LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Composit keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
PKRussel

Composit keukens

Ongelezen bericht door PKRussel »

Hoi,

Binnenkort gaan m'n vrouw en ik ons nieuwe huis betreden. We zijn van plan om een neiuwe keuken aan te schaffen. Ik las regelmatig dit forum en was dan ook van plan om een Next of Systemat aan te schaffen, omdat ik het gevoel heb dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Paar dagen geleden stuitte ik echter op een merk die ik hier nog niet eerder besproken zag. Merk is Composit en is volgens mij een Itiliaans merk. Een zoek op het forum levert weinig nuttige informatie op.

De keukenwinkel die ik op internet gevonden had is op dit moment gesloten vanwege vakantie en ik wil altijd van te voren wat extra info verzamelen voordat ik een winkel bezoek.
De keukens van Composit ziet er erg duur uit, maar volgens de website zijn ze heel betaalbaar. Kunnen jullie mij vertellen in welke prijsklasse dit merk zich bevindt (zelfde prijsklasse als Next en Systemat of daarboven?)? Als het te duur is kan ik onszelf en de verkoper namelijk wat tijd besparen :)

vanDaal

Re: Composit keukens

Ongelezen bericht door vanDaal »

Klein kickje. Zijn jullie hier op verder gegaan PKRussel?

Of iemand anders een mening over Composit? Wij zijn erg gecharmeerd van de Free serie.

Con Gusto

Ongelezen bericht door Con Gusto »

De agent voor Composit heeft er vorig jaar de brui aan gegeven. Composit heeft speciale keukens, kwalitatief redelijk goed maar wij hadden vroeger toch geregeld problemen met transportschade. Er zijn betere Italiaanse keukenmerken, maar de Free is wel een speciaal model waar weinig alternatieven voor zijn.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Con Gusto,

De vorige agent van Composit is er mee gestopt, dat klopt. Dit kwam hoofdzakelijk omdat een ander merk in hun pakket veel aandacht vroeg. De werknemer die de zaken van Composit in Nederland regelde is nu zelfstandig verder gegaan en heeft het agentschap van Composit op zich genomen.

Wij hebben er vertrouwen in mede omdat we weten dat Composit een merk is wat mooie dingen laat zien en steeds vernieuwend bezig is. Met ons hebben ook een aantal oude dealers de draad weer opgepakt met de komst van de nieuwe agent.

De "Free" is een mooi product (vooral de schuifdeurkasten!!) maar ook de "Melograno" is zeker de moeite waard. Composit is ook een merk wat ook voor het kleinere budget mooie opties kan bieden. Het model "Mya" is daar een goed voorbeeld van. Ok zijn de prijzen van bijv. het HG-lakwerk vriendelijker geworden.

Tja, transportschade..... de verpakking van Composit kasten is goed te noemen maar er kan altijd wat gebeuren. Goede controle bij ontvangst scheelt veel gezeur achteraf.

MVG

Con Gusto

Ongelezen bericht door Con Gusto »

Beste Maxx,

Ik wist niet dat iemand het agentschap verder doet. Ik heb er in ieder geval nooit meer iets van gehoord, maar in Belgie was Composit toch niet echt een succes voor zover ik weet. Ik had toen toch al beslist om van merk te veranderen, nl Cesar. En ik moet zeggen dat ik mij dit niet beklaag. Puur qua design heeft Composit meer te bieden, omdat zij meer conceptueel werken. Maar anderzijds is dit vaak ook een nadeel, omdat de klant het concept niet altijd volledig wil volgen en ook geregeld de ruimte teveel beperkingen oplegt.
Cesar is daarentegen veel flexibeler in ontwerp, maar qua design zit het Italiaanse er toch nog duidelijk in. Kwalitatief behoren ze zonder meer bij de betere. Maar vooral de afhandeling, verpakking en transport staan op een zeer hoog niveau. Ik denk dat zelfs de meeste Duitse merken hieraan een puntje kunnen zuigen.

MVG

PKRussel

@VanDaal

We zijn hier nog niet verder ingegaan. We hebben onze tijd voornamelijk besteed om meubels uit te zoeken. De keuken doen we pas op het laatst. Laatst ben ik wel gereden naar een winkel die Composit verkoopt, echter hadden ze nog niks in de showroom :)
Dit zou wel komen als ze een bestaande showroom model verkocht hebben.
Ik heb wel wat gezien van een greeploos stuk hout. Zo uit m'n hoofd was deze 2,5 cm en blijkbaar dikker dan een gemiddeld stuk keuken meubulair. Het zag er in ieder geval mooi erg uit. Ook heb ik een folder meegekregen van wat Mya opstellingen met wat prijzen erop. Het zag er in ieder geval erg betaalbaar uit. Volgens hem zou de Maxima lijn niet veel duurder zijn. Over de free heb ik niks gevraagd.
Ik ken in ieder geval 2 winkels die Composit verkopen, als je ze wilt hebben kun je me gewoon een bericht sturen.

Groeten,
Russel

vos

Ongelezen bericht door vos »

Hoi PKRussel,

En hebben jullie nog uiteindelijk een Composit keuken gekocht?
We zijn namelijk op dit moment op zoek naar een nieuwe keuken en Composit staat op ons lijstje.

Mvg

PKRussel

Hoi Vos,

We hebben helaas nog geen keuken gekocht. Er is een financiële tegenvaller geweest, waardoor het nu financieel even niet haalbaar is om een keuken te kopen. We keken destijds o.a. naar een Cesar en een Composit. Een kunststof Composit viel meer in ons budget, maar voordat ik ging uitzoeken wat de voor- en na-delen zijn heb ik m'n zoektocht tijdelijk even gestaakt.
Maar hou ons aub op de hoogte van jouw zoektocht, zodat ik dit later weer kan gebruiken :)

Gesloten