LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Sony LCD Tv's

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door cvandestreek »

Goededag mede-consumenten,

Sinds Nov. 2008 ben ik in het bezit van een Sony LCD TV type: KDL40-W4500,
Maar sinds enige weken heb ik problemen met het beeld, dat ik er strepen (horizontaal) en schaduw (ghost) beelden er doorheen krijg als de TV "koud" is.

Hebben in Nederland hier nog meer mensen vast van?? want Sony Nederland geeft aan dat ik de eerst ben met deze klacht, terwijl ik google ik er veel meer klachten zijn in het buitenland. Verder geeft Sony aan dat ze graag een monteur willen sturen maar deze rekend gelijkt 125 euro voorrijkosten.

Misschien dat we de handen in één kunnen sluiten richting Sony.

Hieronder een paar voorbeelden van het beeld wat je na 18mnd krijgt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Misschien is het makkelijker om je probleem eerst bij de verkoper/winkel voor te leggen. Die is er verantwoordelijk voor en de meeste winkels geven 2 jaar garantie tegenwoordig.

cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door cvandestreek »

Ouwe aap schreef:Misschien is het makkelijker om je probleem eerst bij de verkoper/winkel voor te leggen. Die is er verantwoordelijk voor en de meeste winkels geven 2 jaar garantie tegenwoordig.
Internetshop.nl geeft tot opheden niet thuis (de winkel waar ik hem gekocht heb)
verder word er pas in 2009 2jr garantie gegeven, dus niet vanaf 2008.

Paco82
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2010 11:23

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door Paco82 »

Ik heb precies dezelfde probleem, zelfde model KDL-40W4500, 20 maanden na aankoop. De Sony thuisservice die vermoed dat de LCD paneel vervangen moet worden a 280 euro. Mijn tv had destijds ook maar 1 jaar garantie :S

Hoe hebben ze het probleem bij jou opgelost?

cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door cvandestreek »

Ik zit nog steeds met het probleem, ik vertik het om het toestel te laten maken.
want dit lijkt me meer een produktiefout van het toestel/LCD paneel van Sony en ben dus niet van plan om na 1,5 jaar na de 1200 euro die ik voor het toestel heb betaald weer zo'n 400 á 500 euro te betalen.(incl. voorrijkosten ect.)
een TV moet toch zo'n 8 jaar mee gaan ivm mijn 1,5 jaar.

Ik hoop dat er veel meer mensen dit probleem hebben en gezamelijk naar Sony Nederland te gaan. Maar hoe heb jij het probleem opgelost??

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door ronald g »

Tja het is maar de vraag of deze Sony tv wel door Sony Nederland geleverd is. Vaak halen internetwinkels deze via de parallel import binnen. Sony Nederland staat dan niet te trappelen om service te verlenen, logisch want ze hebben niet geleverd. De internetshop is degene die het op moet lossen en die gaat zich aan de garantie termijn houden.

Paco82
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2010 11:23

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door Paco82 »

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik denk er hetzelfde over, je schaft een redelijk topmodel aan van sony die binnen 2 jaar stuk is in feite.

Ik ben nog steeds contact aan het zoeken met sony zelf om te kijken wat zij ervan vinden. De vragenlijn en thuisservice van sony (externe bedrijven) doen hierover geen uitspraken. Ik wil gewoon weten wat sony zelf hiervan vindt en vooral wat zij voor mij kunnen betekenen. Om idd. 400+ euro te gaan betalen voor (hetzelfde!) nieuwe lcd paneel is niet acceptabel. Je krijgt er geen nieuwe garantie op en wie weet loop ik over 1,5 jaar weer tegen dezelfde probleem.

Ik heb trouwens mijn televisie gewoon bij de BCC gekocht. Het is dus wel degelijk een nederlands model. Het hoort niet uit te maken waar je een product hebt gekocht en de BCC die doet echt niet meer voor mij dan een internetwinkel.

De fabrikant moet in zulke gevallen verantwoording geven en nemen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door ronald g »

@Paco, Bcc koopt een container vol tv's in Verweggistan en gooit die in de verkoop tegen prijzen die onder de prijs van Sony Nederland liggen. Dat is de parallel import 20% mag stuk gaan en Bcc moet dat oplossen, niet Sony Nederland. Zij kennen het toestel niet eens.

Paco82
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2010 11:23

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door Paco82 »

@ronaldg

Ik heb destijds 1600 euro betaald voor mijn tv vlak na zijn introductie in nederland. Netjes registreerd bij sony nederland online, en zelfs een blueray speler van sony bij mijn tv gekregen omdat er een sony nederland actie was destijds.

Tevens kon ik op de website van sony nl na het invoeren van mijn serienummer keurig uit een pulldown lijstje BCC selecteren als plaats van aankoop. Er stonden niet meer dan 10 dealers in het lijstje.

Dus vraag ik me af waar jij je informatie op baseert?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door ronald g »

Bcc heeft voor de volgende producten de erkenning van Sony Nederland.
Camcorder
Digital Photography
Autoradio
Sony Professional.

Home entertainment zoals de tv is er dus niet.

Paco82
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2010 11:23

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door Paco82 »

Nogmaals, waar baseer je je informatie op?

En hoe komt BCC in de lijst van verkopers voor mijn tv op de website van sony?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door ronald g »

Mijn info heb ik op de site van Sony Nederland geplukt en geeft dit bij bcc aan. Er is dus wel erkenning maar niet voor tv. Op de site kun je elke tv registreren ook als die uit Verweggistan komt. Om reparatie af te dwingen moet je dus bij bcc zijn en niet bij Sony.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door TheLD »

@ronald g

Sony Nederland kent de TV niet? Hoe kan Paco82 dan het s/n. en de BCC selecteren als plaats van aankoop...

Wellicht dat ze bij Sony Nederland last hebben van schizofrenie :D

X3500
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:44

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door X3500 »

Hallo Ik heb dezelfde problemen met mijn tv x3500.
Na 30 minuten is de tv "warm" en dan heb ik weer normaal beeld.

Gekocht januari 2009 maar de internetwinkel is failliet vandaar dat de wettelijke 2 jaar productgarantie op mijn buik kan schrijven.

Vanaf 01-03-2009 geeft Sony 2 jaar garantie voor de Bravia-toestellen dus val ik sowieso buiten de boot. Ik heb mij vandaag bij Sony geregistreerd met mijn klachten. Ik wacht af wat de reparateur gaat zeggen wat het probleem is.

jolanda 1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2010 19:10

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door jolanda 1975 »

hier precies het zelfde probleem
tv gekocht in december 2008 bij its.(kdl40w4500)
sony gemailt, tv is opgehaald.
nu zegt sony we kunnen hem niet repareren want we hebben het onderdeel niet.
krijg nu een vergoeding van its van 690 euro, voor een tv die 1250 euro heeft gekost.
daar gaan we dus niet mee akkoord.
maar elk argument wat we aandragen wordt afgewimpelt en ze blijven bij hun standpunt dat we maar 690 euro terug krijgen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Het ligt een beetje aan de situatie, tv's zijn een stuk goedkoper geworden, het nieuwste vergelijkbare model kost bij diezelfde winkel nog maar € 829,-.

Dus als je de koop wilt ontbinden/geld terug wilt dan vind ik het zeer redelijk.
Als dat niet het geval is ben ik van mening dat ze het toestel gewoon zonder kosten moeten omruilen.
Internetshop.nl geeft tot opheden niet thuis (de winkel waar ik hem gekocht heb)
verder word er pas in 2009 2jr garantie gegeven, dus niet vanaf 2008.
Dit gaat met terugwerkende kracht, dus een tv van 10 augustus 2008 zou zeker nog garantie moeten hebben.
Maar reageren doe je helaas niet meer dus het zal wel opgelost zijn ?

cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door cvandestreek »

Sorry dat ik iets later reageer, ik was afgelopen week ziek.

Maar ik heb vandaag reactie gehad van internetshop.nl en bieden hun excuus aan,
ze hebben mijn defect meldingen binnen nooit gehad volgens hun, Vreemd maar waar.
Ze bieden mijn nu een reparatie (incl. halen en brengen) aan voor het ongemak. ik zeg een TOP service ondanks de meerdere contact pogingen.

cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door cvandestreek »

jolanda 1975 schreef:hier precies het zelfde probleem
tv gekocht in december 2008 bij its.(kdl40w4500)
sony gemailt, tv is opgehaald.
nu zegt sony we kunnen hem niet repareren want we hebben het onderdeel niet.
krijg nu een vergoeding van its van 690 euro, voor een tv die 1250 euro heeft gekost.
daar gaan we dus niet mee akkoord.
maar elk argument wat we aandragen wordt afgewimpelt en ze blijven bij hun standpunt dat we maar 690 euro terug krijgen.
Ik zal de 690 euro aannemen, voor dit geld heb je wel een Samsung LED TV met meer functies :wink: Maar koop nooit geen Sony TV meer :lol:

cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door cvandestreek »

ronald g schreef:@Paco, Bcc koopt een container vol tv's in Verweggistan en gooit die in de verkoop tegen prijzen die onder de prijs van Sony Nederland liggen. Dat is de parallel import 20% mag stuk gaan en Bcc moet dat oplossen, niet Sony Nederland. Zij kennen het toestel niet eens.
Sorry Ronald , maar dit toestel stond gewoon op de nederlandse sony site en was overal verkrijgbaar bij Expert , BCC, Mediamarkt ect...
Bij deze winkels ben ik ook allemaal binnen geweest om te kijken wat ze met de prijs konden doen.
Alleen deze TV was toen een paar honderd euries goedkoper bij Internetshop.nl
vandaar dat ik hem hier gekocht heb en hun afhaaldepot zit zo'n 35km vanaf mijn woonplaats (dus lekker dichtbij)

jolanda 1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2010 19:10

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door jolanda 1975 »

sony wil onze tv kostenloos repareren, maar its wil daar niet aan mee werken.
ze willen ons toch gewoon de claim van 690 euro geven.
ze zullen er wel meer aan verdienen op deze manier.
maar we vechten door we willen gewoon dat onze tv gerepareerd wordt.

Gesloten