| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie op XXXX apparatuur
garantie op XXXX apparatuur
Hallo,
Onze keuken staat intussen een paar jaar (2 of 3 not sure, de tijd vliegt ook zo snel voorbij). Nu stopt de vaatwasser er gisteren mee. Ik heb de keukenleverancier gebeld en hij ziet in het systeem staan dat er toen 4 XXXX apparaten zijn gekocht en dat je dan van XXXX 3 jaar extra garantie krijgt. Nu blijkt dus dat je dan de apparaten moet registreren bij XXXX anders krijg je dat dus niet. En bij de leverancier staat niets geregistreerd dus er is zeker geen actie ondernomen, ik kan het me ook niet herinneren dat ik dat zelf heb gedaan en nog sterker.. ik kan me ook niet herinneren dat ik te horen heb gekregen dat ik iets moest opsturen.
Ik ga maandag even bellen naar de keukenhandelaar voor de aankoopdatum want wellicht ben ik net een paar maanden over de 2 jaar heen en dan zou ik toch wel op een coulance regeling moeten kunnen rekenen.
Maar de vraag die voor mij wel even belangrijk is : mag een leverancier eisen dat je registreert alvorens een extra garantie te geven?
Ook denk ik dat een vaatwasser niet stuk mag gaan binnen 3 jaar, wordt wel 6 keer per week gedraaid maar dan nog.
Onze keuken staat intussen een paar jaar (2 of 3 not sure, de tijd vliegt ook zo snel voorbij). Nu stopt de vaatwasser er gisteren mee. Ik heb de keukenleverancier gebeld en hij ziet in het systeem staan dat er toen 4 XXXX apparaten zijn gekocht en dat je dan van XXXX 3 jaar extra garantie krijgt. Nu blijkt dus dat je dan de apparaten moet registreren bij XXXX anders krijg je dat dus niet. En bij de leverancier staat niets geregistreerd dus er is zeker geen actie ondernomen, ik kan het me ook niet herinneren dat ik dat zelf heb gedaan en nog sterker.. ik kan me ook niet herinneren dat ik te horen heb gekregen dat ik iets moest opsturen.
Ik ga maandag even bellen naar de keukenhandelaar voor de aankoopdatum want wellicht ben ik net een paar maanden over de 2 jaar heen en dan zou ik toch wel op een coulance regeling moeten kunnen rekenen.
Maar de vraag die voor mij wel even belangrijk is : mag een leverancier eisen dat je registreert alvorens een extra garantie te geven?
Ook denk ik dat een vaatwasser niet stuk mag gaan binnen 3 jaar, wordt wel 6 keer per week gedraaid maar dan nog.
Laatst gewijzigd door patrick91 op 15 aug 2010 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ikbenhetgezeurzat
Re: garantie op XXXX apparatuur
Bij je papieren van Bauknecht zit een mededeling en formulier hoe je de garantie kunt verlengen van 2 naar 5 jaar. Dit is een actie die de klant ZELF moet doen binnen 30 dagen na levering. Als je dit niet hebt gedaan is dit een fout van de koper en kan de leverancier hier niets in worden verweten!
De fout ligt dus echt bij jou, de klant!!
De fout ligt dus echt bij jou, de klant!!
Had de naam even niet uit het onderwerplijntje gehaald, wil je je post nog even aanpassen zodat de naam eruit is?
Zoals ik schreef kan ik me niet herinneren dat ze dat bij aankoop hebben gemeld maar los daarvan vroeg ik me dus af of dit een normale gang van zaken is omdat ik zou zeggen dat mijn naam op de bon staat, ik dus eerste eigenaar ben van die spullen en dat garantie best "gewoon" in zou kunnen gaan zonder dat ik een serienummer moet doorgeven.. aan de andere kant ben je natuurlijk de dupe van mensen die de boel willen belazeren en bijv een machine plaatsen die stuk is van iemand die ze kennen.. ik snap het allemaal wel maar het zou soort van klantvriendelijker kunnen.
Levensverwachting mag ook wel wat langer zijn dan 2-3 jaar toch?
Zoals ik schreef kan ik me niet herinneren dat ze dat bij aankoop hebben gemeld maar los daarvan vroeg ik me dus af of dit een normale gang van zaken is omdat ik zou zeggen dat mijn naam op de bon staat, ik dus eerste eigenaar ben van die spullen en dat garantie best "gewoon" in zou kunnen gaan zonder dat ik een serienummer moet doorgeven.. aan de andere kant ben je natuurlijk de dupe van mensen die de boel willen belazeren en bijv een machine plaatsen die stuk is van iemand die ze kennen.. ik snap het allemaal wel maar het zou soort van klantvriendelijker kunnen.
Levensverwachting mag ook wel wat langer zijn dan 2-3 jaar toch?
Schrijf een PB aan ikbenhetgezeurzat, ik denk hij verwijderd de naam uit zijn bericht!patrick91 schreef:Had de naam even niet uit het onderwerplijntje gehaald, wil je je post nog even aanpassen zodat de naam eruit is?
-
stofzuigertje
Lees na aankoop altijd alle boekjes, ook ik die alles zonder kan bedienen vind soms dingen die ik nog niet wist.
De 2 jaar garantie is normaal, de 5 jaar is extra dus moet je iets voor doen.
Door het nu pas te lezen is jammer!
De 2 jaar garantie is normaal, de 5 jaar is extra dus moet je iets voor doen.
Door het nu pas te lezen is jammer!
-
ikbenhetgezeurzat
Ik heb de naam niet verwijderd want in mijn reactie schreef ik Bauknecht. Als deze naam wordt verwijderd gebeurt dat door de Tros en niet door mij!!
gezeurzat heeft pb!
Ik ben geen lezer verder dus natuurlijk ligt het ook bij mezelf. Overigens moet je de voorrijkosten wel zelf betalen en is arbeid en materiaal garantie..
Ik ben geen lezer verder dus natuurlijk ligt het ook bij mezelf. Overigens moet je de voorrijkosten wel zelf betalen en is arbeid en materiaal garantie..
TS wildat je de naam van het merk uit jou berichten verwijderd.ikbenhetgezeurzat schreef:Ik heb de naam niet verwijderd want in mijn reactie schreef ik Bauknecht. Als deze naam wordt verwijderd gebeurt dat door de Tros en niet door mij!!
Dat kan je zelf doen, heb je Tros niet voor nodig!
patrick91 schreef:Had de naam even niet uit het onderwerplijntje gehaald, wil je je post nog even aanpassen zodat de naam eruit is?
Waarom de naam BAUKNECHT niet meer noemen, is juist van essentieel belang, daar deze de servicegraad op erg ERG laag pitje hebben staan, vandaar ook de prijs.
Bauknecht behoort tot de budget markt van de witgoed.
Het zijn in het algemeen goedkope producten tegen dito kwaliteit.
Een Bauknecht is niet te vergelijken met Miele.
Dat Bauknecht door veel mensen als troep wordt bestempeld is ook weer waar.
En dat je van een Bauknecht een langere levensduur mag verwachten dan 2-3 jaar, mag mij vertellen wie dat zegt, want dat is gewoon niet waar.
In de wetgeving is helemaal niet opgenomen hoelang dat een product minimaal probleemloos mee moet gaan.
Er zijn op internet inderdaad genoeg verhalen en uitingen dat je als consument recht op garantie hebt gedurende de gemiddelde levensduur, echter is dat niet zo.
Ik vermeld het maar even.
Het zijn in het algemeen goedkope producten tegen dito kwaliteit.
Een Bauknecht is niet te vergelijken met Miele.
Dat Bauknecht door veel mensen als troep wordt bestempeld is ook weer waar.
En dat je van een Bauknecht een langere levensduur mag verwachten dan 2-3 jaar, mag mij vertellen wie dat zegt, want dat is gewoon niet waar.
In de wetgeving is helemaal niet opgenomen hoelang dat een product minimaal probleemloos mee moet gaan.
Er zijn op internet inderdaad genoeg verhalen en uitingen dat je als consument recht op garantie hebt gedurende de gemiddelde levensduur, echter is dat niet zo.
Ik vermeld het maar even.
Zoek eens conformiteitseis op in het BW.In de wetgeving is helemaal niet opgenomen hoelang dat een product minimaal probleemloos mee moet gaan.
-
stofzuigertje
Bauknecht en Wirlpool waren ooit goede merken die nu met oude naam proberen mindere kwaliteit zo duur mogelijk te verkopen.
Zanussi leverde enkele modellen en ze maken zelf ook nog.
Maar Bauknecht is wel beter als Indesit!
Er zijn nog enkele merken die matige kwaliteit leveren dus kies als je levensduur wilt voor de echte merken als Bosch of Siemens, duurder in aanschaf, maar per jaar omgerekend juist goedkoper!
Een Indesit wasmachine van €250,- die 3 jaren mee gaat is dus duurder dan Bosch die slechts 12 jaren mee ging van €500,-
Dus als je elke 3 jaren een nieuwe Indesit kocht was je €1000,- dus niet half geld maar juist 2x duurder!
Zanussi leverde enkele modellen en ze maken zelf ook nog.
Maar Bauknecht is wel beter als Indesit!
Er zijn nog enkele merken die matige kwaliteit leveren dus kies als je levensduur wilt voor de echte merken als Bosch of Siemens, duurder in aanschaf, maar per jaar omgerekend juist goedkoper!
Een Indesit wasmachine van €250,- die 3 jaren mee gaat is dus duurder dan Bosch die slechts 12 jaren mee ging van €500,-
Dus als je elke 3 jaren een nieuwe Indesit kocht was je €1000,- dus niet half geld maar juist 2x duurder!
De reden dat ik de naam van de leverancier hier niet wilde noemen is omdat ik het niet leverancier gebonden vind dit verhaal. Dus als iedereen de naam even wil aanpassen, dat is toch niet teveel gevraagd? Ik ben TS dus dat mag ik wel vragen lijkt me.
Dat het merk een mindere kwaliteit levert dan sommige andere merken is bekend bij mij maar daar is de prijs ook naar. Het verhaal van 250 tegen 500 gaat niet helemaal op omdat dat geen realistische prijzen zijn.
Daarnaast vind ik dat ik iets mag verwachten van een machine. Als ik een alto koop van 6000 doet die het ook gewoon nog na 10 jaar, net als de 730i , er zit een prijsverschil in en dat heeft een reden maar dat wil nog niet zeggen dat het dan niet meer werkt na X tijd.
Dat het merk een mindere kwaliteit levert dan sommige andere merken is bekend bij mij maar daar is de prijs ook naar. Het verhaal van 250 tegen 500 gaat niet helemaal op omdat dat geen realistische prijzen zijn.
Daarnaast vind ik dat ik iets mag verwachten van een machine. Als ik een alto koop van 6000 doet die het ook gewoon nog na 10 jaar, net als de 730i , er zit een prijsverschil in en dat heeft een reden maar dat wil nog niet zeggen dat het dan niet meer werkt na X tijd.
Dan heb je gewoon recht op die extra drie jaar. Jij stelt dat je aan de voorwaarden voldeed en betwist dat de registratie voorwaarden aan jou was gemeld voor de koop gesloten was.patrick91 schreef:Ik heb de keukenleverancier gebeld en hij ziet in het systeem staan dat er toen 4 XXXX apparaten zijn gekocht en dat je dan van XXXX 3 jaar extra garantie krijgt. Nu blijkt dus dat je dan de apparaten moet registreren bij XXXX anders krijg je dat dus niet. En bij de leverancier staat niets geregistreerd dus er is zeker geen actie ondernomen, ik kan het me ook niet herinneren dat ik dat zelf heb gedaan en nog sterker.. ik kan me ook niet herinneren dat ik te horen heb gekregen dat ik iets moest opsturen.
Dit is niet iets wat ik met de fabrikant zou uitvechten, maar met de winkelier.
Om het nog even af te ronden, alles keurig geregeld door tussenkomst van de keukenleverancier. Moest wel 2x54 euro betalen, 1x voor de magnetron (die is vervangen voor een nieuwe) en de vaatwasser is gemaakt, ook 1x54 euro.
Die 54 zijn voorrijkosten die je moet betalen na 3 jaar.
Die 54 zijn voorrijkosten die je moet betalen na 3 jaar.
Knap geregeld na een maand of 8 , super !! 
Was al eerder rond hoor maar kom hier nooit.. haha 
Dat is vaak het probleem hier, een bedrijf of merk de grond in boren maar dan niet de moeite nemen om ( eerder ) melding te maken dat het op een coulante manier opgelost is. ( Blijft natuurlijk dat Bauknecht een baggermerkje is
)
Ik zie je posting in 2014 met vertrouwen tegemoet, want ik vrees dat je dan weer problemen hebt met deze hoogwaardige apparatuur
Ik zie je posting in 2014 met vertrouwen tegemoet, want ik vrees dat je dan weer problemen hebt met deze hoogwaardige apparatuur
haha, ik zal het nooit meer nemen nee, dat is een ding wat zeker is. De magnetron was overigens een bekend probleem, als het binnen 2 jaar weer misgaat dan reageer ik tijdig en ruilen ze hem weer om. Overigens doen alle apparaten wel wat ze moeten doen.
De vaatwasser was overigens een draadje wat iets kaal was geworden doordat de goot waar de kabels inlopen niet echt bestand is tegen veel beweging, deze was gescheurd en het kabeltje heeft langere tijd wat sluiting gemaakt waardoor de regelunit stuk is gegaan, er zit nu een verbeterde goot in en een nieuwe regelunit.
De vaatwasser was overigens een draadje wat iets kaal was geworden doordat de goot waar de kabels inlopen niet echt bestand is tegen veel beweging, deze was gescheurd en het kabeltje heeft langere tijd wat sluiting gemaakt waardoor de regelunit stuk is gegaan, er zit nu een verbeterde goot in en een nieuwe regelunit.