LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso Graydon

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
blake7

incasso Graydon

Ongelezen bericht door blake7 »

<b>Ja ook ik</b>
Ik heb een tijd lang gedacht dit gebeurt mij niet!

Niet dus. Ook ik kreeg een incasso van de firma Graydon.
Gelijk gereageerd direct gezegd dat ik bereid ben te betalen als de claim van Univé terecht is. Maar dat ik toch wel even een kopie van de originele factuur wil hebben. Natuurlijk werd er geantwoord met een nog hogere rekening.
UnivÉ drie keer gebeld en verzocht om een kopie van de originele rekening en waar deze dan voor was. Drie keer kreeg ik het antwoord dat er mogelijk iets verrekend was. Drie keer is mij toegezegd een overzicht te sturen. Uit eindelijk helemaal niks. Wat bleek er is een afspraak met Graydon geen overzichten meer te sturen als het in hun handen Is.
Ik krijg dus geen overzicht maar wel een onbekende rekening waar ik niks mee kan.
Affijn de rekeningen van Graydon stapelen zich op.
Ik mag alleen maar steeds meer betalen en maar dreigen en intimideren.
Ik dacht dat Afpersing in Nederland verboden was. Maar niet voor incassobureaus zeker?

Ik heb inmiddels maar mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Maar daar word je ook niet echt vrolijk van. Niet zozeer mijn klacht als wel de moeite die je moet doen om ze actief te krijgen.

Blake.

kaarsje69

Re: incasso Graydon

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Blake,

op de incasso kan je terug zien waar het over gaat, het hoofd bedrag dan, misschien heb je een betaling gemist?
Incasso's zijn tegenwoordig snel, ook al had je een machtiging af gegeven.
Ik kreeg een nota van een apotheek dat ik een bepaald medicijn gebruikte, heb ik niet betaald, omdat ik dat nooit gebruikt heb, laat staan voor geschreven! Graydon wou wel even € 98.00 innen.

Let op je pinken, want ik vermoed dat er ondertussen ook heel wat spook rekeningen in het rond gaan, qua zorg.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Op zich is het heel simpel.
Omdat wat Kaarsje stelt - over spookfacturen - steeds meer voorkomt (verkeerde gegevens in hun administratie is meestal de oorzaak) moet je als 'klant' goed opletten.

Allereerst : Graydon aanschrijven (aangetekend) dat je vordering niet terecht is.
Indien zij een andere mening hebben, worden zij verzocht binnen 14 dagen (of zoiets) jou daarvan bewijs te doen toekomen in de vorm van de originele factuur waarin deze kosten gespecificeerd zijn.

Als zij hier niet aan kunnen of willen voldoen - dan dienen zij hun pogingen tot incasso te staken. Zo niet, volgt aangifte wegens afpersing.

Wat wel belangrijk is, dat je ondertussen je bankrekening controleert, op alle afschrijvingen en betalingen met betrekking tot de eiser (unive) zodat je als men een facuur tevoorschijn tovert - je dit aan de hand van deze gegevens kan controleren. Als het terecht is - dan zo snel mogelijk betalen.
Zo niet, dan dat ook weer schriftelijk aangeven, vergezeld van de bewijzen (prints van alle afschrijvingen en incasso`s voor Unive) EN een rekening voor 2x aangetekend verzenden, en eventueel telefoonkosten - vanwege hun fout.
Graydon dient dit dan maar bij unive te verhalen.

Waarom aangetekend - omdat vaak met name louche incassoclubjes beweren nooit de post te hebben gehad. Met aangetekend (en handtekening retour) heb je bewijs dat het is aangekomen, en wanneer.

Momenteel lijkt er in 'de zorg' erg veel administratief mis te zijn gegaan - en worden fouten 'hersteld' door onschuldige mensen ervoor te laten opdraaien.
Wees alert, en leg een dossier aan.

Maar, nogmaals - als het wel terecht blijkt - betaal dan zo snel mogelijk.

Constanza73

Ongelezen bericht door Constanza73 »

Vandaag op de rechtbank geweest nadat wij een dagvaarding hadden ontvangen van AGC gerechtsdeurwaarders voor een aantal Unive facturen van 2008 waar al een vonnis over gegeven was en die ook al afgehandeld waren.

Wij bleken echter niet de enige te zijn, volgens de rechter waren er 4-5 personen voor ons waar dit hetzelfde geval was.

Graydon heeft dus 2 verschillende gerechtsdeurwaarders ingeschakelt voor dezelfde facturen in de hoop dat burgers hier niet opletten zodat ze dus 2 keer hetzelfde bedrag kunnen vorderen... goede manier om extra geld te verdienen in deze economie.

De rechter was alles behalve gelukkig met dit verhaal en heeft zelfs de eerste rechtsdeurwaarder (van der Meer & Philips) (die op 5 minuten afstand kantoor houdt) erbij gehaald om deze zaak tot op de bodem uit te zoeken.

Deze zelfde rechter was ook degene die het eerder uitgesproken vonnis had gedaan.

Na dit verhaal hebben wij contact opgenomen met AGC om verhaal te halen. Er blijkt dus geen systeem in dit bureaucratische land met veel papier te zijn die dit kan voorkomen. Ook verwees AGC ons door naar Graydon omdat zij slechts de opdrachtgever van Graydon zijn.

Vervolgens contact met Graydon opgenomen. Zij vermelde ons dat de facturen waarvoor wij vandaag bij de rechter moesten verschijnen nooit doorgegeven waren aan van der Meer & Philips, dat terwijl deze facturen toch echt in het vonnis vermeld staan..... oftewel dit word een kastje naar de muur verhaal...

Gelukkig zijn wij vandaag bij de rechter geweest, welke dit verhaal tot op de bodem zal uitzoeken.

Wij zullen uiteindelijk schriftelijk op de hoogte worden gehouden van de uitspraak van de rechter.

Ik raad daarom ook iedereen met een soortgelijk verhaal toch naar de rechter te gaan en dit niet zelf op te lossen omdat je er niet wijzer van word. Een rechter heeft ten allertijde een bloedje dood aan tijdverspilling. ( vandaag dus een hele ochtend op zijn minst)

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Goed dat je naar de rechtbank bent geweest en dezelfde rechter hebt getroffen die het eerdere vonnis had gewezen.

Helaas ondervinden wij ook vaak het probleem dat een eisende partij hun vordering bij meerdere incassobureaus en deurwaarderskantoren kunnen indienen. Ook bestaat er geen centraal register waar uit te halen valt of een vordering al eerder tot een veroordeling heeft geleidt.

Ook kunnen wij niet zien of een eisende partij zijn vonnis bij meerdere deurwaarders ter executie heeft ingediend.
Onze, maar ook de debiteuren, enige bescherming is dat er door de rechtbank per veroordeling één vonnis voor eerste grosse wordt afgegeven. De eisende partij moet het origineel aan de deurwaarder geven. Hierdoor kan dit vonnis niet bij meerdere deurwaarders liggen.

Op het moment dat wij, bij mij op kantoor, van een debiteur te horen krijgen dat deze vordering al eerder bij de rechtbank is geweest worden we terughoudender en willen wij meer weten.
Het toeval wil dat ik iets soortgelijks vanmorgen heb meegemaakt.
De betreffende debiteur gaat alle informatie van de andere vordering opzoeken en naar mij toesturen. Ondertussen doe ik nu even niets, ik wil eerst duidelijkheid.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Guusje61 schreef: Op het moment dat wij, bij mij op kantoor, van een debiteur te horen krijgen dat deze vordering al eerder bij de rechtbank is geweest worden we terughoudender en willen wij meer weten.
Het toeval wil dat ik iets soortgelijks vanmorgen heb meegemaakt.
De betreffende debiteur gaat alle informatie van de andere vordering opzoeken en naar mij toesturen. Ondertussen doe ik nu even niets, ik wil eerst duidelijkheid.
Waren anderen maar net zo zorgvuldig - te beginnen bij de eisende bedrijven.
Bij topic "EOS" is te zien dat er ineens een aantal mensen spookfacturen krijgen - en die door een incassoburo nu nagezeten worden....

Het zou toch wat zijn als een rechter zo`n incassoclub veroordeeld omdat zij niet de onderzoeken hebben gedaan die nodig waren... (en toen werd ik wakker)

Gesloten