement).
Dan weet je toch!
Helaas heb ik geen ziggo, anders kan ik er zelf kijken!
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Ik heb even bij 'mijn ziggo' gekeken, ik ontvang namelijk alleen digitale facturen via de rabobank, en geen automatische incasso voor het alles in 1 pakket.
Je kunt via mijn ziggo kiezen voor factuur met acceptgiro, of automatische incasso.
Als je kiest voor een factuur met acceptgiro kun je kiezen voor een papieren exemplaar (meerkosten €1,25 per factuur) of je kiest voor een digitaal exemplaar. Deze ontvang je dan in je notabox van je internetbank.
Op deze manier kun je wel betalen wanneer het je zelf uitkomt, echter zonder de extra kosten van een acceptgiro van het papieren exemplaar.
Je kunt via mijn ziggo kiezen voor factuur met acceptgiro, of automatische incasso.
Als je kiest voor een factuur met acceptgiro kun je kiezen voor een papieren exemplaar (meerkosten €1,25 per factuur) of je kiest voor een digitaal exemplaar. Deze ontvang je dan in je notabox van je internetbank.
Op deze manier kun je wel betalen wanneer het je zelf uitkomt, echter zonder de extra kosten van een acceptgiro van het papieren exemplaar.
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Bedankt, daar hebben wij iets aan.RobbieS. schreef:Ik heb even bij 'mijn ziggo' gekeken, ik ontvang namelijk alleen digitale facturen via de rabobank, en geen automatische incasso voor het alles in 1 pakket.
Je kunt via mijn ziggo kiezen voor factuur met acceptgiro, of automatische incasso.
Als je kiest voor een factuur met acceptgiro kun je kiezen voor een papieren exemplaar (meerkosten €1,25 per factuur) of je kiest voor een digitaal exemplaar. Deze ontvang je dan in je notabox van je internetbank.
Op deze manier kun je wel betalen wanneer het je zelf uitkomt, echter zonder de extra kosten van een acceptgiro van het papieren exemplaar.
Dus Yanara en Kiz:
Inloggen op "Mijn Ziggo" en lezen. Want ik denk, dat jullie toch geen andere website hebben , als Robbies!
Wat een topic, sorry, hard op gedacht.....
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Ik betaal mijn Ziggo ook middels de digtale nota...geen enkel probleem.
Als je ING Internetbankieren hebt staan ze ook gewoon bij de beschikbare bedrijven:
Voor de aanmelding heeft Ziggo uw klantnummer nodig. Uw klantnummer vindt u op uw vorige Ziggo factuur. Als u vragen heeft over de aan- of afmelding of
over de inhoud van uw ontvangen berichten, neem dan contact op met Ziggo
op 0900-1884 (€ 0,10 per minuut), ma-vr: 8.00¿20.00 uur en za: 9.00-18.00 uur. Voor informatie over de digitale nota, kijk op http://www.ziggo.nl
Maar bedrijven zullen deze betaalmethode niet stimuleren, omdat het de kans groter maakt dat ze niet betaald krijgen. Het bedrijf waar ik werk kiest er ook voor om alleen AI aan te bieden omdat acceptgiro/digitale nota de kans groter maakt dat klanten niet/te laat betalen waardoor het bedrijf kosten moet maken om het bedrag alsnog in te vorderen.
Als je ING Internetbankieren hebt staan ze ook gewoon bij de beschikbare bedrijven:
Voor de aanmelding heeft Ziggo uw klantnummer nodig. Uw klantnummer vindt u op uw vorige Ziggo factuur. Als u vragen heeft over de aan- of afmelding of
over de inhoud van uw ontvangen berichten, neem dan contact op met Ziggo
op 0900-1884 (€ 0,10 per minuut), ma-vr: 8.00¿20.00 uur en za: 9.00-18.00 uur. Voor informatie over de digitale nota, kijk op http://www.ziggo.nl
Maar bedrijven zullen deze betaalmethode niet stimuleren, omdat het de kans groter maakt dat ze niet betaald krijgen. Het bedrijf waar ik werk kiest er ook voor om alleen AI aan te bieden omdat acceptgiro/digitale nota de kans groter maakt dat klanten niet/te laat betalen waardoor het bedrijf kosten moet maken om het bedrag alsnog in te vorderen.
Re: Alleen maar automatische incasso als betaalmethode?
Dit heb ik net aan het handje met geliefde UPC. Tot op heden nooit klachten gehad, heb een totaalpakket op maat. Vorige maand dan toch op een praatje ingegaan voor eenzelfde pakket maar sneller internet en een paar euro goedkoper. Ok, gokje gewaagd, ben niet echt goedkoper uit maar gelukkig ook niet duurder . Maar nu komt het.
Zeven dagen bedenktijd zijn uiteraard ruim een maand verstreken, lag er vandaag een brief in de bus of ik maar even de machtiging voor automatische incasso wil tekenen en retourneren, doe ik dat niet, verlies ik mijn voordeel op het pakket (kassa!). Nou, als ik iets niet wil is AI bij dit soort bedrijven, papieren er op nagekeken, nergens staat vermeld dat AI een voorwaarde is, betaalwijze werd wel vermeld en was als vanouds acceptgiro. Ik ben overigens een brave klant en betaal altijd op tijd, heb ook geen BKR-vermelding of iets dergelijks.
Ben meteen in de telefoon geklommen. Nee mevrouw, het is inderdaad een voorwaarde, nee mevrouw, kan niets voor u doen...na wat getouwtrek en na dreiging van mij met advocaat etc. zou ik dan doorverbonden worden naar de klachtenafdeling...right...Dat lukte dus niet maar hij had dan ineens een andere oplossing. Ik zou mijn korting behouden, wel via MijnUPC betalen maar het bedrag wordt pas afgeschreven nadat ik akkoord geef. Het nieuwe wijzigingsformulier had ik ook meteen in mijn mailbox. Er is dus wel een andere optie maar die krijg je pas als je goed boos wordt en het woord "advocaat" in de mond neemt.
Let dus op als je van abo verandert bij UPC, ze veranderen ineens de voorwaarden en als je zoals ik pertinent geen AI wilt, verander dan niets.
Ik ga nog maar even broeden of ik dit zo wil laten of nog actie ga ondernemen want schandalig blijf ik het vinden.
Zeven dagen bedenktijd zijn uiteraard ruim een maand verstreken, lag er vandaag een brief in de bus of ik maar even de machtiging voor automatische incasso wil tekenen en retourneren, doe ik dat niet, verlies ik mijn voordeel op het pakket (kassa!). Nou, als ik iets niet wil is AI bij dit soort bedrijven, papieren er op nagekeken, nergens staat vermeld dat AI een voorwaarde is, betaalwijze werd wel vermeld en was als vanouds acceptgiro. Ik ben overigens een brave klant en betaal altijd op tijd, heb ook geen BKR-vermelding of iets dergelijks.
Ben meteen in de telefoon geklommen. Nee mevrouw, het is inderdaad een voorwaarde, nee mevrouw, kan niets voor u doen...na wat getouwtrek en na dreiging van mij met advocaat etc. zou ik dan doorverbonden worden naar de klachtenafdeling...right...Dat lukte dus niet maar hij had dan ineens een andere oplossing. Ik zou mijn korting behouden, wel via MijnUPC betalen maar het bedrag wordt pas afgeschreven nadat ik akkoord geef. Het nieuwe wijzigingsformulier had ik ook meteen in mijn mailbox. Er is dus wel een andere optie maar die krijg je pas als je goed boos wordt en het woord "advocaat" in de mond neemt.
Let dus op als je van abo verandert bij UPC, ze veranderen ineens de voorwaarden en als je zoals ik pertinent geen AI wilt, verander dan niets.
Ik ga nog maar even broeden of ik dit zo wil laten of nog actie ga ondernemen want schandalig blijf ik het vinden.