LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SAS - gat in tas

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nicole1968

SAS - gat in tas

Ongelezen bericht door Nicole1968 »

Na de vlucht met Scandinavian Airlines (SAS) van Tromsø naar Longyearbyen (Spitsbergen), trof ik tot mijn verbijstering mijn tas op de bagageband aan met een gat erin van 10 bij 5 cm. Het is rechthoekig en lijkt geknipt te zijn. De stof is daar helemaal weg, er zijn geen resten te zien. De tas is gemaakt van kunstleer op een canvasdrager. Uiteraard ben ik meteen naar de balie gegaan op het vliegveld van Longyearbyen en de mevrouw gaf als verklaring aan dat dit kan gebeuren als er een scherp voorwerp zit in andere bagage, wat er tegenaan schuurt. Ze bood me een nieuwe koffer aan. Vanwege het nachtelijke tijdstip (1 uur 's nachts), de flybus die op vertrekken stond, de omgeving (het vliegveld ligt 3 km van Longyearbyen op Spitsbergen) en de dreiging daar achter te blijven (lopen geen optie vanwege de ijsberen), ben ik akkoord gegaan. Ik moest een velletje ondertekenen (waarmee wij dus een schikking hebben getroffen besefte ik pas later).

Ik ben verbijsterd dat er zoiets kan gebeuren. De verklaring van de mevrouw van de SAS kwam zeer ongeloofwaardig over, want is een duidelijk begrensd rechthoekig gat zonder reststof er los aan.

Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

tennis

Re: SAS - gat in tas

Ongelezen bericht door tennis »

ben ik akkoord gegaan
Wat wil je dan nog hebben/bereiken?
Je bent akkoord gegaan, dan is het afgelopen met een klacht indienen!

Nicole1968

Zoals in mijn bericht staat, ben ik eigenlijk nu nog op zoek naar ervaringen en wat degene hieraan heeft gedaan.

Afbeelding

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

sorry maar ik werk zelf op de bagage afdeling van schiphol
dit kan niet door een andere tas koffer gebeurt zijn hier is een stukje uit gesneden
dit is onmogelijk door een lopende band gebeurd die kan dit niet veroorzaken
zo een mooi stukje er uit dit kan ook niet door andere koffer tas daar is het gaatje te mooi voor ik heb het vermoeden dan ook dat er iemand
heeft geprobeerd om te kijken off er spullen van waarden hebben ingezeten
aleen uw bent accord gegaan met de voorwarden die uw heeft getekent
en uw heeft een andere koffer gehad als ik het goed lees

ik neem aan dat er geen spullen weg zijn uit de tas is dat wel gebeurd dan had uw gelijk aangite moeten doen van diefstal van goederen

Nicole1968

bedankt voor je reactie, Jolanda77, hier heb ik veel aan! Het bevestigt mijn vermoeden, het is gewoon een te "mooie" rechthoek. Gelukkig is er verder niets verdwenen uit de tas, ik doe alles met enigszins waarde in mijn handbagage. Vanaf nu gebruik ik alleen een stevige koffer!
Misschien had ik meer op mijn strepen moeten staan een aangifte moeten doen van vernieling, maar de vraag is of ik er wat mee had opgeschoten.
Voor mij is het goed zo, het blijft alleen wrang dat je spullen blijkbaar onbewaakt ergens staan, zodat een asociaal type kan gaan snijden in je tas. :evil: Ook al gaan er geen waardevolle spullen in de vaste bagage en weet je dat er natuurlijk mee gegooid en gesmeten wordt, je geeft het toch in goed vertrouwen af. Met die kater blijf ik wel zitten, de dader (die toch moet werken bij de bagageafdeling in Tromsø, blijft ongestraft.Ik kan alleen hopen dat toch de bewaking van de bagage verbetert.

tennis

Nicole1968 schreef:bedankt voor je reactie, Jolanda77, hier heb ik veel aan! Het bevestigt mijn vermoeden, het is gewoon een te "mooie" rechthoek. Gelukkig is er verder niets verdwenen uit de tas, ik doe alles met enigszins waarde in mijn handbagage. Vanaf nu gebruik ik alleen een stevige koffer!
Misschien had ik meer op mijn strepen moeten staan een aangifte moeten doen van vernieling, maar de vraag is of ik er wat mee had opgeschoten.
Voor mij is het goed zo, het blijft alleen wrang dat je spullen blijkbaar onbewaakt ergens staan, zodat een asociaal type kan gaan snijden in je tas. :evil: Ook al gaan er geen waardevolle spullen in de vaste bagage en weet je dat er natuurlijk mee gegooid en gesmeten wordt, je geeft het toch in goed vertrouwen af. Met die kater blijf ik wel zitten, de dader (die toch moet werken bij de bagageafdeling in Tromsø, blijft ongestraft.Ik kan alleen hopen dat toch de bewaking van de bagage verbetert.

Mijn advies een harde koffer, want ook bij andere soorten materiaal wordt gesneden en geknipt!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Maak met telefoon een foto als bewijs en laat het altijd registreren, later klagen wegens diefstal door tas open te knippen is dan mogelijk.

Indien mogelijk de medewerker van SAS op achtergrond van jou tas....
dus zorg voor bewijs en alle verdwenen goederen en de kosten van tas kun je claimen tenzij de koffer die je kreeg gelijkwaardig is aan dagwaarde gebruikte tas.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ook de gewone koffers zijn heel makelijk open te maken kijk maar naar verhalen in de krant spullen verdwijnen uit koffer die gasten zijn daar zeer goed in
en ze laten bijna geen schade achter van de week zijn er weer 3 aan gehouden die het nodig vonden om uit een koffer een camera en andere spullen er uit te hallen
mijn mom is blijf met je poten van ander mans spullen aff
en inderdaat je wil niet weten wat er gebeurt met de spullen van andere
er staat breek baar op oh das nog leuker hop nog harde gooien
zo gaat het er aan toe

met vriendelijke groeten jolanda

Nicole1968

@jolanda77, dat is toch niet normaal zeg :shock:
dit moet echt veranderd worden. Die mensen sporen niet :evil:
zoek een ander beroep als je niet om kunt gaan met andermans eigendommen. Je vertrouwd als reiziger je eigendommen toe aan deze personen. Het idee dat diegene dan moedwillig in je tas gaat snijden en er een luik uithaalt. :evil:

@stofzuigertje, daar had ik inderdaad op dat moment niet aangedacht, we hadden een foto moeten maken, daar ter plekke. Ik dacht er pas aan toen we in het hotel aankwamen. zie de foto
Laatst gewijzigd door Nicole1968 op 17 aug 2010 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis

Nicole1968 schreef:dat is toch niet normaal zeg :shock:
dit moet echt veranderd worden. Die mensen sporen niet :evil:
zoek een ander beroep als je niet om kunt gaan met andermans eigendommen.
Deze mensen hebben juist om deze redenen,dit beroep gekozen!

Gesloten