LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afschrift gegevens
-
Afschrift gegevens
Ik ben een lening aan het oversluiten en nu vraagt de nieuwe bank om mijn bij en afschrijvingen van 2 maanden. Omdat hier gegevens van derden op staan, wil dit eigenlijk niet verstrekken. Mag een bank dit vragen en mag je deze gegevens zo maar verstrekken? (privacy wetgeving)
Re: Afschrift gegevens
Ik vermoed dat het gaat om het salaris. De rest van de transacties zou je volgens mij mogen doorkrassen.
Vraag het even aan de bank waarom ze deze afschriften willen zien.
Dit is juist.evdbeek99 schreef:Ik vermoed dat het gaat om het salaris. De rest van de transacties zou je volgens mij mogen doorkrassen.
Is mij al vaker gebeurd, dat ik mijn afschriften moet laten zien, gewoon de rest doorkrassen, en het deel, wat zij willen weten laten staan!
-
Sterker.. ik heb een uitdraai gemaakt van alleen de storting van het salaris. Was niet voldoende Ze eisen een volledige uitdraai van 2 maanden. U tell me???
Rest u als u dit niet wilt de lening elders af te sluiten.
-
emerald... Niet echt een antwoord op mijn vraag, want die conclusie kan ik zelf ook trekken. :-S
Ik heb de lening niet nodig...jij wel... en de bank moet jou het geld geven..dus is de bank de baas
ZIJ, hebben met de rest van het privé gebeuren niets te maken!rvarkevisser schreef:Sterker.. ik heb een uitdraai gemaakt van alleen de storting van het salaris. Was niet voldoende Ze eisen een volledige uitdraai van 2 maanden. U tell me???
Je moet vermoedelijk kunnen aantonen, dat je, laat het mij eens zo noemen, budget voldoende is om een lening af te sluiten!
Ik zou geen privé gegevens laten zien!
Dan ook geen lening dus want de bank gaat niet akkoord met die uitdraai.
Ik kan me voorstellen dat kredietverstrekkers meer willen weten over het uitgavenpatroon dan alleen bkr-check aangezien tegenwoordig zoveel mensen niet met geld om kunnen gaan.
Ik vraag me ook af wat voor "privacy" gevoelige gegevens op je bankafschrift staan? Het zou mij een worst wezen dat iemand komt te weten dat ik gebruik maak van dienst X of Y. Ze kunnen daar helemaal niets mee.
Ik vraag me ook af wat voor "privacy" gevoelige gegevens op je bankafschrift staan? Het zou mij een worst wezen dat iemand komt te weten dat ik gebruik maak van dienst X of Y. Ze kunnen daar helemaal niets mee.