LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spookrekening live.vodafone.offnet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
u00h3c7

spookrekening live.vodafone.offnet

Ongelezen bericht door u00h3c7 »

sinds mei 2009 krijgen wij rekeningen boven de 200 euro binnen voor vermeend internetgebruik met een mobiel. telkens voor de duur van 15 minuten op de meest vreemde tijden. Nu lees ik dat dit probleem veel op Uw forum voorkomt en zou het zeer op prijs stellen als door Radar hierover een uitzending en het nodige vooronderzoek komt. Inmiddels hebben wij zelf telefonisch contact gehad met vodafone en zouden hierover teruggebeld worden, echter dit moet nog steeds gebeuren. Wel zijn wij gebeld om ons beltegoed aan te passen omdat wij door omstandigheden wat vaker boven het beltegoed uit kwamen maar voor een hoog gebruik van het internet is nooit een contact met vodafone geweest. Dit laatste neem ik de firma hoogst kwalijk . Inmiddels hebben wij een nieuw telefoonnummer (kost weer 20 euro) en alle functies geblokkeerd binnen het abonnement. We zijn als 4jr klant bij vodafone en tot nu toe geen problemen maar nu dit voorval op onze weg ligt komt er weinig reactie van de vodafone. Wel wil ik de phonehouse Veendam bedanken voor hun inspanning in deze zaak. De firma vodafone zal ik een klachten brief sturen met mijn bezwaren.

mvg R.E. Schaap Veendam

bokito74

Re: spookrekening live.vodafone.offnet

Ongelezen bericht door bokito74 »

Dus omdat jij niet weet hoe een toestel werkt is een ander daar aansprakelijk voor.

Lendl

Ongelezen bericht door Lendl »

Sinds een paar maanden krijgen wij rekeningen van Vodafone met de omschrijving, live.vodafone.offnet met bedragen van 42,- euro. Totaal gaat dit afgelopen maanden om een bedrag van 200,- euro. Dit is ook op tijdstippen dat de telefoon niet in gebruik is. Heel vreemd !! Ik zag veel klachten op internet. mvr gr Lendl

MrBlonde

Ongelezen bericht door MrBlonde »

Bij Vodafone kun je een zogenaamde 'live-bar' op je account laten zetten. Dit is een gratis blokkade die er voor zorgt dat je niet meer op het internet kan en dus ook geen kosten meer maakt. Dus bel daarvoor de klantenservice.

Verder zijn de telefoons tegenwoordig veel geavanceerder. Via één enkele sneltoets zit je bijv. onbewust al op het internet. Ook kan het aan bepaalde applicaties op het toestel liggen dat er verbinding wordt gemaakt.

Heb je geen abonnement waar internet bij is inbegrepen zal Vodafone per kwartier afrekenen, ook al heb je dus maar bijv. 5 sec er op gezeten. Dus pas op met per ongeluk op verkeerde toetsen te drukken.

ajktest

Ongelezen bericht door ajktest »

Ik heb nu ook maandelijks (mei en juni) een rekening voor dataverkeer bij Vodafone voor euro 42 (zelfde als Lendl) met omschrijving live.vodafone.offnet

Begin van de maand staan op de rekening verbindingen waarvoor bedragen in rekening worden gebracht, dan halverwege de maand staan er nog steeds verbindingen op de rekening , maar dan met 0 bedragen. Totaal per maand euro 42 !!

Inmiddels heb ik alle dataverbindingen van de telefoon verwijderd.

taekwon

Ongelezen bericht door taekwon »

Beste mensen,Mijn naam is John en
vanaf 14-07-2010 heb ik een sim only abbonnement van 7,74 euro voor150 bel minuten afgesloten. Vandaag op 16 -08-2010 maak ik een vodafone accaunt aan om mijn rekening te kunnen inkijken. Mijn verbazing was groot dat er een rekening sond van 60,25 euro. dit kwam schijnbaar door "data verkeer" ik heb hier nooit om gevraagd en ben het hier dan ook niet mee eens zult u begrijpen. Vanaf het begin ben ik gebombadeerd met sms.sjes van vodafoon en werd daar een beetje gek van. Ben niet zo handig met telefoons op zich en zal per ongeluk iets anders dan blokkeren hebben ingedrukt om maar van deze mailtjes af te kunnen zijn. In de bijlage zit mijn rekening en ik hoop dat u mij ook kunt helpen want ik vind dit abnormaal als mensen zo berooft worden. U ziet hopelijk ook wat een absurde bedragen er worden gerekend voor b.v 15 sec internet tijd waar ik nog niet eens iets van heb meegekregen want ik probeerde telkens het weer uit te schakelen. Ook via kennissen die dachten het te kunnen blokkeren.

Nu wil men deze 60,25 euro van mijn rekening halen ! Ik ga in de min staan zodat er niets verrekend kan worden ,maar wat is een betere oplossing?

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Blijven mailen met de klantenservice, rekening blokkeren etc.

Bovenstaande heb ik ook meegemaakt, Vodafone heeft mij E 150,- als : coulance : uitgekeerd cq als creditbedrag aangemerkt waarvan de toekomstige facturen worden afgetrokken.

Ik heb data verkeer laten blokkeren door Vodafone.

Ik heb nu een Nokia E 75 met internet via m,n router, e-mail krijg ik niet aan de praat ????

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Henri42 schreef:Blijven mailen met de klantenservice, rekening blokkeren etc.

Bovenstaande heb ik ook meegemaakt, Vodafone heeft mij E 150,- als : coulance : uitgekeerd cq als creditbedrag aangemerkt waarvan de toekomstige facturen worden afgetrokken.

Ik heb data verkeer laten blokkeren door Vodafone.

Ik heb nu een Nokia E 75 met internet via m,n router, e-mail krijg ik niet aan de praat ????
Ik zou nooit, maar dan ook nooit, de rekening blokkering. Dit zorgt ervoor dat je over 5 jaar nog last kan hebben van dit geintje.

Internet laten blokkeren door de klantenservice zou voldoende moeten zijn!

ilonka1974

Ongelezen bericht door ilonka1974 »

mijn man kreeg dus vandaag ook een rekening van vodafone met dataverkeer voor 42 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
terwijl het helemaal niet kan omdat hij op sommige van die dagen aan het werk was of lag te slapen .maar volgens die "mevrouw"van de klantenservice zal zijn telefoon wel uit zichzelf online gaan!
ja tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk geloof je het zelf???
nu heeft hij gelijk zijn internet laten blokkeren maar goed voorlopig moeten we wel 42 euro betalen voor iets wat we niet gedaan hebben?
hoe kunnen wij hier nu wat tegen doen?
RADAR AUB MAAK HIER EEN UITZENDING VAN!!!!!!

groetjes ilonka

GodsSon

Dubbel
Laatst gewijzigd door GodsSon op 17 aug 2010 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

GodsSon

ilonka1974 schreef:mijn man kreeg dus vandaag ook een rekening van vodafone met dataverkeer voor 42 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
terwijl het helemaal niet kan omdat hij op sommige van die dagen aan het werk was of lag te slapen .maar volgens die "mevrouw"van de klantenservice zal zijn telefoon wel uit zichzelf online gaan!
ja tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk geloof je het zelf???
nu heeft hij gelijk zijn internet laten blokkeren maar goed voorlopig moeten we wel 42 euro betalen voor iets wat we niet gedaan hebben?
hoe kunnen wij hier nu wat tegen doen?
RADAR AUB MAAK HIER EEN UITZENDING VAN!!!!!!

groetjes ilonka
Er zijn heel veel toestellen op de markt die zelf verbinding maken met internet, dus zo vreemd is het niet.
Wat zou je willen zien in de uitzending, dat toestellen echt zelf verbinding kunnen maken met het internet en dus dat data verbruik optreed?

Het is heel makkelijk te voorkomen, doe dit dan ook als je het niet wilt, weet je zeker dat je nooit in de problemen kan komen.

ilonka1974

Ongelezen bericht door ilonka1974 »

oke kan je mij dan verklaren waarom dit toestel wat mijn man al jaren heeft nog nooit zelf online is gegaan en nu ineens wel?
dan had dat toch al eerder moeten gebeuren?
ik vind het alleen een beetje TE makkelijk ervanaf proberen te komen van vodafone.
heb je dit probleem al eens gegoogled?
moet je eens kijken hoeveel mensen het "ineens " overkomt na maanden of jaren hetzelfde toestel te gebruiken en er nooit last van gehad hebben.
nee sorry je maak mij niet wijs dat het aan het toestel ligt.
ilonka

Henri42

Vodafone stelt de internet verbinding in, bij het in bedrijf zijn van de GSM registreert Vodafone data impulsen welke je moet betalen. :shock:
Van de rekening blokkeren krijg je geen last, Vodafone reageert in elk geval en zorgt voor een oplossing,na de blokkade werd mij de data kosten a Euro 150,- terugbetaald. :lol:
De internet blokkade lost schijnbaar vanzelf op waardoor Vodafone weer een melkkoe erbij heeft, zie verder mijn eerder lijntje :|

taekwon

Kijk,daar hebben we wat aan. Heb gister de Radarredactie ook een mail gestuurd met onze klacht. Ik hoop dat iedereen dit doet! Vodafone heeft ineens langer de tijd nodig om mijn e-mails te beantwoorden? Zouden ze in de gaten hebben dat ik niets ga betalen? Stuur de deurwaarders maar. Bewaar alle mail en correspondentie over dit onderwerp!

Henri42

Een deurwaarder verschijnt niet zo vlug, je krijgt eerst een acceptgiro kaart thuis aangeboden voor betaling, voor de betalingsdatum een brief naar de factureringsafdeling sturen, er wordt zeker gereageerd door Vodafone.
Radar zal weinig met de brief kunnen doen.
Als Vodafone gelijk heeft sluiten ze de lijn af en de mogelijkheid bestaat dat je op een zwarte lijst komt bij alle providers :)
Kopies naar Consuwijzer en naar Opta sturen met cc aan Vodafone :)

taekwon

Beste mensen, heb net een e-mail ontvangen van vodafone dat de rekening met volgende facturen wordt gecrediteerd. Was al een bezwaarschrift onderweg ,maar het ziet er voor-alsnog goed uit.

Mvrg

theetje

Ongelezen bericht door theetje »

Ik heb sinds 8 maanden vodafone.live. Maar omdat ik eigenlijk nooit
gebruik maak van internet, heb ik deze sinds kort beeindigd.
Verleden maand kreeg ik mijn rekening, en wat schetst mijn verbazing.....
42 euro DATAVERKEER!! Onmogelijk !!
Ik heb een medewerkster gesproken en zij zei dat een telefoon inderdaad
weleens online gaat. onzin.
Heb eergisteren een bezwaarschrift geschreven, dus ben benieuwd wat de reaktie is.
Die 42 euro kom ik hier ook regelmatig tegen......ook toevallig?
Ik heb mijn rekening dus wel betaald, maar die van volgende maand verreken ik met 42 euro.

RADAR, DOE HIER AUB WAT AAN ! :cry:

dusus

Ongelezen bericht door dusus »

De enige verklaring - maar die zegt Vodafone niet hardop - is dat de standaard blokkade voor internet, die al jaren bij Vodafone in de centrale software zit voor elke gebruiker, door Vodafone bij een software-update is aangepast, en nu op "internet aan" staat. Dat kan zijn doordat ze bij een technische update de backup van gebruikersinstellingen zijn vergeten/kwijtgeraakt, maar kan ook zijn dat het een marketing-truc is om geld binnen te halen. Immers, wie niet klaagt, hoeft geen geld terug, maar kan voortaan telkens 42 euro ophoesten. Zo werkt de OV-chipcard ook.
Vodafone heeft al bijna een miljoen "oude" smartfones in het netwerk. Dit jaar zijn/worden er 1,4 miljoen nieuwe telefoons met internet verkocht. http://www.automatiseringgids.nl/markt- ... bbeld.aspx en die gaan allemaal vanzelf online... dag en nacht.
.
Reken maar uit, wat voor cashcow dat is voor Vodafone, T-mobile en KPN!
......

dave_eindhoven

Ongelezen bericht door dave_eindhoven »

nadat ook ik een brief kreeg over de fair use policy dat ik teveel gebruikte ben ik via de pc mijn gsm gaan nakijken (nadat ik op de rekening live.vodafone.offnet zag staan)

in mij map met downloads zag ik een andere map staan genaamd .mail

toen ik deze opende zaten er honderden TOKENS in, na deze even gegoogled te hebben kwam ik op de volgende pagina terecht die al heel wat info bevat.

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/ ... alek/?wap2

het blijkt dus (in veel gevallen) aan de andoid te liggen en niet aan vodafone...

dave_eindhoven

Ongelezen bericht door dave_eindhoven »

owja, zodra je gebruik maakt van de blokkade kun je niet meer internetten op je mobiel! alleen via wifi!

Gesloten