LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik zoek een brief

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Catharina
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2003 18:21

Ik zoek een brief

Ongelezen bericht door Catharina »

Ik ben op zoek naar een brief waarin er sprake is van het niet betalen van de restschuld en waarin de rolnummers worden genoemd van de rechtzaken die door SLV en Eegalease zijn aangespannen.
Ik heb vandaag al veel gezocht maar nog niet gevonden. Misschien is er iemand die deze brief heeft bewaard of weet waar ik hem kan vinden. Alvast bedankt.

WG

Re: Ik zoek een brief

Ongelezen bericht door WG »

Catharina
Ik ben zelf ook steeds aan het zoeken heb dit net gevonden misschien heb je hier iets aan.
Het staat onder Zoeken....
Keuzeformulier bij beeindiging winstverdubbelaar
Corrie Schnitker en daaronder heb je een brief van Hans 2.
groetjes van WG uit Groningen

Sa
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 jul 2003 17:15

Re: Ik zoek een brief

Ongelezen bericht door Sa »

Dexia Bank Nederland N.V.
T.a.v. de directie
Beethovenstraat 300
1077 WZ AMSTERDAM

[Plaatsnaam invullen, datum invullen]

Betreft: Contractnummer .......................... / [Keuzeformulier WinstVerdrieDubbelaar]



Geachte heer/ mevrouw,

Bij aangetekend schrijven d.d. [datum invoeren] heeft mijn [echtgeno(o)t(e)] de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Dexia gesloten overeenkomst op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 1:89 BW juncto artikel 3:49 ev. BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. [datum invoeren]. Een buiten rechte ingeroepen vernietiging krijgt kracht bij ontvangst door wederpartij. Vernietiging werkt terug tot de dag van totstandkoming. Er bestaat dan ook geen overeenkomst meer tussen u en mij en dus ook geen uit die overeenkomst voortvloeiende vordering van u op mij. Wel bestaat er een vordering op u van mijn echtgenote en mij uit onverschuldigde betaling, zijnde een bedrag van (bedrag invullen).

Uiteraard was ik dan ook zeer verbaasd toen ik d.d. (datum invullen) van u een keuzeformulier mocht ontvangen. Een formulier waarop u aangeeft dat het (reeds vernietigde contract) (contractnummer invullen) d.d. (Datum invullen) zal aflopen. Een niet bestaand contract kan niet aflopen.

Daar mijn echtgenote de vernietiging van de overeenkomst d.d. (datum invullen) heeft ingeroepen heeft het door u gezonden keuzeformulier betrekking op een niet bestaand contract. Er valt dan ook in het kader van dat niet bestaande contract niets te kiezen. Ik vertrouw er dan ook op dat het toesturen van het keuzeformulier berust op een misverstand.

Overigens vraagt u op dit keuzeformulier om ondertekening door mijn echtgenote. Ik leid hieruit af dat u bent teruggekomen op uw eerdere standpunt zoals door u geformuleerd in uw schrijven d.d. (datum invullen). U stelde toen dat voor dit soort overeenkomsten de toestemming van de echtgenoot / geregistreerd partner niet voorgeschreven zou zijn. Kennelijk heeft u inmiddels uw mening bijgesteld, conform hetgeen de wetgever hierover in artikel 1:88BW juncto 1:89 BW heeft vastgelegd. Niet dat uw mening omtrent de vernietigbaarheid in deze relevant is. Indien u van mening zou zijn dat de overeenkomst niet door mijn echtgenote vernietigd kon worden dient u die ingeroepen vernietiging in rechte te betwisten. Berusting uwerzijds is op grond van wet geen vereiste om de ingeroepen vernietiging de wettelijk geregelde gevolgen te geven.

Mocht u - wat ik onwaarschijnlijk acht gezien uw gewijzigde standpunt omtrent de vereiste toestemming van de echtgenoot / geregistreerd partner – de ingeroepen vernietiging inderdaad in rechte willen betwisten, zou ik u willen wijzen op de collectieve procedure van de Stichting Eegalease welke op dit moment aanhangig is bij de rechtbank Amsterdam onder rolnummer 2003-218. Mijn echtgenote heeft zich aangesloten bij de Stichting Eegalease. Daar het weinig nuttig is twee procedures te voeren omtrent hetzelfde dispuut, en de kans groot is dat een rechter die mening zal delen zou ik u willen verzoeken eventuele plannen tot procederen aan te houden in afwachting van de uitkomst van de Eegalease procedure. In dat geval zullen wij, in afwachting van die collectieve uitspraak ons bereid tonen de vordering uit onverschuldigde betaling die wij op u hebben op te schorten.

Met referte aan de thans door de Stichting Eegalease aanhangig gemaakte procedure, behoud ik mij alle rechten en weren voor.

Hoogachtend,

[naam invullen]

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Ik zoek een brief

Ongelezen bericht door Hans2 »

Een bank kan in het kader van de zorgplicht volstaan met de gegevens die door de klant wordt opgegeven. Op aanvraagformulieren wordt standaard meestal gevraagd om de navolgende gegevens:

Naam
Voorletters
Geboortedatum
NAW gegevens
Inkomen
Soort dienstverband van het inkomen
Burgerlijke staat
Legitimatie (wettelijk verplicht)

Deze gegevens zijn nodig voor een bank om te kunnen voldoen aan de zorgplicht. Voor de juistheid van deze gegevens ben je als aanvrager verantwoordelijk.

Zonder het opvragen van bovengenoemde gegevens kan de zorgplicht niet worden nageleefd.( z.g.art 2.8.).

Dexia geeft deze gegevens nooit opgevraagd!!!!.
Het enige wat zij dus levert aan de klant door het niet nakomen van deze voorgeschreven navraagplichten is een wanprestatie.

Niet Eegalasers zullen op basis van “wanprestatie van Dexia” een brief moeten redigeren.
Dexia zal zich daar tegen niet kunnen verweren, omdat de door de bank geleverde wanprestatie duidelijk is.

EEE

Re: Ik zoek een brief

Ongelezen bericht door EEE »

Is er soort brief in omgang Hans 2 ?
dank en groet

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Ik zoek een brief

Ongelezen bericht door Hans2 »

Er is zo ver ik weet geen brief in omloop.
Er worden wel processen op basis van wanprestatie opgestart
De argumentatie ken ik niet en lijkt mij juridisch tamelijk ingewikkeld.
Ik heb hier al eerder aandacht aangegeven.
Aan de hand van de juridische argumentatie van advokaten moet er een goede brief te maken zijn op grond van wanprestatie

EEE

Re: Ik zoek een brief

Ongelezen bericht door EEE »

oKee Hans 2 dank je

groet

Gesloten