Goedenmiddag,
2 maanden geleden is ons bedrijf failliet verklaard, dit was een VOF dus ook persoonlijk zijn wij failliet verklaard. De kregen een curator aangewezen en de volgende dag zaten we al daar op kantoor.
Het eerste gesprek ging prima, het was blijkbaar doodnormaal en het is zo geregeld, volgens haar kwam alle "ellende" nu bij haar en wij hadden even rust om het te verwerken.
Inmiddels zitten we 2 maanden verder en het gaat behoorlijk stroef allemaal.
Een aantal punten:
- Er is een schuldeiser in de winkel gezet om het leeg te verkopen (dus weg geld!) tevens heeft deze zelfde schuldeiser in de winkel ingebroken in het weekend dat we voor het laatst open waren (bewijs is er voldoende!). Er is aangifte van gedaan maar bij de politie zeggen ze dat ze niet weten of het in behandeling wordt genomen omdat er te weinig mensen beschrikbaar zijn.
- Ik doe een thuisstudie waarbij een betalingsachterstand is opgebouwd, ik mag hier zelf geen regeling meer voor treffen dit moet de curator doen. Aangezien ze dit na 2 maanden nog niet heeft gedaan wordt de opleiding stop gezet.
- Er is een betalingsachterstand bij de zorgverzekeraar, dit is nu doorgegaan naar de CVZ omdat de curator geen contact heeft gehad met de zorgverzekeraar.
- We hebben emails gestuurd, gebeld en krijgen nooit bericht terug, of we worden "teruggebeld"
Zo zijn er nog zeker 20 punten die bij het rijtje moeten.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik wil graag alles zo snel mogelijk afgehandeld hebben, de schuldeisers moeten hun geld krijgen en ik wil gewoon verder om een nieuw leven op te bouwen. Maar op deze manier kan dit nog wel heel lang gaan duren.
Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft.
Bij voorbaat dank,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met curator
Re: Problemen met curator
Niets
Het is een publiek geheim dat curatoren (advocaten zijn daar ook goed in!)goed rekeningen kunnen uitschrijven (dat deel van de bedrijfsvoering is goed op orde) en voor de rest niet veel meer uitvoeren dan het absolute minimum. Dit omdat de commerciele druk erg groot is (de maseratie moet ergens van betaald worden).
Reken erop dat deze curator net zoveel uurtjes schrijft tot al het op te snoepen vermogen op is, en hem dan smeert, vaak door een 'vertrouwensbreuk' uit te lokken.
En verder niet veel doet.
Bij wie kunt u klagen? Bij niemand.
En dat weet die curator
Het is een publiek geheim dat curatoren (advocaten zijn daar ook goed in!)goed rekeningen kunnen uitschrijven (dat deel van de bedrijfsvoering is goed op orde) en voor de rest niet veel meer uitvoeren dan het absolute minimum. Dit omdat de commerciele druk erg groot is (de maseratie moet ergens van betaald worden).
Reken erop dat deze curator net zoveel uurtjes schrijft tot al het op te snoepen vermogen op is, en hem dan smeert, vaak door een 'vertrouwensbreuk' uit te lokken.
En verder niet veel doet.
Bij wie kunt u klagen? Bij niemand.
En dat weet die curator
tuurlijk is er wel ergens te klagen. Curatoren hebben zich ook aan regels en wetten te houden. ik weet zo alleen niet waar. Is de curator een advokaat? dan is de deken der advokaten het juiste punt.
En is de curator zelf al schriftelijk op de hoogte gesteld van uw klachten over het functioeneren en gebrek aan actie? zo nee is dat actie nr.1.
En is de curator zelf al schriftelijk op de hoogte gesteld van uw klachten over het functioeneren en gebrek aan actie? zo nee is dat actie nr.1.
Formeel kan je klagen bij de (overbelaste) Rechter-commissaris.
In de praktijk moet de 'amice' het wel erg bont maken wil er actie komen, als de zaak uberhaupt in behandeling wordt genomen.
Deken? Dan zit je helemaal fout
In de praktijk moet de 'amice' het wel erg bont maken wil er actie komen, als de zaak uberhaupt in behandeling wordt genomen.
Deken? Dan zit je helemaal fout
nu ja, dank. Was leuk geweest TS gelijk van die info te voorzien ipv alleen maar te roepen dat klagen niet kan. Klagen kan altijd, je houdt rechten. Dat er niets van terecht komt omdat anderen hun werk niet doen is een ander verhaal. Maar dat weet je nooit vooraf, dus ik zeg: doen!
Als er niets mee gedaan wordt zijn er natuurlijk altijd andere wegen, telkens stapje hogerop. Moet men wel zelf doen, doen anderen niet voor je.
Als er niets mee gedaan wordt zijn er natuurlijk altijd andere wegen, telkens stapje hogerop. Moet men wel zelf doen, doen anderen niet voor je.
Er is in deze wel degelijk iets mogelijk. Aan het bericht te lezen heb je al diverse pogingen gedaan om de curator tot actie te bewegen, helaas zonder succes.
Ik zou je verhaal in een brief aan de Rechter - Commissaris (dit is de toezichthouder van de curator) zetten. Als er nadien nog geen verandering in komt, dan kun je je tot een advocaat wenden (in jouw situatie zal dit hoogstwaarschijnlijk wel op toevoegingsbasis moeten lukken) en kun je bij de rechtbank en verzoek tot ontslag van de curator indienen.
NB: het is een heftig middel, maar als je 20+ punten hebt, dan heb je ook een heftig lijstje.
Gr JvGin
Ik zou je verhaal in een brief aan de Rechter - Commissaris (dit is de toezichthouder van de curator) zetten. Als er nadien nog geen verandering in komt, dan kun je je tot een advocaat wenden (in jouw situatie zal dit hoogstwaarschijnlijk wel op toevoegingsbasis moeten lukken) en kun je bij de rechtbank en verzoek tot ontslag van de curator indienen.
NB: het is een heftig middel, maar als je 20+ punten hebt, dan heb je ook een heftig lijstje.
Gr JvGin