LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschrift gegevens

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
rvarkevisser
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2003 20:46

Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door rvarkevisser »

Ik ben een lening aan het oversluiten en nu vraagt de nieuwe bank om mijn bij en afschrijvingen van 2 maanden. Omdat hier gegevens van derden op staan, wil dit eigenlijk niet verstrekken. Mag een bank dit vragen en mag je deze gegevens zo maar verstrekken? (privacy wetgeving)

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik vermoed dat het gaat om het salaris. De rest van de transacties zou je volgens mij mogen doorkrassen.

Vraag het even aan de bank waarom ze deze afschriften willen zien.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door tennis »

evdbeek99 schreef:Ik vermoed dat het gaat om het salaris. De rest van de transacties zou je volgens mij mogen doorkrassen.

Vraag het even aan de bank waarom ze deze afschriften willen zien.
Dit is juist.
Is mij al vaker gebeurd, dat ik mijn afschriften moet laten zien, gewoon de rest doorkrassen, en het deel, wat zij willen weten laten staan!

rvarkevisser
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2003 20:46

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door rvarkevisser »

Sterker.. ik heb een uitdraai gemaakt van alleen de storting van het salaris. Was niet voldoende Ze eisen een volledige uitdraai van 2 maanden. U tell me???

emerald
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door emerald »

Rest u als u dit niet wilt de lening elders af te sluiten.

rvarkevisser
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2003 20:46

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door rvarkevisser »

emerald... Niet echt een antwoord op mijn vraag, want die conclusie kan ik zelf ook trekken. :-S

emerald
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door emerald »

Ik heb de lening niet nodig...jij wel... en de bank moet jou het geld geven..dus is de bank de baas ;)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door tennis »

rvarkevisser schreef:Sterker.. ik heb een uitdraai gemaakt van alleen de storting van het salaris. Was niet voldoende Ze eisen een volledige uitdraai van 2 maanden. U tell me???
ZIJ, hebben met de rest van het privé gebeuren niets te maken!
Je moet vermoedelijk kunnen aantonen, dat je, laat het mij eens zo noemen, budget voldoende is om een lening af te sluiten!
Ik zou geen privé gegevens laten zien!

emerald
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door emerald »

Dan ook geen lening dus want de bank gaat niet akkoord met die uitdraai.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Afschrift gegevens

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik kan me voorstellen dat kredietverstrekkers meer willen weten over het uitgavenpatroon dan alleen bkr-check aangezien tegenwoordig zoveel mensen niet met geld om kunnen gaan.

Ik vraag me ook af wat voor "privacy" gevoelige gegevens op je bankafschrift staan? Het zou mij een worst wezen dat iemand komt te weten dat ik gebruik maak van dienst X of Y. Ze kunnen daar helemaal niets mee.

Gesloten